Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W sprawie tylnej lampy.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gargels
Pan Henio



Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 20:57, 08 Maj 2014    Temat postu: W sprawie tylnej lampy.

Witam wszystkich,jestem tu "nowy" i mam pytanie czy ktoś dokładnie wie jaka powinna byc lampa z tyłu w mojej jawie 353 250 rocznik 1957.Rozchodzi sie czy ta metalowa ze szkłem czy plastikowa?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gargels dnia Czw 20:57, 08 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:03, 08 Maj 2014    Temat postu:

jeśli model z wydechami rybkami (czyli /03) to metalowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:43, 19 Maj 2014    Temat postu:

No dobrze, ale czy ktoś z Was zdecydował się na plastikową skoro praktycznie w tej samej cenie mamy elegancką, klasyczną, oryginalną , zgrabną metalową lampę ?

Wiadomo, odbudowuje się fabryczny oryginał, ale w tym przypadku ja przynajmniej robię wyjątek na rzecz metalowej. Już nawet ta Junakowa plastikowa lampa wygląda lepiej kanciastej Jawowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:38, 20 Maj 2014    Temat postu:

Ja mam w /04 lampę starego typu. Wygląda fajnie ale daje mało światła no i jakość pozostawia wiele do życzenia (głównie połączenie błotnik --> uszczelka --> blacha lampy.

Wiem że teraz zdecydowałbym się na plastik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 15:41, 20 Maj 2014    Temat postu:

Jawor, a masz oryginalna gume czy wspolczesny produkt?

U mnie na oryginalnej gumie wygląda tak:







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Sob 8:07, 31 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:18, 16 Cze 2014    Temat postu:

Tak się prezentuje lampa od Junaka, pasuje jak ulał:


I myślę że jest nawet ładniejsza od oryginalnej kanciastej plastikowej Jawowskiej. Natomiast ta blaszana najbardziej mi się podoba i chyba taką kupię.

Te co sprzedają nowe, mają przezroczyste szybki. Czy to oznacza, że były też takie wersje? np z czerwonymi żarówkami? Obecnie jako źródło światła można by zastosować czerwone diody z rozproszoną soczewką. Odpowiednio silniejsze jako światło stop.

Natomiast jeśli w oryginale wszystkie szybki były czerwone, a nieraz na zdjęciach wyglądają nawet jakby były czarne, to raczej wypadałoby pomalować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:36, 16 Cze 2014    Temat postu:

szybki malowali właściciele, czerwoną farbką.

Co do ledów lepiej jeśli założysz jakieś super jasne białe ledy (raczej odcień ciepły ale może być zimny) Czerwone pracują przy niskim napięciu i dają bardzo mało światła.

Czerwony plastik wyciąłem z tylnej lampki rowerowej ze składaka. Podświetlenie rejestracji jest na biało.

a lampa od janka jest w klasie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:31, 20 Cze 2014    Temat postu:

Dzięki za info, czyli jak rozumiem: oryginalne szybki były przezroczyste, a w środku czerwone żarówki.

Z tymi diodami to właśnie tak jest, czerwone bardzo słabo świecą. Nawet power ledy 3W wydają się dużo słabsze niż białe 0,5W lub nawet zwykłe diody (!), i to zdecydowanie... Niestety już kupiłem sporo czerwonych więc będę z nich składał żarówki, dam znać jak to wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arniboczek12
Pan Henio



Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:12, 21 Cze 2014    Temat postu:

To jest właśnie urok diodowych świateł. Czasami ciężko zrobić z nich coś sensownego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 19:29, 22 Cze 2014    Temat postu:

Trudno nazwać sensownym wkładanie ledów do motocykla z lat 60tych.... Moim zdaniem:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:35, 22 Cze 2014    Temat postu:

Akurat jeśli chodzi o tą metalową lampę z malutkimi szybkami to nie widziałem na żywo jak to świeci na zwykłych 5W żarówkach, ale domyślam się że słabo. Do stopu powinna być rurkowa 15W, w sprzedaży takich nie widziałem.
Diody świecą kierunkowo, więc jeśli będzie ich odpowiednio dużo to powinny być bardziej widoczne.

Planuję też zastosować diody do podświetlenia prędkościomierza (fabrycznie nie było), oraz do kontrolki ładowania i luzu. Do tego celu wykorzystam kierunkowe diody (kąt 15-20st.) Tylko że od luzu planuję kolor zielony, pomimo że fabrycznie był pomarańczowy, poprostu zielony będzie lepiej widoczny przy podświetlonym cyferblacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:53, 22 Cze 2014    Temat postu:

seba napisał:
Trudno nazwać sensownym wkładanie ledów do motocykla z lat 60tych.... Moim zdaniem:D


Gdyby w Jawie była prądnica przynajmniej 100 wat to się zgodzę. Co mają powiedzieć Ci którzy mają 45 wat ? Z 75 watową można jeszcze pokombinować ze zwykłymi żarówkami ale też będzie prawie na styk.

Kontrolki ładowania i podświetlenie licznika też mam na ledach. Długo myślałem jak sensownie zrobić kontrolki co by dobrze były widoczne a nie podświetlały mi licznika na kolorowo. Wtedy pomyślałem że można wykorzystać białe laski sylikonowe do klejarki. Uciąłem 2 dwu centymetrowe kawałki i nawierciłem od spodu dziurkę na leda. Kontrolki świetnie widać w dzień jak i w nocy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BURANO_2008
Pan Henio



Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:33, 05 Sie 2014    Temat postu:

Panowie do którego roku stosowali lampki tylne metalowe a od kiedy plastik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:35, 09 Wrz 2014    Temat postu:

Burano, wystarczy troszkę poczytać, masa jest stron poświęconych historii Jawy.

Chciałem tylko podzielić się opinią na temat nowej metalowej lampy które są w sprzedazy.
Ta nowa (po lewej) jest wyraźnie szersza niż oryginał (po prawej). Mi się to nie podoba, tak jakby lampa zakrywała błotnik. Oryginalna jest zgrabna, a ta nowa dosyć przysadzista.
[link widoczny dla zalogowanych]

Już ta od Junaka się lepiej prezentuje! Nie wiem jak ta plastikowa by wyglądała. Więc najlepiej to restarurować oryginalną blachę, nie jest z tym dużo roboty.

Jedynie co dobre w tej nowej lampie to uszczelka gumowa, która do niej pasuje. A niestety guma którą mam z oryginalną lampą jest jakby skurczona tak że za nic nie mogę zamontować do niej blachy, co zresztą nawet widać na powyższej fotce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 12:15, 26 Paź 2014    Temat postu:

Kiedyś już to pokazywałem w temacie o mojej jawie, ale tutaj też wkleję. Współczesna guma do lampy vs oryginał. Lampa jest oryginalna nie współczesny wypust.

Oryginał:





Współczesna:

np.: [link widoczny dla zalogowanych]





Obie:





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin