Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gumowy lacznik (gaznik - filtr powietrza) Jawa 175 Typ 356
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markus
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lublin/Swidnik

PostWysłany: Nie 16:46, 19 Cze 2011    Temat postu:

Być może ale na pewno nie we wszystkich, mam osłonę gaźnika w której nie ma miejsca na drut od tej przesłony, w każdym bądź razie u mnie jej brak nie daje skutków ubocznych. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:34, 15 Mar 2014    Temat postu:

Mam pytanie odnośnie gumy gaźnika, model 175 (356).

Oryginalna guma ma metalową przesłonę, niestety moja stara guma jest bardzo stwardniała, i nawet zwiększyła swoją średnicę po stronie gażnika i filtra.

W sprzedaży są nowe gumy które wyglądają tak samo, ale nie mają tej metalowej przesłony.

Czy da się przełożyć tą przesłonę do nowej gumy? Nie wyobrażam sobie jej wyjęcia bez zniszczenia starej gumy, ale może do nowej wejdzie bo będzie przecież elastyczna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 15:39, 16 Mar 2014    Temat postu:

Na skuterdebica mają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:30, 16 Mar 2014    Temat postu:

Owszem, na skuterydebica jest gumowy łącznik z przesłoną do modelu 353 (250cm) za 70zł.

Natomiast ja potrzebuję informacji na temat gumy do modelu 356 (175cm).

Poniżej fotki:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Jak widać na drugiej fotce, króciec obudowy filtra i gaźnika owinąłem parcianą taśmą klejącą aby zwiększyć ich średnice.
Bo ten łącznik gumowy ze starości, nie dość że stwardniał to zwiększył swą średnicę i jest po prostu za luźno. Na plastikową obudowę filtra teraz nawet ładnie wchodzi, ale na gaźnik kiepsko, bo guma jest zniekształcona.


W sprzedaży są takie gumy nowe, ale bez blaszki.
[link widoczny dla zalogowanych]

Czy da się przełożyć starą blaszkę do nowej gumy? Oczywiście musiałbym nawiercić otwoki na ośkę.
Właściwie musieli to oni w fabryce jakoś przecież składać.. no chyba, że odlewali gumę już z włożoną do formy blaszką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 7:45, 17 Mar 2014    Temat postu:

Przełożyć może Ci się uda ale potem nie będzie dźwigienka od ssania pasować do pokrywy gaźnika. Zauważ że w oryginale przesłona jest zaraz za wylotem z filtra a w gumie którą pokazałeś jedyne miejsce gdzie dało by rade założyć tą przesłonę to miejsce zaraz za gaźnikiem a wtedy dźwigienka będzie w niewłaściwym miejscu względem pokrywy gaźnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:05, 18 Mar 2014    Temat postu:

Zgadza się, ten współczesny zamiennik ma inny kształt. Nie rozumiem dlaczego ktoś zadał sobie trud zbudowania specjalnej formy aby produkować te gumy, a nie wpadł na to aby zrobić dokładną kopię oryginału, do której dało by się przełożyć starą blaszkę od ssania.

W każdym razie, wpadłem na pomysł zwężenia średnicy gumy z użyciem silikonu RTV, narazie schnie, więc dopiero się okaże czy się sprawdzi. Przed nałożeniem wyczyściłem gumę papierem ścierny.
Najpierw chciałem użyć gardzieli gaźnika jako formy nowego otworu, dlatego obkleiłam go taśmą. Ale wkońcu samemu nadałem okrągły kształt, jak widać nie wyszło to idealnie.

Gardziel gaźnika ma 35mm, natomiast otwór z silikonu starałem się uzyskać 30mm, więc na wcisk powinno być szczelnie.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze mam taki uschnięty łącznik którego uratować się już raczej nie da:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:18, 18 Mar 2014    Temat postu:

Ja bym proponował wrzucić gumę do wrzątku (zrobi się mięciutka) i skręcić opaskami zaciskowymi do węży.

Taki sylikon puchnie od benzyny i może zalepić wloty powietrza do dysz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:29, 22 Kwi 2014    Temat postu:

Faktycznie, silikon kompletnie się nie nadaje bo poprostu się rozpuszcza i odkleja.
Próbowałem też gotowania innej starej gumy, nie wiem czy jest jakiś efekt, sama guma zrobiła się jakby mniej szorstka w dotyku, ale pęknięcia i tak trzeba naprawić.

Kolejny sposób:
Wkleiłem na butapren gumową rurkę o średnicy wewn. 24mm pasującej właśnie do tego gaźnika (od innego motocykla). Nastepnie uciąłem pozostawiając tylko tyle aby zostało króciec gaźnika. Niestety stara guma zaczęła pękać na całej długości, musiałem ją dodatkowo skleić i obwiązać taśmą parcianą.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Alternatywne rozwiązanie: Biała guma eksportowa.
Uszczelka sanitarna która kształtem i wymiarami prawie pasuje:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Plastikowa obudowa filtra ma 58mm średnicy, więc gumową spłuczkę 60mm wystarczy zacisnąć opaską zaciskową.
Natomiast po stronie gaźnika spłuczka ma 38mm a gaźnik 24mm. Najlepiej zastosować dodatkowo tą gumową rurkę która do spłuczki wejdzie na wcisk, a na gaźnik też na wcisk i razem jest super szczelne.

Natomiast nadal pozostaje nierozwiązany problem przełożenia blaszki ssania, bo dźwigienka będzie w innym miejscu tj. bliżej gaźnika, a oryginalnie powinna być bliżej filtra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin