Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 z 1958 roku (Tołdi)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Czw 13:19, 13 Paź 2011    Temat postu: Jawa 250 z 1958 roku (Tołdi)

W końcu znalazło się parę minut żeby założyć temat o mojej jawie. Wzorem innych także chcę co jakiś czas pokazywać postępy renowacji. Jak na razie jawa w stanie przed remontem:
http://www.jawa250.fora.pl/images/galleries/13495068544e69e28b29ac7-562123-wm.jpg
Jak do tej pory niewiele przy niej zrobione - udało się uruchomić światła, naprawić "klakson". Obecnie trwa "poszukiwanie" iskry, z czym są na razie problemy. Jeszcze kanapa oddana do naprawy.
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad chromowaniem. Trochę już sobie na ten temat poczytałem i zastanawiam się, czy samemu nie można przygotować elementów do chromowania. Koncepcja jest taka - elementy oddać do piaskowania, później ładnie wypolerować. Tylko czy to zda egzamin, czy konieczne jest zastosowanie odpalania starej powłoki w galwanizerni? Czy któryś z kolegów próbował sam coś kombinować?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tołdi dnia Czw 13:26, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:29, 13 Paź 2011    Temat postu:

Witaj Smile spoko Jawa Smile

Wydaje mi się że nie uda Ci się tak przygotować elementów jak robią w galwanizerii. Mają do tego sprzęt i odpowiednie dośwadczenie którego nie kupisz w praktikerze Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Czw 17:59, 13 Paź 2011    Temat postu:

Witam,
Również uważam, że nie Twój pomysł może nie wypalić, ale powodzonka życzę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Czw 18:08, 13 Paź 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. W takim razie zdam się chyba na ekspertów w galwanizerni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Czw 23:17, 13 Paź 2011    Temat postu:

Witaj

Ja również próbowałem przygotować powierzchnię pod chromowanie, powiem tak.... bez sensu zmarnowałem chyba 3 dni, jak nie lepiej.... Wink

A w galwanizerni to mnie gościu wyśmiał....

Także nie masz co próbować kolego... zdaj się na ich doświadczenie, a unikniesz niepotrzebnej roboty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Nie 7:36, 16 Paź 2011    Temat postu:

Małymi kroczkami do przodu. Iskra już jest. Zamontowany nowy gaźnik. Ponieważ nie znalazłem nigdzie takiego jak był, wstawiony taki: [link widoczny dla zalogowanych]
Dorobiony gwint na osłonę i prawie pasuje. Mam nadzięję, że się nada.
Wczoraj pierwsza próba uruchomienia silnika. Po jakimś czasie zaskoczył, ale niestety po jakiś 5 sekundach pracy zdechł i więcej nie ruszył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 9:38, 16 Paź 2011    Temat postu:

może uszczelniacze na wale poddały się bo są stare i ciśnienia nie wytrzymały, lub znowu iskra zagineła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Nie 11:37, 16 Paź 2011    Temat postu:

Iskra jest na 100 %

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:13, 16 Paź 2011    Temat postu:

te gaźniki słabo pracują w starej Jawie. Mają nieco inną konstrukcje i (chyba) inny poziom paliwa w k. pływakowej bo jest problem przy odpalaniu. Trzeba go zalać na amen wtedy Jawa pali. (przynajmniej u mnie tak było)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Czw 16:13, 20 Paź 2011    Temat postu:

Czy może ktoś potwierdzić, że to gaźnik Jikov 2924H. Prostokątny pływak, gwint na przykręcenie osłony.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tołdi dnia Czw 16:15, 20 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:37, 20 Paź 2011    Temat postu:

tam jest nabite oznaczenie, zerknij od góry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Czw 16:45, 20 Paź 2011    Temat postu:

Niestety nie ma oznaczenia. Jedyny napis na górze to made in Czechoslovakia, z boku Jikov.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Czw 17:47, 20 Paź 2011    Temat postu:

Wydaje mi się kolego, że to nie ten gaźnik. Gaźniki Jikov 2924H montowane były w perakach 250 a to nie jest ten gaźnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 18:05, 20 Paź 2011    Temat postu:

to nie jest tak ze dasz inny gaźnik niż katalog podaje i jawa nie odpali- nie musisz tracić czasu na szukanie egzemplarza z konkretnym symbolem- ja mam 7 gaźników i każdy ma inne oznaczenie (a 5 ma takie same parametry- średnica gardzieli i rozmiar dysz) .Stare modele miały gaźniki z gardzielą 24milimetry, później zastąpiły je dwudziesto-sześcio milimetrowe- ale wlot do kanału dolotowego jeszcze przed zmianą gaźników został powiększony (w uproszczeniu pierwsze egzemplarze miały wlot 24mm i gaźnik 24mm, następne miały wlot 26 ale jeszcze gaźnik 24mm, później już i wlot i gaźnik miały średnice 26mm)- więc po zdięciu gaźnika i uszczelki zmierz jaki masz wlot- jeśli 26 to śmiało załóż większy gaźnik bo ten na linku to jikov monoblok 24mm- mam podobny w 354(ale jak się za nią wezme to dostanie 32mm) na tym 26mm będzie silnikowi łatwiej zasysać powietrze i będzie szczęśliwszy Wink w tych z gardzielą 26mm od spodu jest taka największa nakrętka od wewnątrz wydrążona a pod nią dysza główna jeśli nikt nie obchodził się brutalnie z nią to odczytasz rozmiar - jeśli będzie 105, 110 lub ewentualnie 120 to ok- jeśli 95 to jest od 175 i troche przymała (jeśli będziesz miał 120 to odkupie od ciebie lub wymienię się za właściwą lub jakąś inną pierdołe do 250)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 18:08, 20 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Czw 18:31, 20 Paź 2011    Temat postu:

Chodzi mi o to, że ten gaźnik kupiony na allegro nie pasuje troszeczkę do obudowy silnika. Po pierwsze brak gwintu do przykręcenia obudowy - problem rozwiązany, gwint już jest. Po drugie za krótki (przepraszam za określenie, fachowej nazwy nie mam) "dzyndzel" do pompowania paliwa - też się da go przedłużyć. Ale w obudowie silnika jest otwór na wprowadzenie przewodu paliwowego i tu trzeba go przedłużyć gdzieś o 1 cm, a tego bym nie chciał robić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin