Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Praca przedniego zawieszenia jawa 353

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deymonnn
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 58
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:20, 13 Maj 2018    Temat postu: Praca przedniego zawieszenia jawa 353

Witam
Mam problem/ wątpliwości odnośnie przedniego zawieszenia. Zrobiłem mu remont (wymiana "mosiężnych" tulejek uszczelnień itd.) Lagi pojedynczo pracują bez zastrzeżeń tzn wciskają się i wyciągają natomiast po zamocowaniu na motocyklu sprawa wygląda tak:
Jak usiądę na motocyklu i naciskam na kierownicę to zawieszenie nawet nie drgnie natomiast wystarczy lekko wcisnąć przedni hamulec lub oprzeć przednie koło na małym kamieniu i zawieszenie zaczyna pracować (osoba która wcześniej jeździła tą jawą twierdzi że jest "twarda"). Motocykl ma zrobione około 350km od tego remontu.
Pytanie czy w Waszych Jawach zawieszenia pracują podobnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelooo2
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 396
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Nie 18:09, 13 Maj 2018    Temat postu:

U mnie nie remontowane, generalnie mają luz ale cięzko wcisnąc je bez hamulca lub jak piszesz "bez kamienia". Dedykowane lagi do mojego rocznika dopiero przyszły z galwanizeri, wiec zobacze jak to jest po remoncie. Niech się inni wypowiedzą - Seba i Black to moi guru w jawach.....
Edit.: domniemam, że jesli wymieniłeś tuleje i je toczyłeś czyt. spasowałeś z lagami to moze cięzko chodzą - kwestia wyrobienia.....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawelooo2 dnia Nie 18:13, 13 Maj 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1542
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 18:21, 13 Maj 2018    Temat postu:

Na dobry poczatek sprawdz bez kola. Jesli beda pracowac to znaczy ze masz zly dystans.
Nie musze tlumaczyc jak dobrac dystans?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1299
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:18, 14 Maj 2018    Temat postu:

Black, wytłumacz jak dobrać dystanse, prosimy, prosimy....

A poważnie, golenie mogą pracować bardzo dobrze niezależnie, ale jak założysz koło to może być problem. Tak jak napisał black. Możesz też sprawdzić czy otwory w lagach na oś są współosiowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1542
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 20:00, 14 Maj 2018    Temat postu:

Dobieramy dobrze Razz
Luzujesz oś, lagi muszą pracować swobodnie, mierzysz luz między kołem a lagą i wychodzi grubość dystansu 8 , 11 lub 15 mm. Warto sprawdzić czy tulejka nie wysunęła się z lagi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deymonnn
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 58
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:41, 16 Maj 2018    Temat postu:

Dzięki za rady muszę faktycznie sprawdzić czy na "luźnym" kole coś się poprawi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deymonnn
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 58
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:20, 20 Maj 2018    Temat postu:

black-dimon jesteś wielki. Pierwsze wolne 15 minut w tym tygodniu i problem zawieszenia został rozwiązany. W życiu nie wpadłbym, na tak banalny powód złej pracy zawieszenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_Żory
Pan Henio



Dołączył: 06 Maj 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: żory

PostWysłany: Pią 18:25, 01 Cze 2018    Temat postu:

czy ktoś wie ile lać oleju na lagę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelooo2
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 396
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Sob 7:04, 02 Cze 2018    Temat postu:

Tomek_Żory napisał:
czy ktoś wie ile lać oleju na lagę

jak juz ściągniesz instrukcję to będziesz wiedział (odpowiedziałem na twój post)
i kolejny raz podkręślam czytać szukac wszystko jest
http://www.jawa250.fora.pl/nadwozie-uklad-jezdny,47/teleskopy-przod-typ-i-reaktywacja,1325-30.html
w podanym wątku koledzy wypowiadają się ze ilości oleju podane są w instrukcji Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 73
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 18:51, 13 Lip 2018    Temat postu:

Panowie, mam podobny problem jak kolega. Mianowicie, poskładałem zawieszenie na sucho tz bez uszczelniacza i wszystko pracuje bardzo fajnie. Po założeniu wszystkiego do ,, kupy" z uszczelniaczem bardzo ciężko laga się wsuwa i wysuwa. Co może to powodować ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 211
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:05, 15 Lip 2018    Temat postu:

Podejrzewam, że ten efekt spowodowany jest właśnie nowym ciaśniejszym uszczelniaczem. Po pewnym czasie wszystko powinno się ułożyć i będzie dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1299
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 6:41, 17 Lip 2018    Temat postu:

Moim zdaniem to nie jest kwestia uszczelniacza. Ściągnij z lagi te 3 (lub 2) pierścienie z brązu i wtedy skręć wszystko razem, jak dokręcisz uszczelniacz i wszystko będzie działać to bym szukał przyczyny w krzywej ladze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin