Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

co to za IŻ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Luźne Gadki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 11:57, 02 Lip 2011    Temat postu: co to za IŻ?

Witam

Panowie może ktoś mi pomoże dokładnie zdiagnozować model tego IŻ-a....


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 15:13, 02 Lip 2011    Temat postu:

Nie oświecę Cię zbyt jasno jeśli powiem, że to jest iż 49
Produkowany od 49 do 56
Ten egzemplarz z ok 1951
Wymiary:
Długość motocykla: 2120 mm
Szerokość: 770 mm
Wysokość: 980 mm
Ciężar motocykla z tylnym siedzeniem, bez paliwa: 150 kg
Zasięg na szosie: 160 - 180 km
Zużycie paliwa: max 4,5 l
Dopuszczalna głębokość brodu: 300mm
Pojemność skrzynki biegów: 1 l
Silnik:
Typ silnika: dwusuwowy z płukaniem dwukanałowym, zwrotnym
Paliwo: benzyna z olejem silnikowym w stosunku 20:1 przy docieraniu i 25:1 po dotarciu
Ilość cylindrów: 1
Pojemność cylindra: 346 ccm
Skok tłoka: 85 mm
Średnica tłoka: 72 mm
Stopień sprężania: 5,8
Moc maksymalna: 11,5 KM przy 4000 obr/min
Chłodzenie: powietrzem
Smarowanie: mieszankowe
Filtr powietrza: odśrodkowy
Układ zapłonowy: bateryjny
świeca zapłonowa: M-14 x 1,25 typ A II/II
Regulacja zapłonu: samoczynna
Prądnica: G-36 (6 V, 45 W) prądu stałego, samo wzbudna
Napęd:
Przekładnia silnik-sprzęgło: łańcuch tulejkowy, bezrolkowy 3/8\" x 3/8\", przełożenie 2,17
Sprzęgło: wielotarczowe mokre, pracujące w kąpieli olejowej
Skrzynia biegów: czterobiegowa
Przekładnia skrzynia biegów-koło: łańcuch rolkowy 5/8\" x 1/4\", przełożenie 2,33
Część bieżna:
Rama: tłoczona, spawana
Widełki przednie: sprężynowo-teleskopowe z amortyzatorami hydraulicznymi
Tylne zawieszenie; sprężynowe z amortyzatorami hydraulicznymi
Hamulce: szczękowe
Koła: łatwo zdejmowane z tangesywnym układem szprych
Rozmiar opon: 3,25\" x 19\"
Długość motocykla: 2120 mm
Szerokość: 770 mm
Wysokość: 980 mm
Ciężar motocykla z tylnym siedzeniem, bez paliwa: 150 kg
Zasięg na szosie: 160 - 180 km
Zużycie paliwa: max 4,5 l
Dopuszczalna głębokość brodu: 300mm
Pojemność skrzynki biegów: 1 l
Typ silnika: dwusuwowy z płukaniem dwukanałowym, zwrotnym
Paliwo: benzyna z olejem silnikowym w stosunku 20:1 przy docieraniu i 25:1 po dotarciu
Ilość cylindrów: 1
Pojemność cylindra: 346 ccm
Skok tłoka: 85 mm
Średnica tłoka: 72 mm
Stopień sprężania: 5,8
Moc maksymalna: 11,5 KM przy 4000 obr/min
Chłodzenie: powietrzem
Smarowanie: mieszankowe
Filtr powietrza: odśrodkowy
Układ zapłonowy: bateryjny
świeca zapłonowa: M-14 x 1,25 typ A II/II
Regulacja zapłonu: samoczynna
Prądnica: G-36 (6 V, 45 W) prądu stałego, samo wzbudna
Przekładnia silnik-sprzęgło: łańcuch tulejkowy, bezrolkowy 3/8\" x 3/8\", przełożenie 2,17
Sprzęgło: wielotarczowe mokre, pracujące w kąpieli olejowej
Skrzynia biegów: czterobiegowa
Przekładnia skrzynia biegów-koło: łańcuch rolkowy 5/8\" x 1/4\", przełożenie 2,33
Rama: tłoczona, spawana
Widełki przednie: sprężynowo-teleskopowe z amortyzatorami hydraulicznymi
Tylne zawieszenie; sprężynowe z amortyzatorami hydraulicznymi
Hamulce: szczękowe
Koła: łatwo zdejmowane z tangesywnym układem szprych
Rozmiar opon: 3,25\" x 19\"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Sob 16:31, 02 Lip 2011    Temat postu:

Według mnie to tez 49 choć trochę inna niż ta http://www.youtube.com/watch?v=XHpWvFv5tC0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:43, 02 Lip 2011    Temat postu:

co do rusków to lepiej jak masz ze sobą speca bo potrafią ożenić na kase jak zobaczą że się nie znasz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Nie 10:08, 03 Lip 2011    Temat postu:

tylko że ten na fotach ma troszkę inne błotniki i tłumiki "coś ala CYGARA"

Gościu niby chce za niego 3200, podobno papiery są... ponieważ właściciela nie było na miejscu nie mogłem się dowiedzieć więcej, tylko pracownik mi o tym mówił...

A motór stoi ode mnie 2 km, więc się czaję.... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 11:19, 03 Lip 2011    Temat postu:

ja na Twoim miejscu zainteresowałbym się tym
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 13:39, 03 Lip 2011    Temat postu:

Witam.
Iż 49 produkowany był w latach 1951-1957.
Ten iż to niezły pasztet. Z 49 jest rama, zbiornik (stary typ 51-53), tylny błotnik, siedzenia, cylinder (nowszy typ-okrągłe kanały) i filtr powietrza. Cała reszta to zbieranina.
-koła 56/planeta/jupiter
-błotnik przedni planeta/jupiter
-przednie zawieszenie planeta /jupiter
-lampa przednia 56/m72/k750
-ramka z daszkiem k750
-regulator napięcia 56/planeta/jupiter
-gaźnik 56/planeta/jupiter (w 49 powinien być z dużą komorą pływakową)
-dźwignia zmiany biegów oraz starter planeta/jupiter (nowsze modele)
-kierownica 56/planeta/jupiter osprzęt (nowsze modele)
-przełącznik świateł planeta
-silnik 56 albo planeta (zależy od numeru)

Tyle udało mi się ustalić na podstawie załączonych zdjęć.
Ogólnie nie jest warty tych pieniędzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Luźne Gadki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin