Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chwycony tłok
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Śro 20:53, 05 Paź 2011    Temat postu: chwycony tłok

Witam! Dopiero zaczynam reanimacje mojej Jawy. Problem jest taki że tłok nie rusza się w cylindrze. Jakies 20 lat temu zatrzymał się w połowie cylindra (w kanałach wylotowych widać dolny pierścień) i tak Jawa stała z odkręconą świecąSmile Raczej nie był zatarty. Dziadek odstawił Jawę i tak stała. Jest nalot rdzy na tulei cylindra. Wał chodzi, ale cylinder razem z tłokiem idzie do góry. Próbowałem wlać benzynę do cylindra i tak stała jawa tydzień, benzyny nawet nie ubyło. Dzisiaj psikałem odrdzewiaczem i od góry młotkiem uderzałem lekko w tłok, ale nie przesunął się. Macie jakieś inne metody? Nie chce rozwalić tłoka i korbowodu. Jest jakaś szansa że taki tłok będzie jeszcze działał, czy bez szlifa się nie obejdzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Śro 21:06, 05 Paź 2011    Temat postu:

Obejrzyj moją galerię, mój silnik stał od 83 roku bez cylindra więc była masakra. Tłok i pierścienie raczej do wyrzucenia, lepiej ratowac cylinder (tłok kupisz bez problemu) nawierc tłok po obwodzie, rozbij i delikatnie pozbądź się tłoka, on i tak jest pewnie do niczego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Czw 7:26, 06 Paź 2011    Temat postu:

Witam kolega Tomek ma racje z ratowaniem tłoka daj sobie spokój z niego już nic nie będzie, bo albo popęka albo pierścienie ma tak zapieczone że nie ruszysz. Tutaj ten problem był poruszany poczytaj i może coś Ci pomoże http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/problem-z-cylindrem,1690.html#11994 Dodam że tez tak miałem z silnikiem z WSK 175 było ciężko ale sposobem, o którym wspomniał Tomek poszło.
Życzę powodzenia i wytrwałości


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 7:53, 06 Paź 2011    Temat postu:

Tym bardziej ze nie ma zadnego problemu z dostepnoscia tlokow i pierscieni, a nowego cylka nie kupisz, chyba ze uzywany i do szlifu, a taki juz masz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Czw 13:36, 06 Paź 2011    Temat postu:

Udało sięSmile Pomysł ze ściągaczem jest świetny! Ściągacz najlepiej zrobić z kątownika grubego, bo pierwszy zrobiłem z grubej blachy i od razu się wyginał. Ze ściągaczem z kątownika nie było problemów. Jeśli ktoś ma możliwość dorobienia dłuższych szpilek to polecam. Ja musiałem co chwilę zmieniać drewniany klocek, bo szpilki oryginalne pozwalały tylko na kołek który wystawał ponad cylinder max 4mm. Jeśli dorobi się długie szpilki to można tłok ściągnąć na dwa razy. Pierwszy raz jak cylinder jest normalnie osadzony a później jak tłok dojdzie do DMP to trzeba coś pod niego podłożyć. Ja nie miałem tego komfortu i pierwszy raz wymęczyłem się ze zmienianiem klocków a póżniej w ruch poszła deska i młotek. Na szczęście dało się wybić tłok:)

widać na tłoku że w dwóch miejscach się już zacierał, ale trzymały go w cylindrze tylko pierścienie i dużo nagaru między nimi. Po oczyszczeniu i ściągnięciu pierścieni tłok ładnie pasuje do cylindra. Na pewno będzie go trzeba zmienić ale możliwe że obejdzie się bez szlifa. Do pierwszego odpalenia silnika ten tłok jeszcze będzie dobry. Później jak będę miał pewność że silnik jest sprawny to zainwestuję w nowy tłok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 17:36, 07 Paź 2011    Temat postu:

jeśli cylinder pokorodowany był to polecał bym szlif, ale najpierw oczyść go delikatnie i zweryfikuj stan tulei- nie można podchodzić do tego ze a jakoś to będzie bo można zrobić więcej złego niż dobrego- lepiej miesiąc poczekać niż jeżdzić na zdezelowanym tłoku który ma mikro pęknięcia po uderzeniach które są niewidoczne gołym okiem lub jest zdeformowany i się zartze- ja kiedyś zreanimowałem zatarty tłok bo taki był w motocyklu który kupiłem , jeżdziłem na nim 1000km aż się zatarł ponownie- itak trzeba było kupić nowy tylko że niepotrzebnie pchałem motocykl ładnych kilka kilometrów. teraz jak coś trzeba wymienić to wymieniam bo wole mieć bezawaryjny sprzęt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Pią 18:50, 07 Paź 2011    Temat postu:

Tuner ma racje na byle czym nie ujedziesz, zrób szlif i przygotuj się że może przeskoczyć o kilka rozmiarów, bo pierwszym szlifem to nie wiele zdziałasz. Najlepiej zmierz tuleje średnicówką albo dobrą suwmiarką bo może już był robiony na niej szlif.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spider dnia Pią 18:51, 07 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 19:14, 07 Paź 2011    Temat postu:

tak przy okazji wyżale się- kiedyś przez przypadek kupiłem silnik jawy 353- ale z NUMERAMI 000788- ewenement- też był tłok zapieczony i tuleja cylindra zkorodowana, wykonałem ściągacz (pracuje w warsztacie ślusarskim) tłok sie poddał, ale cylinder wżery od korozji ma i niewiem czy jeden szlif załatwi sprawe a został tylko piąty nadwymiar bo obecnie jest czwarty- a jest to oryginalny cylinder z tego silnika troche inny niż te nowsze- jak to sie mówi ,,żal dupe ściska,, bo szkoda płacić za szlif jeśli nie wyda ale wyrzucić też szkoda- naszczęście to tylko jeden z zapasowych silników a ten który będe montował był po drugim szlifie a ja wykonałem trzeci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 19:50, 08 Paź 2011    Temat postu:

No to próbuj robić szlif, ewentualnie zrób troszkę większy luz, a jak nie pomoże to cylinder do wymiany, bo tulei raczej nie wymienisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 20:13, 08 Paź 2011    Temat postu:

no w tych cylindrach niema osobnej tulei bo to jeden odlew, narazie może sobie leżeć, jeden silnik mam po szlifie, regeneracji wału itd itp a pozostałe to zapasy na przyszłość,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Sob 22:36, 08 Paź 2011    Temat postu:

Tuner, gdzies na necie widzialem tloki do 8 szlifu, a cylinder jak masz taki unikat to mozna tulejowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markus
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lublin/Swidnik

PostWysłany: Pią 8:18, 14 Paź 2011    Temat postu:

tomek.we napisał:
Tuner, gdzies na necie widzialem tloki do 8 szlifu, a cylinder jak masz taki unikat to mozna tulejowac.

Pewnie że można, kolega tak robił w rusku i jest ok, z zapieczonym tłokiem można by go spróbować nagrzać jakimś palnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 16:19, 14 Paź 2011    Temat postu:

tulejowanie jest drogie do silników dwusuwowych- w czterotakcie jest tylko wtłaczana nowa tuleja w miejsce starej, a w dwutaktach trzeba bardzo precyzyjnie wykonać okna (dolotowe, przelotowe i wylotowe) oraz precyzyjnie obsadzić tuleje aby to zgrać- pozatym to nie jest unikatowy cylinder- jest starszego typu ale da się taki kupić gdzieś na bazarach motocyklowych typu oldtimerbazar lub np w chotusicach - mi poprostu szkoda go wyrzucić bo dla mnie części motocyklowe i całe motocykle są jak żywe istoty Smile - tak przy okazji dodam ze wspomniany silnik o numerze 000 788 gość uznał za silnik do wsk (nie każdy interesuje się motocyklami) i sprzedał mi go za 100zł Wink wiele widziałem silników do jawy 250 ale zaden nie miał tak niskiego numeru

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Sob 23:13, 15 Paź 2011    Temat postu:

Trzymaj go kolego, za x lat bedzie warty w cholere duzo Smile a poza tym to masz cholernego farta, tu taki silnik, tam kiedys jawa 500, zazdroszcze Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 8:42, 16 Paź 2011    Temat postu:

z tym moim fartem to jest tak ze ja dużo szukam alem mało kupuje bo nie za dużo kasy moge poświęcać na to i kupuje tylko jak jest okazja- gdybym podał ceny za motocykle które kupiłem to wszyscy zarzucili by mi oszustwo więc wole nie pisać, a co do jaw to dziwny zbieg okoliczności bo jak kilka lat temu kupowałem 250 to gość zarzekał się ze to 175 a jak w tym roku kupiłem 350 to też gość ogłosił się ze ma jawe 250 czyli zawsze miała być mniejsza wersja a okazywała się lepsza na miejscu.ja poprostu jestem sknerą Smile i kupuje to co tanie i zadko spotykane

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Nie 9:34, 16 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin