Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z oponami.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 14:14, 16 Wrz 2010    Temat postu: Problem z oponami.

Witam.
Po założeniu na przedni widelec koła i napompowaniu okazało się że koło ma duże bicie. Po przyjrzeniu się okazało się że opona jest nie równo ułożona w jednym miejscu chowa się bardziej w rafkę a w innym wystaję. Jest to różnica około 1cm.
Po zdjęciu koła i spuszczeniu powietrza nie można opony ustawić równo w rafce. Opona nowa firmy Mitas.
Mam pytanie czy ktoś miał podobny przypadek i jak sobie poradził. A może po przejechaniu paru kilometrów opona sama się ułoży. Wklejam foto ale za bardzo na nim problemu nie widać. [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elkinio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Czw 18:52, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Witaj.
Kiedyś kupiłem obręcz (ze dwa lata temu) do Jawy 350 TS i był ten sam problem. Znikł jak wróciłem do starego koła ze starą obręczą. Mitasy mam na dwóch zaprzęgach i na jednej solówce i na oryginalnych obręczach wszystko układa się jak trzeba - zakadasz, pompujesz i samo dobrze leży. Na nie trzymających rozmiaru obręczach trzeba powoli dopuszczać powietrza i układać ręcznie oponę ale to spore wyzwanie. To jak zmieniałeś obręcz? Jest na pewno oryginalna? I czy dobrze wycentrowana?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 19:41, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Wycentrowane koło idealnie przez gościa z Torunia który centruję koła dla żużlowców. Sama obręcz niestety nieoryginalna nowa raczej turecka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elkinio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Czw 20:06, 16 Wrz 2010    Temat postu:

No to masz odpowiedź niestety nie za dobrą. Zmień obręcz na oryginał a problem zniknie. Z doświadczenia wiem, że układanie nie da takiej skuteczności jak wymiana obręczy. Bawiłem się w układanie cały dzień a i tak były bicia. Założyłem Mitasa na starsze koło i opona sama się ułożyła jak trzeba. Zero bicia a jest na przodzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 20:17, 16 Wrz 2010    Temat postu:

jak już chcesz brnąć w tą obręcz to na krawędzi opony posmaruj smarem co mają gumiarze w zakładach wulkanizacyjnych, albo nanieś na krawędź opony płyn do mycia naczyń.
Krótko mówiąc coś co da poślizg oponie i dalej już tylko układać i dopompowywać powietrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elkinio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Czw 20:29, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Też próbowałem tej metody - jak juz nie dawałem rady sam się bawić to pojechałem do wulkanizatora żeby ułożył....... a ten smarował i układał przez prawie godzinę - taki ambitny typ był........ a efekt..... straciłem 20 zł. Zresztą sam pomyśl z jaką dokładnością trzeba to zrobić. "Normalnie" wielkość obręczy jest taka że opona naciąga się minimalnie i przez to pompując dętkę układa się równomiernie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 20:51, 16 Wrz 2010    Temat postu:

hmmmm.... i tu zmarszczyłem czoło Very Happy
a może lepiej jakbyś założył obręcze od MZ Question
ładnie je wypolerować i efekt będzie pierwsza klasa
takie 16-tki raczej można tanio kupić, fakt wzór i materiał jest inny ale lepsze to niż męczenie się z układaniem.
A pomyśl co by było gdyby przyszło Ci zmieniać gumę "na drodze".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 8:07, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Ja mam teraz założoną na przodzie nową oponę MITAS i również mam bicie.
Wcześniej jeździłem na tej samej obręczy na oponie PNEUMANT z lat 80 tych.
Na starej oponie nie było żadnego bicia, na Mitasie niestety jest.
Obręcz mam oryginalną, z epoki, koło wycentrowane idealnie.

Niestety tylko smarowanie, obracanie opony na obręczy i ciagłe próby mi pozostają, albo jakieś lepsze oponki niż mitasy.
Może te Mitasy tak mają?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elkinio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Pią 11:13, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Mitasy to moim zdaniem dobry produkt. Na osiem sztuk problem z ułożeniem był tylko na nieoryginalnej obręczy. Spróbuj posmarować i sprawdź jak się ułoży opona. Jak jest podrdzewiała obręcz to też może inaczej pociągnąć i ułożyć oponę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Pią 16:10, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Witam ponownie.
Dałem radę Very Happy ułożyć opony równiutko w rafkach. Mój błąd polegał na tym że nie ( wydusiłem ) do końca powietrza z dętki przed ustawianiem i to stawiało opór. Może jeszcze to że maksymalnie przykręciłem nakrętką zaworek a potem zakładałem do końca oponę i dętka przycisnęła się mocno do rafki od środka uniemożliwiając w tym miejscu dojście opony i równomierne ułożenie. Popuściłem nakrętkę i wypchnąłem do środka zaworek (oczywiście nie do końca) a potem ułożyłem oponkę i napompowałem.Teraz wszystko jest idealnie zero bicia. Oponki Mitas są naprawdę dobrej jakości .Zasłużyłem wieczorem na browara. drinking
Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Pią 16:13, 17 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 9:17, 18 Wrz 2010    Temat postu:

trza było zacząć od browara od razu,a na pewno opona by wlazła za pierwszym razem,heee

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzeł175
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:01, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Dokładnie tka jak prawisz. Prawdziwy jawer to browarek i motór Very Happy
Ja dziś robiłem małe przymiarki przodu motorku do ramy, wygląda pięknie, nie mogę się doczekać końca remontu. Na przyszłe wakacje nie ma bata wyjeżdżam dzawą z garażu,zostało pochromować bak jedna lagę i tyle z chromów. W zimę biorę się za silnik, i siedzenie tzn. pokrowiec już mam tylko gąbka i sam go odnawiam. Pomalowane prawie wszystko wygląda elegancko jak dla mnie kolor bardzo ciemny ale jest śliczny w połączeniu z chromami - cud malina .No i muszę kupić nowe oponki jedną nową felgę, kilka drobnych rzeczy na skuterze Dębicy.
Przepraszam że w tym temacie, ale mam ostatnie dni wakacji i chciałem je wykorzystać trochę posiedziałem w garażu podłubałem przy Jawie i musiałem napisać co nie co.Kocham te knedle są piękne i wdzięczne, gdy skończę 175 356, kupuje 250 i tez odnawiam bo nie ma piękniejszej bestii niż stara poczciwa Jawa.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy tych pięknych maszyn. Smile
Dodaje zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez orzeł175 dnia Pon 16:29, 20 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin