Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POKRĘTŁO AMORTYZATORA SKRĘTU PERAK JAK TO DZIAŁA ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:56, 13 Maj 2011    Temat postu: POKRĘTŁO AMORTYZATORA SKRĘTU PERAK JAK TO DZIAŁA ?

Panowie.
Proszę o podpowiedź najchętniej ze zdjęciami. Jak złożony jest od spodu amortyzator skrętu. W katalogu wygląda to inaczej niż u mnie a dodatkowo na rysunkach nie widać tego co można zobaczyć w realu.
Chodzi o to, że w jednym moim peraku na dole przy głowce ramy jest taka nakrętka gwiazdka (podobna do tej podkładki od siodła) a w drugim peraku mam tylko nakrętkę o średnicy ok 45 mm.
Byłbym b wdzięczny, gdyby ktoś z was zechciał cyknąć mi zdjęcie od dołu jak u niego wygląda ten element, w jakiej kolejności się zakłada to wszystko wraz z ogranicznikiem skrętu oczywiście. [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:42, 13 Maj 2011    Temat postu:

Nie wiem czy Ci to cos pomoże. Podkładki z tworzywa dorabiałem sam, więc mogą grubością się różnić od oryginału.

http://www.jawa250.fora.pl/images/galleries/18752402664dccfca9b8400-279657-wm.jpg
http://www.jawa250.fora.pl/images/galleries/1614207464dccfc54aa09a-279572-wm.jpg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:54, 13 Maj 2011    Temat postu:

To mi bardzo pomogło i dziękuje Ci kolego.
Teraz już widzę, że muszę dospawać do ramy ten wypustek, który jest ogranicznikiem skrętu bo u mnie nie było nic i z tego powodu bak jest pogięty.
Oświeć mnie, jeśli się mylę. Od samego spodu u Ciebie jest:
- nakrętka
- podkładka z tworzywa
- "ogranicznik" skrętu przykręcony do ramy śrubką
- kolejna podkładka z tworzywa

Napisz co to jest to czerwone wewnątrz nakrętki. Jakaś rura, która idzie od samej góry czy tylko fragmenty nakrętki masz pomalowane?
Jakiego materiału użyłeś na podkładki i jakie mniej więcej mają wymiary ?

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:32, 13 Maj 2011    Temat postu:

Tak jak piszesz kolejność. Tyle ze to nie jest ogranicznik skrętu. Ogranicznik skrętu jest trochę wyżej. Jest to taki jakby płaskownik przyspawany do ramy. Jest tez widoczny na zdjęciu. Ten element chromowany przykręcony śrubą do ramy to jest element tego "amortyzatora" skrętu.

To czerwone co wystaje to element ramy. Jest to rodzaj tuleji przeciętej na której osadzone sa te podkładki. W ten element wlasnie wchodzi ta podkładka/nakrętka. Dzieki temu elementowi nakrętka sie nie kreci. A dokrecamy od gory tym pokrętłem.

Wymiary
- srednica zew = 51mm
- srednica wew = 30mm
- grubosc = 3mm

Materiał: jakieś tworzywo sztuczne które się nie zaciera. Miałem jakąś bryłę plastiku w domu i z tego to wykonałem. Tyle ze tak jak mowie wymiary sam dobierałem, nie miałem żadnego wzorca, jednak pasuje idealnie

Troche to wszystko zakręciłem, ale nie potrafię tego jakos prosto wytłumaczyć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 17:04, 13 Maj 2011    Temat postu:

Przyłączam się do podziękowań za zobrazowanie amortyzatora. <wirtual>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:25, 17 Maj 2011    Temat postu:

Jeszcze raz dziękuję.
Poniżej wklejam fotki jak to wygląda u mnie. Z ramy nic, co by mogło ograniczać skręt nie wystaje. Nie widać też żeby kiedykolwiek wystawało.
Gdy go kupiłem była tam od spodu tylko nakrętka - gwiazdka.
Perak jest z 49 roku. Czy ktoś mógłby napisać what da fuck is goin on ?
z innego peraka mam ten element i nakrętkę jak Twoja, Obile.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

nakrętka
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:40, 17 Maj 2011    Temat postu:

Jeśli była tam sama nakrętka to amortyzator nie mógł działać.

U mnie to całkowicie inaczej wyglądało.

Mój jest z ostatniego roku produkcji 54. I wygląda to jak w oryginale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 7:03, 18 Maj 2011    Temat postu:

Marciniu tam masz otwór w ramie i powinna być tam przykręcona taka dziwna blaszka/element
[link widoczny dla zalogowanych]
a może ona działa jako ogranicznik skrętu.
U mnie też nie ma na ramie naspawanego elementu, który mógłby spełniać role ogranicznika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 7:46, 18 Maj 2011    Temat postu:

Mam taką blaszkę z drugiego peraka. Nie ma tylko tych uszu po bokach ale to nie szkodzi. Jest ona jednak moim zdaniem raczej zbyt cienka by być ogranicznikiem skrętu. Nie jest też tak wyprofilowana jak u Obile. Wygląda na to, że było więcej niż jedno rozwiazanie ogranicznika skrętu.
Ma ktoś z kolegów jeszcze inaczej to rozwiazane ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin