Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Licznik do 120 km/h czy pasuje do Jawy 250

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinpolniak
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl/Żurawica

PostWysłany: Nie 9:26, 10 Mar 2013    Temat postu: Licznik do 120 km/h czy pasuje do Jawy 250

[link widoczny dla zalogowanych]

Licznik do 120 km/h czy pasuje do Jawy 250? Kupiłem a teraz widzę, że jest do 120.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 9:35, 10 Mar 2013    Temat postu:

Na początku produkcji takie liczniki były w 250. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 10:33, 10 Mar 2013    Temat postu:

Zobacz jaka jest wybita liczba z tyłu, ten typ ma chyba skalę K=100, a spytaj kogoś kto ma licznik 140km/h jaka tam jest skala Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 18:11, 17 Lis 2013    Temat postu:

muczos napisał:
Zobacz jaka jest wybita liczba z tyłu, ten typ ma chyba skalę K=100, a spytaj kogoś kto ma licznik 140km/h jaka tam jest skala Smile


gdzie ma być wybita ta skala? Mam licznik wg właściciela do 250, wyskalowany do 120 na spodzie jest napisane:

wybite:
T B
443 411 003 002
CSN305101
pieczątka:
K03 lub R03


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 20:36, 17 Lis 2013    Temat postu:

Sory, skala K=100 była w simsonie, teraz znalazłem licznik od CZ i jest pieczątka K23, ale nie wiem czy oznacza ona skalę. Widocznie tylko polskie i niemieckie liczniki miały podaną skalę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 20:43, 17 Lis 2013    Temat postu:

heh, dzięki za odpowiedźSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 15:49, 01 Gru 2013    Temat postu:

Przyznam, że temat licznika mnie bardzo zainteresował.
Znalazłem katalog części licznika PAL. Liczniki były produkowane dla 4 prędkości maksymalnych 80, 90, 120 i 140km/h.

Katalog części:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Wg katalogu części, poszczególne liczniki różnią się 3 częściami, a mianowicie w pozycji 5,7, i 14.

Pozycja 5 to cyferblat, w sumie logiczne, ale wpływu na mechanikę licznika nie ma to żadnego, czyli wg mnie można to zaniechać.

Pozycja 7 czyli mechanizm licznika. Można pomyśleć, że po temacie, ale patrząc dalej to liczniki wyskalowane do 120 i 140 mają tą część taką samą, ale różną od licznika 80 i 90km/h.

Pozycja 14. Niestety tej pozycji na rysunku z częściami nie ma… ale w treści można przeczytać, że zamontowanie w motocyklach może być różne za pomocą części z pozycji 14.

Więc wg mojego toku myślenia liczniki wyskalowane do 120 i 140 to to samo. Tym bardziej, że liczniki te są licznikami elektromagnetycznymi i wszystkie są wykalibrowane tak samo (tabelka w katalogu części). Idąc tym tropem, magnes obracany jest linką z wałka pośredniego skrzyni biegów. Po drodze mamy dwie zębatki jedna to zakończenie wałka pośredniego a druga to zębatka w napędzie licznika. Mam tylko w garażu skrzynie od 250 i nie mam, z czym tego porównać. Natomiast, jeżeli chodzi o napęd licznika to poszperałem trochę na motoren.sk i jest tam kilka rodzajów napędu licznika do tego samego motocykla, ale z inna ilością zębów:

11 zębów, pasuje do 353, 356:
[link widoczny dla zalogowanych]

10 zębów, pasuje do 353:
[link widoczny dla zalogowanych]

11 zębów, pasuje do 353, 356:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wiem, że te napędy różnią się też długością, a co za tym idzie sposobem mocowania linki licznika do silnika, ale nie ma to bezpośredniego wpływu na przeniesienie obrotów silnika na obroty elektromagnesu.

To by było na tyle moich przemyśleń, może ktoś bardziej kumaty dołoży coś od siebie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Nie 16:50, 01 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:43, 01 Gru 2013    Temat postu:

Cytat:
elektromagnesu


W liczniku jest magnes, nie elektromagnes.

Myślę że im głębiej w las tym więcej drzew. Wink Czesi ładowali do 250 takie jak mieli na magazynie 120 czy 140 pal licho tylko 20 km/h przekłamania Wink

Skoro liczniki są takie same to przy jednakowych obrotach silnika powinno pokazywać na oby dwóch licznikach taką samą prędkość. Tak nie będzie (chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego)

Dalsza kwestia to wspomniany wałek prędkościomierza 10z i 11z Jakie ma znaczenie i w jakim silniku zawyża/zaniża prędkość.

Trzecia sprawa to prędkość obrotowa silnika. Pomiędzy jawą 175 a jawą 250 jest tylko 50 obr/min różnicy przy mocy maksymalnej (ale jaka podczas jazdy na każdym biegu nie wiadomo). Wnioskując wałek szybciej będzie się obracał w 175.

Aha może jeszcze być wydatniejsza sprężyna powrotu w 175 żeby licznik trochę "przyhamować" ale tego nie jestem pewien


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 16:52, 01 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 16:53, 01 Gru 2013    Temat postu:

Jawor napisał:
Cytat:
elektromagnesu


W liczniku jest magnes, nie elektromagnes.



Poprawione:)

Jawor napisał:
Cytat:
elektromagnesu

Skoro liczniki są takie same to przy jednakowych obrotach silnika powinno pokazywać na oby dwóch licznikach taką samą prędkość. Tak nie będzie (chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego)


Dlaczego?

Jawor napisał:

Aha może jeszcze być wydatniejsza sprężyna powrotu w 175 żeby licznik trochę "przyhamować"


Wg katalogu sprężyny są takie same.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:37, 01 Gru 2013    Temat postu:

Cytat:
Dlaczego?


No a dlatego że są inne cyferblaty i gdy wskazówka jest na "dwunastej" to w jednym pokazywać będzie 60 km/h a w drugim 70 km/h


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 21:54, 01 Gru 2013    Temat postu:

Jawor napisał:
Cytat:
elektromagnesu


W liczniku jest magnes, nie elektromagnes.

Myślę że im głębiej w las tym więcej drzew. Wink Czesi ładowali do 250 takie jak mieli na magazynie 120 czy 140 pal licho tylko 20 km/h przekłamania Wink

Skoro liczniki są takie same to przy jednakowych obrotach silnika powinno pokazywać na oby dwóch licznikach taką samą prędkość. Tak nie będzie (chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego)

Dalsza kwestia to wspomniany wałek prędkościomierza 10z i 11z Jakie ma znaczenie i w jakim silniku zawyża/zaniża prędkość.

Trzecia sprawa to prędkość obrotowa silnika. Pomiędzy jawą 175 a jawą 250 jest tylko 50 obr/min różnicy przy mocy maksymalnej (ale jaka podczas jazdy na każdym biegu nie wiadomo). Wnioskując wałek szybciej będzie się obracał w 175.

Aha może jeszcze być wydatniejsza sprężyna powrotu w 175 żeby licznik trochę "przyhamować" ale tego nie jestem pewien


Nie od tej strony patrzysz na prędkość obrotową. Zamiast od silnika zacznij od tylnego koła, przez napęd wtórny (łańcuch i zębatki), 4 bieg (przełożenie 1:1) i przełożenie pomiędzy trybem zdawczym a wałkiem pośrednim.

Trzeba przyjąć że np. tylne koło obraca się z prędkością 100obr/min i po kolei liczyć osobno dla 250 i 175 wszystkie przełożenia (najlepiej na 4 biegu, bo wtedy jest (1:1) aż dojdzie się z jaką prędkością obraca się wałek pośredni i napęd prędkościomierza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzywa250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sosnowica, lublin

PostWysłany: Sob 8:05, 27 Maj 2017    Temat postu:

a jak rozebrać licznik żeby wymienić cyferblat ? ta chromowana oprawka jest wkręcana ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 8:31, 27 Maj 2017    Temat postu:

Nie jest wkręcana, musisz od spodu poodginać rant i zejdzie.
Uważaj na wskazówke bo jest bardzo łamliwa, wąski widelec jest sposobem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzywa250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: sosnowica, lublin

PostWysłany: Sob 9:23, 27 Maj 2017    Temat postu:

ok dzięki za szybką odpowiedz - zaraz się za to zabieram

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin