Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zabezpieczenie błotników

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wogi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnośląski

PostWysłany: Pią 17:35, 11 Gru 2009    Temat postu: Zabezpieczenie błotników

Cześć.
Obecnie mam przygotowane blachy do lakierowania. Zastanawiam się czy od spodu błotników nie zastosować dodatkowego zabezpieczenia w postaci konserwacji do podwozi. Co prawda jest podkład antykorozyjny + akrylowy i będzie lakier. Ale czy to wystarczy przecież błoto i całe to świństwo wyrzucane podczas jazdy z koła działa jak piaskarka . Co Wy na to? Czy macie podobne patenty u siebie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 21:45, 11 Gru 2009    Temat postu:

Myślę że nasze pojazdy raczej nie mają problemów z rdzą . Z resztą w zimę mało kto jeździ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 10:10, 12 Gru 2009    Temat postu:

Ja mam konserwację pod błotnikami. Zrobiłem to profilaktycznie, zawsze to lepiej chroni blachę przed korozją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 15:59, 14 Gru 2009    Temat postu:

Ja też dałem na podkład (zwykły tlenkowy) z pędzla BITGUM, po dwuletnim użytkowaniu nic się nie stało. Więc myślę, że przy normalnej eksploatacji akrylowy bądź epoksydowy podkład powinien w zupełności wystarczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 15:01, 15 Gru 2009    Temat postu:

Ja zrobiłem około 3000 km z przednim błotnikiem bez konserwacji. Widać było rysy po kamieniach i lekkie odpryski spowodowane uderzeniami. Może to nie było zbytnio szkodliwe, ale jednak jakieś ogniska korozji mogły powstać. Z konserwacją nie ma takiego problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Wto 23:44, 05 Sty 2010    Temat postu:

PRACOWAŁEM W ZAKŁADZIE SAMOCHODOWYM

Aby dobrze zabezpieczyć blachy musisz kupić dwie rzeczy:

1.jakis podklad reaktywny - zobacz produkty firmy novol (dwuskladnikowy)
2. na to wszystko jakis baranek (np nowola) lub np. autosmar albo bitex - to sluzy do zabezpieczenie przed odpryskami, kamieniami itd..nie

pamiętaj ze sam bitex bez podkładu nic nie da!! - będzie rdzewiało pod nim

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wogi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnośląski

PostWysłany: Czw 21:53, 07 Sty 2010    Temat postu:

Kowal błotniki zostały zrobione w ten sposób.
1. Wyczyszczone do czystego metalu.
2. Pomalowane podkładem reaktywnym CSV.
3. Pomalowane podkładem akrylowym CSV.

Zastanawiałem się czy od spodu nie zastosować właśnie tego baranka. I właśnie utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że tak. Jest to zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi w postaci wyrzucanego błota i kamieni. Ma to sens. JAWĘ robię dla siebie i mam ją trzymać do końca moich dni więc myślę że to nie jest przesada Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wogi dnia Czw 21:55, 07 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin