Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 1958r :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 16:47, 02 Sty 2013    Temat postu:

Mam taką nadzieję, ale daleka droga przede mną…

Nadal szukam części…
Szukam tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
I tu pojawiają się schody. Czy ktoś z Was orientuje się jak to jest z tą częścią? Chodzi mi o wersję tej części z otworem na boczny uchwyt, od kiedy bądź, do kiedy były takie produkowane? Można spotkać 250 z tym uchwytem, ale i też bez niego, w jakich latach było, co montowane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:49, 02 Sty 2013    Temat postu:

Chyba wszystkie, jak nie większość kyvaćek miały rączki boczne. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 21:11, 02 Sty 2013    Temat postu:

W 353 i 354 bardzo często występowały natomiast w 356 i 460 już nie tak często.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 20:08, 07 Lut 2013    Temat postu:

Wreszcie przy 3 podejściu udało mi się rozebrać silnik od Jadwigi. A wszystko przez rdze…
Podczas rozbierania zaskoczyły mnie dwie rzeczy, pierwsza z nich to brak standardowego labiryntu na wale. Zamiast labiryntu było coś takiego:




Natomiast w gnieździe siedział sobie uszczelniacz. Niestety nie przetrwał.

Kolejna dziwna sprawa to uszczelniacze od strony prądnicy. Ktoś dorobił sobie tuleje i wstawił mniejsze uszczelniacze. I tu nasuwa się mi się kilka pytań. Czy to fabryczna modyfikacja, czy może ktoś nie miał oryginalnych uszczelniaczy i dorobił sobie tuleje do tego, co miał, a może gniazda są kiepskie i uszczelniacze nie trzymały się?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:21, 07 Lut 2013    Temat postu:

to nie są przypadkiem blaszki usztywniające simering?

a ten "labirynt" to jest inwencja twórcza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 22:23, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 19:28, 08 Lut 2013    Temat postu:

Ta inwencja wygląda całkiem profesjonalnie, może ktoś zaadoptował to z innego modelu jawy?

Co masz na mysli pisząc blaszki usztywniające simering? Blaszkę która jest wewnątrz simeringu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:59, 08 Lut 2013    Temat postu:

Te tuleje nie są oryginalne. Wyczyść silnik i zrób więcej fotek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 20:55, 13 Lut 2013    Temat postu:

Jawor napisał:
Te tuleje nie są oryginalne. Wyczyść silnik i zrób więcej fotek.

Co mam dokładnie pokazać na zdjęciach? Jutro mam w planach umyć silnik i zastanawiam sie nad wykrecaniem szpilek, warto? czy zostawić je w spokoju?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 21:26, 13 Lut 2013    Temat postu:

Zrób zdjęcie karterów od wewnątrz. Na moje oko ten silnik miał wybite gniazda łożysk i ktoś je wytulejował.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 21:56, 13 Lut 2013    Temat postu:

muczos napisał:
Zrób zdjęcie karterów od wewnątrz. Na moje oko ten silnik miał wybite gniazda łożysk i ktoś je wytulejował.


Nie, łożysko siedziało ciasno, przy rozbieraniu silnika łożyska zeszły z wału, zostały w karterach. Jutro zrobie zdjęcia:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 18:44, 18 Lut 2013    Temat postu:

Panowie, chce oddać cylinder do szlifu. Byłem w firmie która robi szlifym Pan pomierzył cylinder i powiedział abym kupił tłok 64.75 lub 65.00. Przed szlifem chce jeszcze wypiaskować cylinder i go pomalować proszkowo na czarny mat.

Ale wracając do szlifu, chciałem kupic nowy tłok ale zastanawiam się nad użyciem jakiegoś starego tłoka o pasujących lub większych wymiarach. Czy to jest dobry pomysł?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:58, 18 Lut 2013    Temat postu:

Zrób najpierw szlif później piaskuj/maluj.

Jeśli byś miał niewyeksploatowany oryginalny tłok to czemu nie, tylko trzeba taki mieć Wink

PS: 65,00 ? Chyba sie pomyliłeś, ciekawy ten szlifierz jak potrafi robić szlif na nominał Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:12, 18 Lut 2013    Temat postu:

Ale babola strzeliłem Very Happy
Oczywiście miało być 65.75 i 66.00mm.

Szlif ->piaskowanie -> malowanie dlaczego w takiej kolejności?

Jak ocenić stan tłoka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Pon 19:19, 18 Lut 2013    Temat postu:

Przy szlifowaniu powierzchnia lakierowana w sumie bardzo łatwo może ulec uszkodzeniu, nie musi, ale może. Lepiej okleić tuleję cylindra i prysnąć, niż malować drugi raz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 21:35, 18 Lut 2013    Temat postu:

Ja bym zrobił piaskowanie - szlif - malowanie bo gładź się zrobi chropowata od piasku.

A te tulejki prawdopodobnie zostały wstawione dlatego że nie można było nigdzie kupić uszczelniacza o takim rozmiarze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Pon 21:39, 18 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Następny
Strona 2 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin