Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

łożyska kół
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 18:30, 10 Paź 2010    Temat postu: łożyska kół

witam,pewnie temat gdzieś poruszany,ale nie mogę znaleźć,potrzebuje wymiar łożysk koła,do jawy 250

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Nie 20:38, 17 Paź 2010    Temat postu:

Koło przednie - symbol 6302 wymiary 42/15/13 2szt.
Koło tył - symbol 6302 wymiary 42/15/13 2szt. i jedno na zębatkę symbol 6205 wymiary 52/25/15
W sklepie wystarczy podać symbol polecam polskie firmy FŁT zakryte.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Nie 20:39, 17 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 21:28, 17 Paź 2010    Temat postu:

dzięki wielkie pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Pon 17:37, 25 Lut 2013    Temat postu:

Dzisiaj wyciągnąłem tylne koło, bo mam znaczne luzy na łożyskach, i jak się okazało poprzedni właściciel zastosował 6 sztuk łożysk w tylnej "piaście" Shocked. Problem jest w tym, że łożyska wypadły same Smile. Sam nie wiem co teraz z tym zrobić. Zakup nowych łożysk nic nie da, bo mam wyrobioną piastę, klej do łożysk w tym przypadku też raczej nie zda egzaminu. Gdzieś wyczytałem, że można rozwiercić piastę i wprasować tuleję, robił to ktoś, opłaca się w to bawić, czy lepiej poszukać bębnów w lepszym stanie?. Dodatkowo nie mam tej, tulejki, która powinna być pomiędzy łożyskami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:46, 25 Lut 2013    Temat postu:

poszukaj innego bębna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 20:43, 28 Lut 2013    Temat postu:

Też miałem kiedys ten dylemat i troche go przestudiowałem więc po pierwsze aby rozwiercić piastę musisz mieć rozebrane koło albo bardzo duzą tokarke. Po 2 potoczenie takiej tulejki nie jest łatwą sprawą gdyz musisz miec w niej w środku rowki na segery co nie jest takie proste do zrobienia. I trzeba sie przy tym orobić co pewnie nie bedzie tanie. A biorąc pod uwage, że nie masz też tej tulejki dystansowej to zdecydowanie polecam znaleść cos uzywanego w dobrym stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 22:56, 28 Lut 2013    Temat postu:

ok będę szukał, ale jak na razie mam większe problemy, brak ładowania, brak trzeciego biegu, nieszczelne kratery, wymiana uszczelki pod głowicę na grubszą nic nie dała :/, a mi się kasa powoli kończy Smile Co raz bardziej kocham moją Jawę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pszem
Pan Henio



Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Pon 10:10, 04 Mar 2013    Temat postu:

Longer napisał:
....Gdzieś wyczytałem, że można rozwiercić piastę i wprasować tuleję, robił to ktoś, opłaca się w to bawić, czy lepiej poszukać bębnów w lepszym stanie?. Dodatkowo nie mam tej, tulejki, która powinna być pomiędzy łożyskami.


Kiedyś znajomy w takim przypadku wciskał pomiędzy piastę a łożysko żyletki. Pomogło choć to mało profesjonalne rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 21:12, 04 Mar 2013    Temat postu:

Da się takie coś zrobić z tuleją, ostatnio w robocie naprawialiśmy tak piastę od koparki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pszem
Pan Henio



Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Wto 20:54, 05 Mar 2013    Temat postu:

A jak się ma według was wymiana łożysk w kołach na zakryte. Co ze smarowaniem? W odkrytych łożyskach można a nawet trzeba okresowo dołożyć smaru. Natomiast w zakrytych takiej możliwości nie ma. Czy macie w tym temacie jakieś doświadczenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Wto 22:48, 05 Mar 2013    Temat postu:

Łożyska z zakryciem gumowo-metalowym mają cieńsze zewnętrzne bieżnie, ponieważ montaż osłonek tego wymaga, pierwsze spostrzeżenie. Drugie - w takich łożyskach jest wtłoczony smar, co prawda w niezbyt dużej ilości, ale jednak. Powinien wystarczyć na okres żywotności łożyska, który to powinien z kolei być określony przez producenta, no ale to może być trudno o takie dane.

Po trzecie, będziesz robił duże przebiegi tym sprzętem? Ten smar nie ucieka w zastraszająco szybkim tempie, przy demontażu koła można zajrzeć co się dzieje z tymi łożyskami, a i tak pewnie nie za każdym razem będzie trzeba uzupełnić ubytek smaru...

Po czwarte dla chcącego nic trudnego, da radę zdjąć te koszyczki, przynajmniej metalowo-gumowe, bo same metalowe osłonki to cięższy orzech do zgryzienia Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 0:11, 06 Mar 2013    Temat postu:

smar w łożyskach jest dożywotni. Wkładasz raz łożysko i zapominasz. 2 raz je oglądasz kiedy wyrzucasz na złom. Dlatego nie opłaca się wkładać drogich łożysk w koła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Śro 11:12, 06 Mar 2013    Temat postu:

Nie chce zakładać nowego tematu, nie mogę znaleźć sklepu, który sprzedaje aluminiowe obręcze 16x1,85 pasujące do Jawy 250. Czy ktoś podeśle mi link ? Z góry bardzo dziękuję Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pszem
Pan Henio



Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Śro 19:39, 06 Mar 2013    Temat postu:

Jawor napisał:
smar w łożyskach jest dożywotni. Wkładasz raz łożysko i zapominasz. 2 raz je oglądasz kiedy wyrzucasz na złom. Dlatego nie opłaca się wkładać drogich łożysk w koła.



1. No właśnie dożywotni znaczy ile?

2. Jak mam je rozbierać to nie ma sensu kupować zakrytych. To już wolę odkryte i okresowo smarować. Tak jak przewiduje to tabela smarowań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 21:43, 06 Mar 2013    Temat postu:

Kryte łożysko w kole powinno bez problemu wytrzymać jakieś 50 tyś km. Nie ma po co się pierdzielić z "okresowym smarowaniem" bo to było dobre kiedyś jak był problem z kupieniem łożysk, ich jakość była słaba, a o krytych nikt nie słyszał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin