|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarek1234
Pan Henio
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 14:47, 31 Mar 2010 Temat postu: Silnik na dotarciu - jaki olej |
|
|
Witam. Mam Jawe 250/592 silnik ma zrobione 48 km więc jest na dotarciu. Chiałbym się poradzić jaki olej do miesznki stosować. Proszę o pomoc w ustaleniu parametrów, producentów. Jest to stary-nowy silnik, dlatego się zastanawiam, bo dzisiejsze oleje są produkowane pod silniki nowych generacji.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Śro 18:14, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
zwykły mixol wystarczy,można jescze dodać dodatek "ołowiu",jak kupujesz benzynkę bezołowiową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slavek
Czeladnik
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Śro 18:50, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dostepne są oleje mineralne(motul), do sinikow dwusuwowych, mechanik mi taki doradzał zamiast mixola. Był stosowany do simsona sr 50(skutera) ale mysle ze jawie też by nie zaszkodził.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Slavek dnia Śro 18:56, 31 Mar 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Śro 21:26, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
tu chodzi o smarowanie cylindra a nie flaków!!!!!!!!!!!,wał i cylinder jest smarowany z oleju zawartego w benzynce a nie z silnika,dodatek ołowiu-moge sie mylić z nazwa dodatku,sprzyja dotarciu silnika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Śro 21:29, 31 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ropa-25
Młodszy majster
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna
|
Wysłany: Czw 15:39, 01 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
jest też chyba motul do benzyny... a przeciez wyżej kolega zaznaczył ze motul... zamiast mixolu... czyli do paliwa;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Czw 22:33, 01 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
polecam półsyntetyk Orlen 2T Semisynthetic. Ja go używam i jest ok.
Mieszankę dorabiam w stosunku 1:50, zbytnio nie kopcie, świeca nie wysiada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Pią 14:01, 02 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Mixol sobie zdecydowanie odpuść. Orlen semi-syntetic 2T jest chyba najkorzystniejszą alternatywą. 2 zł różnicy w cenie a jest o niebo lepszy od Mixolu. Miesza się z benzyną idealnie, nie to co Mixol. Ja go stosuje w ilości jak fabryka nakazała,czyli 1:25 i nic się nie zatyka ani nie kopci. Na dotarciu zalecają 1:20. To dane dla 250-353, nie wiem czy w 592 było inaczej.
A co do ołowiu. To najgłzą rzecz jaką można dodać! Czteroetylek ołowiu był dodawany, żeby osadzał się na zaworach (w silnikach czterosuwowych!) i dzięki temu zapobiegał ich wypalaniu. Dla silnika 2T jest to nieistotny dodatek.Teraz dodatku z czteroetylkiem Pb i tak nie dostaniesz, tylko komponent jaki dodawano do benzyny U95, przeznaczonej dla silników starszych, które miały jeszcze wypalające się zawory. Taki dodatek dla Junaka czy Avo jest niezbedny, w Jawie to bzdura.
Są też inne półsyntetyki do 2T np. Agip lub Castrol, ale cena jest 2-3 razy wyższa niż ten z Orlenu. One chyba są raczej dla wyczynowych maszyn.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mcha dnia Pią 14:08, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pią 21:33, 02 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
widze ,że każdy ma swojego mechanika,ja mam posiadam wiedze z dziada pradziada a nie od nowicjuszy,którzy uczą sie na blędach!!!!!,sorki fakt-z tym ołowiem przesadziłem,chodziło mi o ulepszacz w smarowaniu w czasie dotarcia narządów!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Pią 21:36, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Sob 7:07, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
co kto lubi ja jeżdżę na mixolu już z 4 -5 lat ( w jawach ) nigdy sie nic nie przytarło zapiekło itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Sob 21:07, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
za dużo teraz tego gówna na rynku ,polepszaczy,ulepszaczy,sraczy itp,więc nasz kochany miksolu wesółych jajek,heeeee
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarek1234
Pan Henio
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 13:45, 07 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
ok dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 18:15, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
mixol nie jest zły, zwłaszcza że będziesz go lać we właściwym stosunku ze strachu, najgorsza rzecz jaką można zrobić to kupić 2zł droższy 2t semi i dodać w stosunku 1:50, sama cena już sugeruje że ten olej jest marny... przy takim stosunku mogą pojawić się problemy z grzaniem a nawet ze złapaniem tłoka, co przytrafiło się niedawno jednemu z naszych forumowiczy. Jak już tak bardzo chcecie zmniejszać ilość oleju to olej droższy np orlen platinum 2t. Leję go i w porównaniu z 2t semi jest kilka krotnie lepszy. Śmiało można dać 1:40, mniej póki co nie daje bo też docieram remontowany zimą silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Śro 21:10, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Wiem o kim mówisz aker
Zmieniłem dawkę oraz olej na ten co wspomniałeś czyli ORLEN 2T PLATINIUMi o niebo lepiej.
Stosunek 1:40 i nawet mocno nie dymi
Prędkości dochodzące do 60km/h i co parę kilometrów postój na zmniejszenie temperaturki na "piecu" no i myślę, że tak jakoś przebrnę przez ten ciężki okres DOTARCIA hihi
Pozdrawiam i docierajcie z głową, nie tak jak ja.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebastian440
Pan Henio
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 23:40, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
To, że ktoś jeździ na mixolu nieznaczny, że jest on najlepszy. Mamy 21 wiek i trzeba iść do produ a nie stosować prdukty minionej epoki. Polecam artykuł faceta z motor-techu. To powinno wyjaśnić wszystko. A jeśli ktoś się nadal upiera nad mixolem to jego sprawa. Ja jestem zdania, że jeśli można zastosować coś o niebo lepszego, to trzeba z tego korzystać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 6:03, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
tylko trzeba się zastanowić czy olej 3 razy droższy znacznie wydłuży żywotność silnika ?? jeśli wydłuży o 1000km czy 2000 km to mam go koło tyłka bo te pieniądze co odliczę z oleju ( czyli zostaje około 20zł na litrze ) to po przebiegu 25 tys km mam na generalny remont silnika . Co innego jak ktoś jeździ raz na miesiąc 5km , ale ja rocznie robie około 6-7tys, już w tym roku mam 2tys km.
A teraz takie podliczenie cena mixolu to średnio 10zl w dawce 1:40 po przejechaniu 20 tys km sam koszt olej wynosi około 200 złotych
Olej dobrej jakości liczony średnio 35zł za litr w dawce 1:40 po przejechaniu 20 tys km ,sam koszt oleju 700zł
W kieszeni zostaje nam 500zł , za te pieniądze bezproblemowo zrobimy kapitalkę silnika w jawie 250 i praktycznie w 354 też .
Każdy teraz niech sobie zada pytanie .. o ile km więcej przejedziemy na drogim oleju..
Dodam ze u mnie koszt regeneracji wału do 354 to 250zł
koszt szlifu cylindra to 50zł szt x 2 = 100
tłok oryginalny czeski 60złx 2 = 120
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Czw 14:35, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|