Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zabezpieczenie antykor. skrzynki na akumulator i błotników.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 10:01, 29 Maj 2015    Temat postu: Zabezpieczenie antykor. skrzynki na akumulator i błotników.

W związku z tym, że niebawem odbieram motocykl od lakiernika zastanawiam się na tym czy w jakiś sposób zabezpieczyć wnętrze błotników przed korozją. Ktoś z Was coś takiego stosował? Jakaś masa bitumiczna, farba specjalna? Zastanawiam się też nad zabezpieczeniem skrzynki z akumulatorem żeby nie skończyła tak jak większość skrzynek skorodowana z powodu kwasu od akumulatora. Ktoś z Was zna jakiś dobry sposób na zabezpieczenie tej skrzynki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:06, 29 Maj 2015    Temat postu:

Na zabezpieczenie skrzynki przed kwasem najlepszy jest akumulator żelowy, nic innego nie pomaga :d

Konserwacje zrobić pod błotnikami i to wszystko. Przeszlifować lekko papierkiem i pomalować koniecznie pędzlem (lepsze dojście na zagięciach blachy)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 13:10, 29 Maj 2015    Temat postu:

A czym pomalowac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 13:40, 29 Maj 2015    Temat postu: Akumulator

Widziałem twoje pytanie odnośnie zabezpieczenia puszki akumulatora. Ja właśnie wczoraj kupiłem żelowy akumulator bo szykuję się do odpalania jawy, więc dam znać jak się to rozwiązanie sprawuje w praktyce. Głównie kupiłem go właśnie żeby ta puszka mi nie rdzewiała bo swoją przed lakierowaniem jeszcze musiałem solidnie załatać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:15, 29 Maj 2015    Temat postu:

bitex, boll, jest mnóstwo farb do konserwacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:56, 29 Maj 2015    Temat postu:

Ja odradzam wszelkich mazideł typu bitex, nuxodol czy valvoline tectyl, chociaż swoją pierwszą Jawę 356 sam tak umazałem. W efekcie wnętrze takiego błotnika szybko zalepi się kamyczkami i błotem.

Ponadto ewentualna korozja przykryta pod bitexem będzie jeszcze szybciej postępować, bo takie mazidło po paru latach wysycha i pęka.
Aktualnie stosuję technikę grubej warstwy farby nakładanej pędzlem, np 3V3 do metalu o extremalnej odporności.
Taką farbę można też bez prolemu wyczyścić mokrą gąbką, a bitexu już nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 9:54, 31 Maj 2015    Temat postu:

Wg mnie nie ma koniecznosci zabezpieczania specjalnymi srodkami blotnikow.
Dobrze odczyscic, zabezpieczyc dobrym podkladem i wszystko. Nie spotkalem jeszcze przekorodowanego przedniego lub tylnego blotnika.
Inna sprawa to blotnik pomiedzy skrzynkami, te sa mocno pordzewiale. Tutaj nalezy je zabezpieczyc.
Do tego polecam srodek w sprayu do konserwacji, dostalem kiedys z intercarsu.
Jest to cos jakby wymieszal bitex z olejem. Na sloncu nie robi sie miekki.
Na lepienie sie bitexu polecam po nalozeniu zasypac piaskiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 19:16, 31 Maj 2015    Temat postu:

BOLL ma środek do konserwacji karoserii taki jak się daje przy malowaniu progów. Wypiaskowany (wyczyszczony) błotnik malujemy podkładem epoksydowym, potem ten środek od dołu błotników a na całość lecimy kolorkiem. Nie widać różnicy kolorów, nic nam się nie lepi, środek jest tani. Do nakładania pistoletem, pędzlem lub gotowy w sprayu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 19:26, 07 Cze 2015    Temat postu:

Ja polecam to co przedmówcy czyli Bolla.



Nie odpadnie, bo jest na bazie bitumiku. Jak dobrze zaschnie to nie przyjmie kurzu ani kamyków i masz spokój na lata. To nie czasy bitexu, który zbierał cały syf do siebie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:07, 07 Cze 2015    Temat postu:

Tylko że się go nie da przymalować kolorem, natomiast ten do ochrony karoserii można przymalować i nie widać różnic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:15, 07 Cze 2015    Temat postu:

od spodu nic nie widać, możesz spokojnie czarnym malować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin