Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rodzaj paliwa i dodatki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:20, 28 Maj 2009
PRZENIESIONY
Pią 20:48, 29 Maj 2009    Temat postu:

mam pytanie... czy dodajecie do swoich maszyn czteroetylek ołowiu?? (stare 95 PB Wink ) Z konstrukcyjnego puktu widzenia silniki były produkowane pod etylinę z właśnie takim specyfikiem i miały działanie antydetonacyjne (przeciwstukowe), jednocześnie podnosząc maksymalny stopień sprężania, w wyniku większą moc... Jako,że ołów zawarty w benzynie podczas zapłonu zamienia się w lotny bromek ołowiu(II) nie wywiera złego wpływu na żywotność silnika... (jedynie dla atmosfery Crying or Very sad ) Co Wy o tym sądzicie??

Pozdro Jawor

(Pozwoliłem sobie poprawić troszkę błędów-Jawsim)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 14:21, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 14:24, 28 Maj 2009
PRZENIESIONY
Pią 20:49, 29 Maj 2009    Temat postu:

Ja nie dodaję, maszyna leci jak burza. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Czw 19:40, 28 Maj 2009
PRZENIESIONY
Pią 20:50, 29 Maj 2009    Temat postu:

Ja równiez nie dodaje, własciwie moja jawa jeździ na wszystkim co jej wleje, czy jest to oktan 98 czy 95. Mozliwe ze jest tak, iż ołów dodaje mocy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 20:38, 28 Maj 2009
PRZENIESIONY
Pią 20:51, 29 Maj 2009    Temat postu:

Ktoś chyba zapomniał,że dla silnika 2T to nie ma znaczenia- tu chodziło o wypalanie się zaworów głowicy w 4T,których w naszych jawach nota bene brak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:06, 28 Maj 2009
PRZENIESIONY
Pią 20:51, 29 Maj 2009    Temat postu:

Kiedyś widziałem jak jaki wieśniak zlał trochę ropy z ciągnika... wlał do słynnej, nieustraszonej WSK-i i pojechał na balety do remizy... dłuuuuugo się śmiałem Very Happy Pewnie było troche benzyny, wymieszała się z ropą, silnik nabrał ciepła i chodziło Very Happy

Aha jeszcze jedno pytanko... Wszelkiego rodzaju "oczyszczacze" do dodawane do paliwa zdają egzamin?? Mają one (rzekomo) utrzymać silnik w czystości, usuwać nagar w komorze spalinowej i usunięcie szkodliwych substancji dla silnika... Może koszt nie jest duży (kupno specyfiku) ale to 30 zł zawsze lepiej mieć przy kieszeni... Wink Do silników z układem wtryskowym zalecana jest nawet taka "kuracja" (konserwacja, oczyszczanie wrtysków) czy to samo tyczy się starych gaźnikowców?? Pytam z Ciekawości... Pozdro Exclamation


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 22:56, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin