Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z CZ 175- zgrzyty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar15
Pan Henio



Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 15:23, 04 Sie 2011    Temat postu: Problem z CZ 175- zgrzyty

Witam. Z mojej CZ podczas przejażdżki zaczął sie wydobywać zgrzyt. Po powrocie do domu wyłączyłem silnik, po czym odpaliłem go ponownie bez problemu(przypuszczałem, ze to zatarcie silnika). Próbowałem pozbyć sie tego hałasu dolewając do cylindra oleju przez otwór świecy- nie pomogło. Wzbogacałem mieszankę i też nic. W końcu odkręciłem głowice, zdjąłem cylinder i okazało się, że zacierał się tłok. Przy okazji sprawdziłem wał korbowy(żadnych luzów). Oddalem więc tłok i cylinder do polerowania(o szlifie nie było mowy, bo ten cylinderek na którym teraz jeżdżę jest jeszcze nie dotarty, gładź- lustro, a zadry były tylko na tłoku, który podobno był do poprzedniego szlifu dopasowany jak chol...a). Tak więc zadowolony zalożyłem wypolerowany tłok, złożyłem motorek i ...

[link widoczny dla zalogowanych]

Sami widzicie i slyszycie, ten hałas jest nie do zniesienia, co to może być??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 15:34, 04 Sie 2011    Temat postu:

Pierwsze słyszę o polerowaniu cylindra, gładź nie powinna być gładka jak lustro bo wtedy nie ma dobrego smarowania, zrób szlif. Może łańcuszek sprzęgłowy się kończy, albo półksiężyc nie odbija.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:25, 05 Sie 2011    Temat postu:

to nie są przypadkiem zajechane na masę łożyska?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Pią 12:03, 05 Sie 2011    Temat postu:

Jawor napisał:
to nie są przypadkiem zajechane na masę łożyska?

Bardzo prawdopodobne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 17:55, 06 Sie 2011    Temat postu:

Na moje ucho wyrobione gniazda łożysk na wale.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar15
Pan Henio



Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 21:04, 06 Sie 2011    Temat postu:

Jak już mówiłem docieram dopiero ten silnik, zrobiłem 225 km. Cylinder jest po szlifie, robionym jakieś 18 lat temu, później motór stał. Ten kto robił szlif bardzo ciasno dopasował tłok, tak że ten sie zacierał. Ostatnio, gdy rozebrałem silnik (po tych zgrzytach) obejrzałem dokładnie gładź cylindra (żadnych zarysowań, stąd "lusterko", sorki za jakieś niefachowe określenia Smile ). Za to tlok miał przetarcia w 4 miejscach (po obu stronach sworznia). Dałem wiec tłok do lekkiego oszlifowania i wypolerowania zadrapań. Przy okazji sprawdziłem luzy na łożyskach wału, które sa jak nowe. Polksięzyc odbija dobrze, przerwa jest w porządku, widać przeciez, że motorek dobrze pali Wink. Po niedzieli jeszcze raz poszukam, ale może macie jeszcze jakieś pomysły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin