Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nożny hamulec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Pon 22:59, 10 Sie 2009    Temat postu: Nożny hamulec

Witam.
Temat może nie nadaje się na oddzielny wątek ale nie wiedziałęm pod który temat to podłączyc. Po odpowiedzi może by oczywiście usunięty.

Zabrałem się do remontu mojej nowo nabytej jawy 250 (1959 rok). Postanowiłem najpierw naprawic nożny hamulec ale sprawa nie jest prosta bo nie mam możliwości naciągnięcia linki. Linka jest dużo za długa. Podejrzewam, że brakuje jakiejś przelotki na linkę. Jest tak że linka wchodzi w "gniazdo" przy stopce i praktycznie od razu załamuje się prawie pod kątem 90 stopni i przechodzi pod silnikiem na drugą stronę, potem leci pod osią widelca i wchodzi w "gniazdo" na bębnie. Poza tymi dwoma miejscami: przy stopce i na bębnie nie ma żanej przelotki więc linka jest luźna i w tym przypadku za długa. Czy tak to powinno byc tylko mam założoną linkę od innego motoru? Opiszcie mi proszę jak to jest u Was bo niestety na żywo nie mam możliwości sprawdzenia.
Dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 10:29, 11 Sie 2009    Temat postu:

Po krótkiej przejażdżce. Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Wto 22:51, 11 Sie 2009    Temat postu:

Hmm... W sumie to wygląd tak jak u mnie - linka trzyma się tylko w przelotce przy stopce i na bębnie (na końcach linki). W takim razie albo mam założoną linkę od jakiejś innej rakiety albo po prostu ta jest już za bardzo zniszczona. Kupię nową i w przyszłym tygodniu sprawdzę. Cochise dzięki za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 19:50, 13 Sie 2009    Temat postu:

Jak widać u mnie też jest dość mocno wyjebana. Musisz mieć założoną z jakiegoś innego motocykla. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ryhu
Pan Henio



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Śro 8:41, 19 Sie 2009    Temat postu:

Witam.
Podłącze się pod ten wątek. Problem jest następujący: podczas ostatniej przejażdżki straciłem tylni hamulec (bez strat w ludziach i sprzęcie). Okazało się że gniazdo które trzyma pancerz przy tylnym kole jest uszkodzone. I teraz pytanie: co z tym zrobić? Czy zostaje tylko wymiana całego elementu?
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 13:28, 19 Sie 2009    Temat postu:

Musisz zespawać gniazdo na nowo lub kupić inny szczękotrzymacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 21:55, 23 Sie 2009    Temat postu:

Mi się wydaje,ze problem nie tkwi w lince a w szczękach-pewnie sa już zużyte. Szczęki pasują od Jawy 350 ( także i TS ) tylne ( tzn tylne szczęki od jawy 350 pasuja do jawy 250 kivacka na przód i tył Wink )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 7:45, 24 Sie 2009    Temat postu:

Tak, warto też dodać to, że kyvacki o pojemnościach do 175cm3 toczą się na mniejszych bębnach, do nich nie włożymy szczęk z nowszej Jawy 350. Piszę to, żeby nikt nie popełnił takiego błędu jak ja. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Nie 16:58, 20 Wrz 2009    Temat postu:

Wymieniłem linkę i to pomogło - hamulec wrócił ale niestetety okazało się, że szczęki są już mocno wytarte bo brakło mi gwintu do regulacji. Mimo mocnego naciskania stopki słabo hamuje (mimo. że szczęki mocno dociskają bęben). Doradżcie proszę czy lepiej wymienic całe szczęki cz tylko okładziny. Czy wymiana okładzin jest trudną sprawą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 6:06, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Lepiej całe szczęki, z klejeniem jest w ch... zabawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m-bartosz
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STARACHOWICE

PostWysłany: Wto 12:21, 22 Wrz 2009    Temat postu:

jeśli braknie ci gwintu do napięcia zawsze możesz przestawić nieco dźwignię rozpieraka na wieloklinie w tył ile ci pasuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin