Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rama bez numeru
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 20:41, 23 Sty 2012    Temat postu: rama bez numeru

Witam mam pytanie czy ktoś się spotkał z perakiem bez numeru ramy bo u mnie chyba tak jes,t obszukałem ,oblukałem i nie ma śladu , oczysciłem więc zamalowaną tabliczkę znamionową i tam zonk ,numer silnika zgadza się z tabliczką następnie jest rok produkcji i pojemnosc sinika i masa całkowita brak ogólnie jakiegoś miejsca na numer ramy , cała tabliczka wykonana jest po angielsku o co więc chodzi !!!!!!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 21:33, 23 Sty 2012    Temat postu: Re: rama bez numeru

MARCIN_B napisał:
Witam mam pytanie czy ktoś się spotkał z perakiem bez numeru ramy bo u mnie chyba tak jes,t obszukałem ,oblukałem i nie ma śladu , oczysciłem więc zamalowaną tabliczkę znamionową i tam zonk ,numer silnika zgadza się z tabliczką następnie jest rok produkcji i pojemnosc sinika i masa całkowita brak ogólnie jakiegoś miejsca na numer ramy , cała tabliczka wykonana jest po angielsku o co więc chodzi !!!!!!!!!!!!


tabliczka znamionowa jak z tej pożyczonej foty
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 22:20, 23 Sty 2012    Temat postu:

w jakimś temacie inny kolega jawowicz też nie mógł znaleść numerów, ale okazało się że podczas powturnego malowania które wykonał poprzedni właściciel zalała je farba, możliwe ze na tabliczce niema numeru ale na ramie jest - spotkałem się z takimi motocyklami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 22:26, 23 Sty 2012    Temat postu:

aha - peraki miały chyba też ten sam numer ramy i silnika - więc musisz szukać - jeśli farba je zalała to dopiero po oczyszczenu ramy numery się pokażą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 18:28, 24 Sty 2012    Temat postu:

353-tuner napisał:
aha - peraki miały chyba też ten sam numer ramy i silnika - więc musisz szukać


Miałeś rację (dzięki) zacząłem szukać za pomocą Paint Remowera (czyli usuwacza starych powłok lakierniczych ) super środek no i w rezultacie znalazłem bardzo słabo widoczny numer na ramie który odpowiada numerowi silnika (czyli ten sam numer ), a numer znajdował się nad prawą puszką narzędziową
kolejna moja pytanko :
Czy wszystkie Peraki tak miały że numer silnika musiał się zgadzać z numerem ramy, czy tylko modele exportowe i jeszcze jedno mnie zastanawia dlaczego może być taki niski numer ramy bo o49xx na rocznik 52r , przecież to prawie końcówka produkcji a wyprodukowano ich jak się nie mylę ok 180000


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 20:56, 24 Sty 2012    Temat postu:

na forum koledzy pisali że peraki miały numery malejące - czyli im młodszy egzemplarz tym niższy numer

pisali też że numer silnika i ramy jest wspólny
kiedyś o tym czytałem przy okazji jakiegoś omawianego tematu - bo sam jeszcze peraka nie posiadam - mam tylko 354 z 1957r i 353 z 1959 i silnik z pierwqszych 353 chyba z 53/54r (i pare innych oldtimerów ale to już nie jawy Wink )

język angielski na tabliczce znamionowej niekoniecznie oznacza że motocykl był przeznaczony do Anglii lub USA (tam też je wysyłali)
ja mam jawe która jeździła w polsce a tabliczke ma po niemiecku, widziałem też na naszym rynku egzemplarze z tabliczkami po angielsku i po czesku- wysyłali chyba co popadnie Smile Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 21:27, 24 Sty 2012    Temat postu:

dziękuję ci bardzo za pomoc i wyjaśnienie jak to miedzy innymi sprawa mojej jawy się ma Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 21:43, 24 Sty 2012    Temat postu:

sam mało wiem Smile ale chętnie pomoge jeśli będe potrafił, sam czasem potrzebuje porady, ale nie zawsze jest kogo zapytać więc prubuje przy pomocy zdrowego rozsądku, doświadczenia, starej literatury motocyklowej i troche też internetu jakoś się uporać

kiedyś miałem problem natury technicznej i szukając rozwiązania znalazłem to forum - ktoś mi pomógł i dał wskazówke- teraz ja prubuje przekazać to dalej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 21:59, 24 Sty 2012    Temat postu:

no i tak trzymać Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MARCIN_B dnia Wto 21:59, 24 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 22:36, 02 Mar 2012    Temat postu:

353-tuner napisał:
aha - peraki miały chyba też ten sam numer ramy i silnika

czy tak było zawsze ? bo ostatnio spotkałem motor z różnymi numerami a właściciel upierał się ze org.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 20:57, 03 Mar 2012    Temat postu:

w innym temacie ktoś dał link do ogłoszenia - gość sprzedawał też niby w 100 procentach oryginalną jawe 350 - kilka razy podkreślał że to oruginał , model 354 i rarytas - tylko że silnik był jednocylindrowy - a 354 ma dwa cylindry - sprzedawca był tak przekonany że ma na sprzedaż nie-lada rarytas że cena wynosiła 10 000 PLN (!)

ale wracając do właściwego tematu - nie potrafie powiedzieć jak to z tą zgodnością numerów jest dokładnie - np ktoś kiedyś mi napisał że w 353 też ma numer silnika i ramy taki sam - a u mnie te numery się nie pokrywają - i tabliczka nie była kombinowana - ale podobno peraki mają te same numery


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krukers
Pan Henio



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osiek/ Oświęcim

PostWysłany: Wto 10:25, 06 Mar 2012    Temat postu:

jesli rama z silnikiem wyjechała razem z fabryki numery ramy i silnika musza sie zgadzac, przynajmniej tak jest w perakach, jak ten temat wygląda w późniejszych modelach nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 19:25, 15 Kwi 2012    Temat postu:

A gdzie w Peraku powinien być nr ramy? U mnie brak tabliczki, a numery mam dwa różne w dwóch miejscach, jeden przy główce ramy a drugi nad tylnym prawym suwakiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 20:55, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Ja z czego doczytałem już sam nie wiem gdzie ale w peraku po roku 51 roku na pewno numery powinny być bite po prawej stronie na ramie w okolicach suwaka ,jednak oglądając wiele zdjęć i ostatnimi czasy na czeskim allegro nie spotkałem się żeby numery nawet w tych starszych rocznikach były bite na główce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 21:01, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Ja mam nad suwakiem nr 033xx-52, a przy główce 552xx, ten pierwszy wydaje się bardziej prawdopodobny, tylko nie wiem jaki typ to będzie, byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek.we dnia Pon 21:15, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin