Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

usuwanie lakieru:)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Sob 9:55, 12 Cze 2010    Temat postu: usuwanie lakieru:)

Panowie temata mam takiego:)

chciałem piskowac blachy rame itd... ale jak wypiaskowałem osłone lampy to oczom mym brązowym ukazał się widok dośc zatrważający:/ albowiem blachy były pokaleczone, miały dziurki na około 0,5mm... hmmm...

mam tez przepisy (3 są, i mam tez proporcje do nich ) na paste która po godzinie usuwa lakier z metalu i wystarczy go zdrapac szczotką druciana:)

1: aceton, benzol, czterochlorek węgla, alkohol etylowy, parafina
2: kreda mieleona, wapno niegaszone, soda kaustyczna, woda
3: aceton, benzol, parafina

nie jest to moj wymysl, lecz znalazłem to w ksiązce o naprawach motocykli z 1965 roku, gdzie był poruszony temat sciagania lakieru:)

czy wam też sie robiły dziurki w blachach po "piasku"? używał ktos może takiej pasty? sa w sklepach gotowe i przymierzam sie do testu takowej:) czy te dziurki przeszkadzaja w poźniejszym lakierowaniu? pewnie pójdzie od cholery podkładu!

i jak potem z chromowaniem takich dziurawych powierzchni po piaskowaniu???

w tej ksiązce polecaja także opalanie lakieru i zdrapywanie go, i niby pomysł nie głupi ale jakiś taki:P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przegub dnia Sob 9:56, 12 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Śro 13:52, 16 Cze 2010    Temat postu: Przegub

okazało sie że koles który mi to piaskował, dodaje do piasku pokruszone łupiny z orzechów włoskich! i prawdopodobnie one sa źródłem tych dziurek:]

co do pasty to potwierdzam ze działa ale tylko na tych starch powłokach lakierowych, na oryginalnym lakierze:) ale dużo pieprzenia sie z tym:]

ja zawiozłem ostatecznie blachy do trawienia ( za darmo:D), efekt porazajacy!! lekko tylko papierem przejade i bede lakierowałSmile blachy błyszczą się jak nowa 5-cio złotówka:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 13:57, 17 Cze 2010    Temat postu:

pokruszone łupiny orzechów na pewno nie wyrządziły spustoszenia w blachach,
łupin używa się do oczyszczania felg aluminiowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pią 6:51, 18 Cze 2010    Temat postu:

no ale żeby wytrawić musisz wpierw obciągnąć lakier!!
czy dałeś wypiaskowane?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Pią 6:52, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Pią 18:39, 18 Cze 2010    Temat postu: Przegub

dałem do trawienia blachy w takim stanie w jakim odkreciłem je od ramy:) kolo ktory mi to robił twierdził że nie zejdzie tan lakier, ale wyczysciło go do gołej blachy:) polecam wszystkim taka metode bo nie zdziera nic a blachy wychodza takie jak z fabryki:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pią 20:42, 18 Cze 2010    Temat postu:

no tak,jeżeli nie maja porów z powodowanych wiekościowością

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin