Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Składamy amortyzaroty tylne
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Sob 17:01, 08 Paź 2016    Temat postu: Składamy amortyzaroty tylne

Mam problem. Składałem dzisiaj amortyzatory tylne. W środku amortyzatora jest szklanka do której ciasno wchodzi zatyczka i następnie wszystko się skręca. W tej wewnętrznej szklance nie ma żadnego otworu żeby przelewał się olej. Gdzie zalać olej? Do tej środkowej szklanki czy zewnętrznej? a może on ma się między nimi przelewać? W drugim amortyzatorze olej się przelewa, ale... Po skęceniu i zalaniu obu mam dwie całkowicie różne prace. Pierwszy amortyzator mogę ścisnąć do połowy (bez sprężyny) i dalej nie idzie, czuć opór (pewnie przez olej). Drugim amortyzatorem mogę ruszać tak jakby wcześniej kiedy oleju w środku nie było. Jak to ma działać?wydawało mi sie proste a tu du**Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 17:46, 08 Paź 2016    Temat postu:

Uszczelniacze są w środku?
Opisz po kolei co masz lub zrób zdjęcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:15, 08 Paź 2016    Temat postu:

Z tego co pamiętam u mnie na dole tych szklanek było coś w stylu zaworka i delikatnie tamtędy olej przeciekał.
Może nie wymyłeś tego dokładnie i przypchany jest?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Sob 20:17, 08 Paź 2016    Temat postu:

Po kolei to mam tłoczek na pręcie i na tym jest nakrętka z uszczelniaczem wewnątrz i tulejka z uszczelniaczem na zewnątrz. Tłoczek wsadzam do szklanki i wciskam do tego tulejkę. następnie wsadzam całość do tej większej szklanki (przykręcanej do widełek) i wkręcam nakrętkę i to by było na tyle. Później przychodzi sprężyna itp ale to już dalsze etapy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Nie 8:59, 16 Paź 2016    Temat postu:

A czy do szklanki dolnej (chromowanej) przychodzi jakiś pierścień, uszczelniacz lub coś podobnego żeby szklanki nie ocierały się bezpośrednio o siebie? W instrukcji jakiś pierścień jest, ale nie mogę znaleźć takiego do dokupienia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 9:46, 16 Paź 2016    Temat postu:

Te szklanki nie pracują względem siebie, zresztą one wchodzą z luzem żeby olej się przelewał między nimi, to jest właśnie sposób działania tego amortyzatora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:55, 16 Paź 2016    Temat postu:

Kolega chyba o inne szklanki pytał , te zewnętrzne , jedna chrom druga w lakierze.
Gdzieś na tym forum widziałem że na chromowaną między te dwa przetłoczenia ktoś wkładał jakąś dorabianą uszczelkę aby się tam kurz nie dostawał.
Ja osobiście nic nie dawałem, co jakiś czas można to rozebrać i wyczyścić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 19:20, 16 Paź 2016    Temat postu:

Heh KML, masz rację, podstawa to przeczytać tekst ze zrozumieniem....

A wracając do tematu to kiedyś też się nad tym zastanawiałem, natrafiłem na taki pierścień/ślizg przy rozbiórce i stąd moje wątpliwości. Nawet kiedyś poruszyłem ten temat ale nie wyszło z tego nic konstruktywnego... Ale jakiś czas temu trafiłem na allegro na nówki sztuki, tak to wygląda:





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pon 16:55, 17 Paź 2016    Temat postu:

Składam swoje amorki i tych elementów mi brakuje, podejrzewam że nie jestem jedyny......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Pon 20:12, 17 Paź 2016    Temat postu:

Na allegro tego nie znalazłem. Trzeba by tokarza jakiegoś znaleźć i zrobić z jakiegoś tworzywa, bo o-ring raczej nie będzie działał dobrze na takim czymś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 13:29, 18 Paź 2016    Temat postu:

To ja zadam inne pytanie, w jaki sposób blokuje się ta dolna szklanka? Bo u mnie nie za bardzo chce się trzymać (trochę w dół spada)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Wto 15:37, 18 Paź 2016    Temat postu:

Blokuje się ją takimi dwoma półpierścieniami, które wsadza się do jednego z dwóch rowków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 12:39, 19 Paź 2016    Temat postu:

kudlaty, a te półpierścienie jak się później trzymają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Śro 13:31, 19 Paź 2016    Temat postu:

Trzymają się za pomocą nacisku dolnej szklanki. Nacisk wywiera sprężyna, która znajduje się miedzy górną a dolną szklanką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 15:39, 20 Paź 2016    Temat postu:

No to już wszystko wiem, dzięki Smile Tak to jest jak człowiek zacznie rozbierać, a zdjęć sobie czasami nie porobi Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin