Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Teleskopy przód Typ I - reaktywacja
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Pią 14:16, 17 Wrz 2010    Temat postu: Teleskopy przód Typ I - reaktywacja

Witam, pytałem ostanio jak rozebrac teleskopy przednie typu I i dostałem mądrą rade aby je zostawić jak nie musze.... okazało się że musze i mam teraz problem jak zrobić je tak żeby działało perfekcyjnie więc...

Mam szereg pytan:

Zbiłem "delikatnie" ta tulejkie

1. z czego jest zrobiona? miedź? mosiądz czy brąz?
2. musze wytoczyć nową więc jakie wymiary wziąć? wewnętrzna pozostanie ta sama ale zewnętrzą pewnie musze dobrać do..

... średnicy wewnętrznej tego elementu po tym jak go przeszlifuje od srodka czy tak??
3. o ile ma być mniejsza średnica tej tulejki z nieznanego mi metalu od srednicy wyszlifowanego elementu żeby chodziło to sprawnie i nie zakleszczało oraz nie goniło na boki?
4. te wyżłobienia na tulejca są jak rozumiem do tego żeby olej nimi miał dojście tak?
5. czy ta tulejka

może pozostać taka sama czy musze ją też przewymiarować?

6. czy musze ingerowac w coś jeszcze w teleskopie chcąc go uszczelnic? wiadomo że musze wymiecin simmering w ..

i to nie problem bo juz to zrobiłem, ale czy musze dłubać głebiej w teleskopie?


jezeli tak to gdzie i jak? bo nie moge rozebrac go bardziej juz :/ jezeli tak to prosze o wskazówki:]

7. do czego ma być przykręcona brakująca blaszka z blachy bocznej? jak ona wygląda?

najlepsza była by fotka miejsca w którym jest mocowana do ramy czy tez podnóżka?

wiem że sporo tego ale nie mam pojecia i musze zasięgnąć rady żeby czegos nie spieprzyćSmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przegub dnia Pią 14:19, 17 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Pią 16:30, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Witam
Osłona dołem powinna być przykręcona do podnóżka kierowcy powinno być tam ucho. link do foto [link widoczny dla zalogowanych] Jak widać na foto u mnie też to wszystko jest po przejściach. Tuleja fachowo powinna być z brązu bo mosiądz lubi się zacierać. Jest dużo roboty żeby porozbierać przedni widelec więc lepiej zrobić to naprawdę raz a dobrze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Pią 16:32, 17 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Pią 17:08, 17 Wrz 2010    Temat postu: Przegub

dzieki:) ja przy podnóżku mam jeszcze taki metalowa obejme przykręcaną do podnóżka w tym miejscu co jest przykręcona blacha, a sama obejma wydaje mi się ze ma ciasno wejść na rurke w ramie , tą co wkładane są podnóżki:)

co do widelca to przydałaby się szersza porada, oraz potwierdzenie czy dobrze mysle z tym wymiarowaniem tuleji:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Czw 11:36, 04 Lis 2010    Temat postu: Przegub

Po przeszło 1,5 miesiaca nareszcie mam zregenreowane brazowe tuleje i slizgi widelca:)

oto dwie nowe i jedna stara tulejka:


taka jest róznica w grubości:



facet ktory to robił (a jest to pan ktory dysponuje, oprocz szerokiego asortymentu specjalistycznych maszyn, licznym gronem znajomych fachowcow) powiedział ze to była jedna z najtrudniejszych rzeczy ktore w życiu miał do zrobienia! ze wzgledu na duza długość i mała srednice slizgów wytaczarka nie była w stanie zachować jednej srednicy na całej długości bowiem im głebiej by weszła tym wieksze byłyby odchyły wrzeciona! i tulejka miała by przekrój wewnetrzny gruszki:]
w koncu zmodyfikowali troszke wytaczarke do tulei cylindrówi jakoś wyszło, ale byli w stanie sciagnąć tylko 0.5mm, co itak dało dosyć równą powierzchnie:D
Co do tyulejek z brązu to materiał nie stanowił problemu:) stop BA1032 jest dośc popularny Smile
wyszło fajnie tulejki chodzą dosyć ciężko bez smarowania, ale tak ma być! dopracują sie bardzo szybko:)
teraz tylko slizgi do chromu i bede składałSmile

ps.
Podziekowania dla Akera, ktory ukierunkował moje działania w słusznym kierunku:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przegub dnia Czw 11:38, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Sob 11:08, 06 Lis 2010    Temat postu:

Pytanie, ile Cię to kosztowało, tuleje i rozwiercanie lag? Jak złożysz to wszystko do kupy to daj znać jak wyszło. Mnie też czeka taka regeneracja, a byle jak nie można tego zrobić. Kiedyś mój ojciec wymienił same tuleje w swojej Jawie, ale to nie zdało egzaminu, w środkowej części nadal był luz a na końcach się zacinał i trzeba było ja potem wyszarpywać :/

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcha dnia Sob 11:09, 06 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Wto 16:56, 16 Lis 2010    Temat postu:

Czy to takie tuleje dorabiales ?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 17:08, 16 Lis 2010    Temat postu:

/kolego tuleje wahacza to nie tuleje przedniego zawieszenia

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Wto 20:09, 16 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Wto 19:08, 16 Lis 2010    Temat postu:

gustaw napisał:
/kolego tuleje wchaca to nie tuleje przedniego zawieszenia

o_O
Ale babola strzelilem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Wto 22:53, 16 Lis 2010    Temat postu: Przegub

do złożenia jeszcze sporo mi brakuje, bo motor sie lakieruje a chromy sie dopiero wysłały :]
Mi to koles zrobił gratis, po znajomości, więc flaszka tylko:D
roblem jest wytoczyć te ślizgi, tylko z tym w zasadzie bo te tuleje to pikus!
jeżeli bedziecie szukac fachowców (tak jak ja) to was oleja bo nikomu sie z tym nie chce babrac bo mały zarobek a dużo pierdolenia, i to jeszcze może się nie udac!
podejrzewam że koszt szlifu nie bedzie większy niż szlifu tulei cylindra:)
musicie natomiast pamiętac że te tuleje z brazu są ze stopu Ba 1032! inny moze nie spisać się należycie:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thobeta
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Pią 18:00, 23 Wrz 2011    Temat postu:

Wie ktoś jakie są wymiary nowych tulei ?
Chciałbym zmierzyć goleń wewnątrz i na tej podstawie ustalić jej stopień zużycia



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez thobeta dnia Pią 18:03, 23 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomasch88
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:38, 06 Lis 2011    Temat postu:

Przegub gdzie kupiłeś zimmeringi do części z 6 zdjęcia? Możesz coś więcej o nich powiedzieć? moje się rozsypały :s

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 22:12, 09 Gru 2011    Temat postu:

Temat już troche stary ale mam dwa pytania. Pierwsze: jak się rozwierca te lagi, żeby wewnątrz były równe i gładkie oraz czy konieczne jest toczenie tej rychomej tulei.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Sob 19:35, 10 Gru 2011    Temat postu:

Witam.
Wczoraj zamówiłem nowe tuleje lag w Impol Mrągowo u Pana Ruszczyka. Komplet tulei z brązu 6szt. to koszt 140zł + 18zł wysyłka. Aluminiowe są jakieś 30zł tańsze. Trochę drogo ale nie miałem wyjścia. Jak chciałem zamówić w Jawa Markt to cena wyszła z przesyłką 1000Kc. około 170zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 20:34, 10 Gru 2011    Temat postu:

Omg... to straszni dużo jak za takie tulejki no ale pewnie u tokarza z materiałami dużo taniej nie wyjdzie :/ A powiedz mi jeszcze czy bedziesz robił coś z goleniami przed założeniem nowych tulei?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Nie 18:11, 11 Gru 2011    Temat postu:

Wypoleruje jedynie te miejsca na lagach gdzie chodzą uszczelniacze bo mam pionowe rysy na nich. A lagi jak będą pasować na nie tuleje ta nic z nimi nie będę robił. Mam taki sprawdzony sposób montażu. Lagi na godzinę do zamrażalnika a same tuleje grzeje mocną suszarką do włosów aż parzą w rękę takim sposobem daje to się wszystko o wiele łatwiej ponabijać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin