Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szkiełkowanie piaskowanie, i inne techniki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Luźne Gadki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
avia
Pan Henio



Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok krakowa

PostWysłany: Sob 20:36, 20 Lut 2010    Temat postu: szkiełkowanie piaskowanie, i inne techniki

bardzo ogólnie związane to z konkretnym motorem więc tu zapytam: zanim oddam blachy do lakiernika muszę usunąć stary lakier i teraz czym to robić? Próbowałem papierem ale to daremny trud - lata zajmie usunięcie fabrycznej powłoki. mam kompresor 100 litrów ( porządny L3W), pistolet do piaskowania kosztuje grosze ale czy można bez komory ( kabiny) i czym - piaskiem, tłuczonym szkłem, czy może delikatnymi kulkami? Zrobić jakiś namiot żeby nie zgubić piasku, czy może kupić pistolet z odzyskiem ? Blachy są na oko zdrowe, rdza tylko punktowa, lakier trzyma jak nowy ale wypłowiał i ma rysy........ Gdybym kupił pistolet to czy tym samym się piaskuje i szkiełkuje ( kartery i dekle by się ucieszyły) czy trzeba coś zmieniać?
Nie chciałbym zdzierać lakieru szlifierką bo szkoda mi blach a chemia rozpuszczająca lakier jest droga....
Czy ktoś w warunkach garażowych robił piaskowanie, szkiełkowanie? może ktoś zoriętowany w temacie naświetli mi troszkę temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 12:17, 21 Lut 2010    Temat postu:

Piaskowałem troszkę pistoletem...
Hmm... zajęcie dla wytrwałych, bardzo nieporęczna sprawa i dałem sobie spokój- dobre do małych elementów.
Sprężarka musi mieć dużą wydajność od 250l/min wtedy jest efekt.
Główny problem pistoletu to jest to, że wąż zasilający nie może być długi bo nie zassie piachu, czasem się zapcha.
Metodą prób i błędów testowałem jak dostarczyć materiał: z wiaderka to z worka innym razem pojemnik z zsypem w dół.
We dwójkę motocykl powinno się wypiaskować szybko, sprawnie i w miarę bezproblemowo.
Ja robiłem sam samochód to się tylko nawkur..... Sad
Piach miałem ze żwirowni- płukany, suszony na piecu.
Pomieszczenie: jakiekolwiek, które możesz zasypać piachem Wink no i podstawa to szczelny hełm bo będziesz miał piach w uszach, nosie i nie wiadomo gdzie jeszcze Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 23:44, 21 Lut 2010    Temat postu:

Jeśli chodzi o szkiełkowanie, to na allegro dostępne są kabiny 90-cio litrowe, bez problemu wyszkiełkujesz w nich silnik i wszelką aluminiową drobnicę, koszt około 400-tu PLN.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
avia
Pan Henio



Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok krakowa

PostWysłany: Pon 11:50, 22 Lut 2010    Temat postu:

nie no kabiny nie kupię - za 400 to mógłbym wypiaskować pewnie cały motor lub przynajmniej sporą jego część. Ja będzie trzeba zrobię kabinę z sklejki z szybą pleksi - materiał się znajdzie.
Wiem że można zlecić ale szczerze to boję się że ktoś zniszczy blachy niedelikatną obróbką lub złym materiałem - odrębną sprawą są koszty - nie mam dużo kasy i ile mogę chciałbym zrobić sam. Lakiernik za malowanie i szpachlowanie chce ok. 600 zeta jeśli dam mu oczyszczone dokładnie blachy, jeśli z czyszczeniem to będzie sporo więcej. Mając duży kompresor i kupując za powiedzmy 100 pistolet i za kolejne ok 60 zeta materiał ( ok. 15 kg) powinienem zrobić to na gotowo ( tak sądzę że tyle wystarczy), poza tym zostanie mi pistolet jako przyczynek do szkiełkowania silnika i kół.... Mój czas i prąd się nie liczy.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Czw 11:40, 12 Maj 2011    Temat postu:

ja zamierzam w sobotę szkiełkować, właśnie w domu, głowice i cylindry:) jak już zrobię to wrzucę foty jak wyszłoSmile ja do tego używam korundu o gradacji 0.1mm, bardzo drobny i z testów na głowicy z komara wynika ze będzie perfekcyjnie!!

piaskowałem już parę elementów piaskiem kwarcowym i jestem zdumiony co można osiągnąć pistoletem z allegro za 32zł i kompresorem 20l / 8atm / 200l/min!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Nie 10:52, 15 Maj 2011    Temat postu: Przegub

Wiec jestem juz po próbach:)

oto wyniki






myślę ze stal jedzie ładnie, trochę jest to na szybkości robione i w warunkach partyzanckich bo komorę zrobiłem z... starego bębna z pralki:D ale działa fajnie , idzie równo a i sam korund jest na tyle ciężki że nie fruwa wszędzie tylko walnie i spada oraz nie ma w zasadzie W OGÓLE pyłu i kurzu!

Poniżej foty z zabawa z "korundowaniem" aluminium...
na moje oko jest on za agresywny do alu i za bardzo poranił powierzchnie, jednak jest to dobra baza pod polerkę na lustro:)
można było by idealnie gdym nie musiał mieć pistoletu tak blisko elementu (byłem ograniczony szerokością bębna pralki)





a korund kupowałem u tego gościa
[link widoczny dla zalogowanych]

pistolet był taki
[link widoczny dla zalogowanych]

polecam każdemu! łatwe i tanio bo straty ścierniwa w komorze (nawet takiej jak moja) są znikome:) kompresor wystarczy 8at do sprawnego działanie ale i na 5at idzie całkiem dobrze:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przegub dnia Nie 10:59, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Luźne Gadki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin