Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

moje przemyslenia na temat peraka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Luźne Gadki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 15:14, 09 Mar 2014    Temat postu: moje przemyslenia na temat peraka

Zastanawiam się nad zakupem peraka, oczywiście do remontu. Nie interesują mnie takie po 10k po remoncie bo przyjemność z remontu musi być. Coraz trudniej o jakiegoś kpl peraka a jak jest to cena z kosmosu, wiec wykombinowałem sobie że zacznę zbierać części i sobie złoże motocykl. Wiem że to nie będzie to samo co motocykl z jednego kawałka ale patrząc na moje doświadczenia z 353 to i tak masę części musiałem wymienić bo oryginalne nie nadawały się do użytku. Jakie Wy macie zdanie na ten temat? Mam nadzieję że zechcecie się podzielić swoją opinią na forum:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 15:44, 09 Mar 2014    Temat postu:

Ale jak masz w miarę kompletny motocykl i go rozbierasz to wiesz mniej więcej jak powinien wyglądać, a składanie po raz pierwszy tego modelu z części, bez wzorca tylko ze schematów jest bardzo trudne. No chyba że kupisz np. całą kpl. ramę ale bez kół czy silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rommel
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.opolskie

PostWysłany: Nie 21:00, 09 Mar 2014    Temat postu:

Ja osobiście zgadzam się z sebą wiekszość maszyn sprzedawanych do remontu to kompletne wraki których jedynym atutem jest to że są poskładane ( wiekszośći nie oryginalnie ) lepiej jest kupić ramę i kartery silnika nawet nie uzbrojone i od tego zacząć zbieranie pozostałe czesci jakie kupisz to bedziesz pewny ich stanu Smile jedynu minus to koszty i dostępnosc niektórych czesci. Obecnie remontuje jawe 50 dla synka z orginału pozostała jedynie rama i kartery silnika reszta nówka koszt samych czesci zmówionych u słowaków to 4 tys a to tego lakierowanie ( fotki wkrótce )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 18:57, 10 Mar 2014    Temat postu:

Jak masz czas i kasę to powodzenia
Ja piszę z własnego doświadczenia
Musisz mieć jakąś podstawę od czego zacząć
np: kupić wrak w miarę kompletny moim zdaniem wydanie rzędu max 4000 nie jest błędem np
coś takiego :http://allegro.pl/jawa-perak-i3946124886.html (to jest przykład )
Jednak jak ja obserwuję akcję od paru lat to naprawdę można coś kupić w przyzwoitej kasie
Uwierz mi zbieranie części nie dość,że jest dość czasochłonne a na dodatek sporo droższe niż wyjdzie ci coś uratować z zakupionego wraku
Przykład mój : Mogłem kupić zbiornik na motorenie.sk za 1500zł jednak uparłem się szukać no i po 2latach znalazłem za 150 zł plus chrom 600 - 750zł zostało w kieszeni Smile
Perak to nie Jawka 50 że praktycznie dostajesz wszystko na tacy , obserwując akcje to ludzie chyba pozamieniali się głowami na hu..e takie ceny windują a i jest spore zainteresowanie żeby coś kupić za normalne pieniądze
A jeżeli chciałbyś coś kupić u pepiczków to życzę powodzenia
ale co ja tam piszę :Bogatemu wszystko wolno Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:42, 11 Mar 2014    Temat postu:

Rommel napisał:
Ja osobiście zgadzam się z sebą wiekszość maszyn sprzedawanych do remontu to kompletne wraki których jedynym atutem jest to że są poskładane ( wiekszośći nie oryginalnie ) lepiej jest kupić ramę i kartery silnika nawet nie uzbrojone i od tego zacząć zbieranie pozostałe czesci jakie kupisz to bedziesz pewny ich stanu Smile jedynu minus to koszty i dostępnosc niektórych czesci. Obecnie remontuje jawe 50 dla synka z orginału pozostała jedynie rama i kartery silnika reszta nówka koszt samych czesci zmówionych u słowaków to 4 tys a to tego lakierowanie ( fotki wkrótce )


Z całym szacunkiem, ale jak dla mnie to zrobiłeś fajna pachnącą nowością replikę motocykla Jawa. Takie jest moje zdanie na ten temat.

Co do składania motocykla z części. Jest masę maszyn w fajnym stanie do remontu za normalne pieniądze. A motocykl z jednego kawałka zawsze będzie lepszy niż skladak, ma swoją historię, zgodność numerów. Jest dużo części nowych z epoki lub używanych w dobrym stanie że spokojnie wszystko można dostać, trzeba tylko szukać. Wiadomo że niektóre części trzeba kupić współczesnej produkcji (tlumiki, kolanka itp), ale nie dajmy sie zwariowac Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:59, 11 Mar 2014    Temat postu:

Obile napisał:


Z całym szacunkiem, ale jak dla mnie to zrobiłeś fajna pachnącą nowością replikę motocykla Jawa. Takie jest moje zdanie na ten temat.


Spokojnie, szanujmy się i swoje opinie:)

Dziękuję Panowie za opinie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rommel
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.opolskie

PostWysłany: Wto 22:26, 11 Mar 2014    Temat postu:

spokojnie Panowie Smile jak można mówić że jawa w której wymieniłem wszystko co mogłem dostac na nowe poza karterami i ramą to robienie składaka w takim razie kazdy remont maszyny to niszczenie. Moim celem jest by jawka była w idalnym stanie bo ma jezdzic nia mój syn i to na białych tablicach , jak będe robił jawe 354 to pozbieram rdze z podłogi włoże do woreczka i wysle do chromowania a do baku wleje paliwo jeszcze z lat 50tych . Wink bedzie w 100% orginał .... oczywiscie żartuje .... kazdy robi jak uważa ważne żeby maszyny nietrafiały na złom tylko jezdziły po drogach i cieszyły oko..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:43, 11 Mar 2014    Temat postu:

Nie napisałem że skladaka. Chodziło mi głównie o elementy które sie jako tak nie zużywają podczas eksploatacji. Nie rozumiem sensu wymiany np. blach na nowe które są (gdzie by nie kupić ) replikami. Ale to jest moje zdanie na ten temat. Każdy robi jak uważa to indywidualna sprawa. I nie chciałem Cie urazić Smile

Trochę zeszlismy z tematu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Wto 22:44, 11 Mar 2014, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 20:51, 12 Mar 2014    Temat postu:

Wg mnie: kupić oryginał i utrzymać go w takim stanie.
Renowacja gdy wcześniej był malowany itp.
Sam przechodziłem etap kompletnej renowacji peraka 250ccm z "jednego kawałka", skończyło się na dodatkowych zakupach, koszt..... heh.
Teraz składam peraka 350ccm, części z allegro, tablicy, znajomych.
koszt myślę porównywalny, czas składania duuuuużo dłuższy ale sam decydujesz w jakim stanie kupujesz części.
Przy pełnej renowacji zostają części, które można sprzedać i odzyskać część kasy.

Wszystko zależy jaki egzemplarz uda się upolować, jak jest kombinowany to lepiej samemu poskładać, jak oryginał to go tak zostawić ( moja subiektywna ocena - lubię oryginały ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Luźne Gadki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin