Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik na dotarciu - jaki olej
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarek1234
Pan Henio



Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Śro 14:47, 31 Mar 2010    Temat postu: Silnik na dotarciu - jaki olej

Witam. Mam Jawe 250/592 silnik ma zrobione 48 km więc jest na dotarciu. Chiałbym się poradzić jaki olej do miesznki stosować. Proszę o pomoc w ustaleniu parametrów, producentów. Jest to stary-nowy silnik, dlatego się zastanawiam, bo dzisiejsze oleje są produkowane pod silniki nowych generacji.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Śro 18:14, 31 Mar 2010    Temat postu:

zwykły mixol wystarczy,można jescze dodać dodatek "ołowiu",jak kupujesz benzynkę bezołowiową

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slavek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Śro 18:50, 31 Mar 2010    Temat postu:

Dostepne są oleje mineralne(motul), do sinikow dwusuwowych, mechanik mi taki doradzał zamiast mixola. Był stosowany do simsona sr 50(skutera) ale mysle ze jawie też by nie zaszkodził.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Slavek dnia Śro 18:56, 31 Mar 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Śro 21:26, 31 Mar 2010    Temat postu:

tu chodzi o smarowanie cylindra a nie flaków!!!!!!!!!!!,wał i cylinder jest smarowany z oleju zawartego w benzynce a nie z silnika,dodatek ołowiu-moge sie mylić z nazwa dodatku,sprzyja dotarciu silnika

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Śro 21:29, 31 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Czw 15:39, 01 Kwi 2010    Temat postu:

jest też chyba motul do benzyny... a przeciez wyżej kolega zaznaczył ze motul... zamiast mixolu... czyli do paliwa;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Czw 22:33, 01 Kwi 2010    Temat postu:

polecam półsyntetyk Orlen 2T Semisynthetic. Ja go używam i jest ok.

Mieszankę dorabiam w stosunku 1:50, zbytnio nie kopcie, świeca nie wysiada Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pią 14:01, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Mixol sobie zdecydowanie odpuść. Orlen semi-syntetic 2T jest chyba najkorzystniejszą alternatywą. 2 zł różnicy w cenie a jest o niebo lepszy od Mixolu. Miesza się z benzyną idealnie, nie to co Mixol. Ja go stosuje w ilości jak fabryka nakazała,czyli 1:25 i nic się nie zatyka ani nie kopci. Na dotarciu zalecają 1:20. To dane dla 250-353, nie wiem czy w 592 było inaczej.
A co do ołowiu. To najgłzą rzecz jaką można dodać! Czteroetylek ołowiu był dodawany, żeby osadzał się na zaworach (w silnikach czterosuwowych!) i dzięki temu zapobiegał ich wypalaniu. Dla silnika 2T jest to nieistotny dodatek.Teraz dodatku z czteroetylkiem Pb i tak nie dostaniesz, tylko komponent jaki dodawano do benzyny U95, przeznaczonej dla silników starszych, które miały jeszcze wypalające się zawory. Taki dodatek dla Junaka czy Avo jest niezbedny, w Jawie to bzdura.
Są też inne półsyntetyki do 2T np. Agip lub Castrol, ale cena jest 2-3 razy wyższa niż ten z Orlenu. One chyba są raczej dla wyczynowych maszyn.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcha dnia Pią 14:08, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pią 21:33, 02 Kwi 2010    Temat postu:

widze ,że każdy ma swojego mechanika,ja mam posiadam wiedze z dziada pradziada a nie od nowicjuszy,którzy uczą sie na blędach!!!!!,sorki fakt-z tym ołowiem przesadziłem,chodziło mi o ulepszacz w smarowaniu w czasie dotarcia narządów!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Pią 21:36, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 7:07, 03 Kwi 2010    Temat postu:

co kto lubi ja jeżdżę na mixolu już z 4 -5 lat ( w jawach ) nigdy sie nic nie przytarło zapiekło itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 21:07, 03 Kwi 2010    Temat postu:

za dużo teraz tego gówna na rynku ,polepszaczy,ulepszaczy,sraczy itp,więc nasz kochany miksolu wesółych jajek,heeeee

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarek1234
Pan Henio



Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Śro 13:45, 07 Kwi 2010    Temat postu:

ok dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 18:15, 28 Kwi 2010    Temat postu:

mixol nie jest zły, zwłaszcza że będziesz go lać we właściwym stosunku ze strachu, najgorsza rzecz jaką można zrobić to kupić 2zł droższy 2t semi i dodać w stosunku 1:50, sama cena już sugeruje że ten olej jest marny... przy takim stosunku mogą pojawić się problemy z grzaniem a nawet ze złapaniem tłoka, co przytrafiło się niedawno jednemu z naszych forumowiczy. Jak już tak bardzo chcecie zmniejszać ilość oleju to olej droższy np orlen platinum 2t. Leję go i w porównaniu z 2t semi jest kilka krotnie lepszy. Śmiało można dać 1:40, mniej póki co nie daje bo też docieram remontowany zimą silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Śro 21:10, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Wiem o kim mówisz aker Wink

Zmieniłem dawkę oraz olej na ten co wspomniałeś czyli ORLEN 2T PLATINIUMi o niebo lepiej.

Stosunek 1:40 i nawet mocno nie dymi Wink

Prędkości dochodzące do 60km/h i co parę kilometrów postój na zmniejszenie temperaturki na "piecu" no i myślę, że tak jakoś przebrnę przez ten ciężki okres DOTARCIA Smile hihi

Pozdrawiam i docierajcie z głową, nie tak jak ja.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastian440
Pan Henio



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 23:40, 28 Kwi 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

To, że ktoś jeździ na mixolu nieznaczny, że jest on najlepszy. Mamy 21 wiek i trzeba iść do produ a nie stosować prdukty minionej epoki. Polecam artykuł faceta z motor-techu. To powinno wyjaśnić wszystko. A jeśli ktoś się nadal upiera nad mixolem to jego sprawa. Ja jestem zdania, że jeśli można zastosować coś o niebo lepszego, to trzeba z tego korzystać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 6:03, 29 Kwi 2010    Temat postu:

tylko trzeba się zastanowić czy olej 3 razy droższy znacznie wydłuży żywotność silnika ?? Question jeśli wydłuży o 1000km czy 2000 km to mam go koło tyłka bo te pieniądze co odliczę z oleju ( czyli zostaje około 20zł na litrze ) to po przebiegu 25 tys km mam na generalny remont silnika . Co innego jak ktoś jeździ raz na miesiąc 5km , ale ja rocznie robie około 6-7tys, już w tym roku mam 2tys km.
A teraz takie podliczenie cena mixolu to średnio 10zl w dawce 1:40 po przejechaniu 20 tys km sam koszt olej wynosi około 200 złotych
Olej dobrej jakości liczony średnio 35zł za litr w dawce 1:40 po przejechaniu 20 tys km ,sam koszt oleju 700zł
W kieszeni zostaje nam 500zł , za te pieniądze bezproblemowo zrobimy kapitalkę silnika w jawie 250 i praktycznie w 354 też .
Każdy teraz niech sobie zada pytanie .. o ile km więcej przejedziemy na drogim oleju..

Dodam ze u mnie koszt regeneracji wału do 354 to 250zł
koszt szlifu cylindra to 50zł szt x 2 = 100
tłok oryginalny czeski 60złx 2 = 120


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Czw 14:35, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin