Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 354 (1959) + Velorex 560 (1966) - REMONT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:35, 06 Paź 2013    Temat postu:

Bardzo ładna ta tapicerka do velo.
Gdzie kupiłeś ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:43, 09 Gru 2013    Temat postu:

Ahoj Panowie Smile

Trochę wszystko poszło do przodu od ostatniego wpisu.

Marcinu napisał:

Bardzo ładna ta tapicerka do velo.
Gdzie kupiłeś ?


Dostałem do motocykla w cenie takiej jak za moto. Byłem zaskoczony jakością. Według byłego właściciela kupiona na motoren.sk. A tam fajną sumkę sobie liczą za komplecik.

A co do prac. To z części do silnika mam już wszystko, zostało szkiełkowanie i można składać. Na razie szukam jakiegoś kompetentnego zakładu lub gościa co się tego podejmie. Wał po pełnej regeneracji, cylindry po szlifie, nowe tarcze sprzęgłowe, nowy wałek kopniaka, nowe tuleje skrzyni, i wszystkie inne potrzebne części. Jak wszystko pójdzie dobrze to po nowym roku będę składał silnik.

Trochę czyściłem części z aluminium i polerowałem, zostało jeszcze wykończyć jeszcze raz pastą.

Przed świętami mam do odbioru w Czechach trzy felgi i szprychy. Tak więc będzie coś pod choinką Smile

Kilka fotek z prac:
















A tak wygląda łożysko po 22 tysiącach od nowości. Nie wiem co oni lali do baku Smile



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 21:03, 09 Gru 2013    Temat postu:

Obile napisał:

A tak wygląda łożysko po 22 tysiącach od nowości. Nie wiem co oni lali do baku Smile


.... smołę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:27, 09 Gru 2013    Temat postu:

black-dimon napisał:
Obile napisał:

A tak wygląda łożysko po 22 tysiącach od nowości. Nie wiem co oni lali do baku Smile


.... smołę Very Happy


I żeby było ciekawiej, dalej się kręciło...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 7:34, 10 Gru 2013    Temat postu:

Są to pozostałości po mixolu/luxie i syfie w naszym polskim paliwie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:55, 10 Gru 2013    Temat postu:

Ja bym stawiał raczej na filtr powietrza + mixol. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rommel
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.opolskie

PostWysłany: Wto 23:50, 10 Gru 2013    Temat postu:

Panowie niema co narzekać na jakość paliwa lub na olej z tamtych lat ważne że łożysko wytrzymało a nie jak obecne chinskie które mogą pracować nawet w super warunkach a i tak będą kwadratowe Smile a wracając do poczatku jawa może być na 100% orginałem bo od 1959 wychodziły już z dwoma blachami , logo juz też było na bokach dekli i cygara też dopiero od konca roku 1959 wchodziły z stacyjką w lampie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:41, 24 Sty 2014    Temat postu:

Na dzień dzisiejszy przygotowuje się do szkiełkowania silnika i bębnów. Dlatego całe prace toczą się w tym temacie. Mycie, szlifowanie ewentualne polerowanie itd... Masa męczącej ręcznej pracy. Zostało mi jeszcze przetoczenie bębnów lub przeszlifowanie, zależy na jaką maszynę uda mi się to wepchnąć. Zależy mi na dobrej skuteczności hamulców.

Powoli kompletuje zużyte części. Staram się szukać oryginalnych częsci w stanie nie używanym lub dobrym stanie.

Udało mi się kupić lampkę do wózka bocznego, klosz tej którą miałem nie dało się uratować. Wpadł też prawie nie używany wielowypust zębatki tylnej. Jeszcze szukam elementu bębna który współpracuje z wielowypustem.

Zdjęcie z szlifowaniu przy użyciu przyrządu "rantu" trzymacza szczęk:


Szlifowanie bębna:


Lampka kosza:


Wielowypust + zębatka 41 zębów (ktoś wie od jakiej jawy?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Pią 22:46, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:51, 24 Sty 2014    Temat postu:

Te wielowypusty to ciężka sprawa ale udało mi sie wyhaczyć oryginał z epoki. Smile Doszło nawet do tego że chciałem zamówić nówkę z matoren.sk ale trafiłem na allegro Wink

Jeśli zębatka ma kwadratowe wycięcia to jest od 175.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 23:54, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:31, 13 Lut 2014    Temat postu:

Jawor napisał:
Te wielowypusty to ciężka sprawa ale udało mi sie wyhaczyć oryginał z epoki. Smile Doszło nawet do tego że chciałem zamówić nówkę z matoren.sk ale trafiłem na allegro Wink

Jeśli zębatka ma kwadratowe wycięcia to jest od 175.


Odpuściłem poszukiwania, a na motoren trochę dużo sobie cenią. Zdecydowałem, ze sam wykonam tę piastę z otworem wielowypustowym mocowanym w bębnie. Już się powoli produkuje. Przynajmniej będę miał pewność, że będzie to zrobione z odpowiedniego materiału.

Zębatka nie ma kwadratowych wycięć. Jakiś wynalazek, dodatkowo jest nitowana. Zrobie zdjęcie kiedyś przy okazji

Postępy w pracach na dzień dzisiejszy:

Nowe felgi prosto z czech:



Kompletny wyplot na 3 koła, i inne drobiazgi:



Silnik przygotowany do szkiełkowania ( był poskładany tak żeby szkiełko nie dostało się do środka):




Efekt po szkiełkowaniu, jestem w pełni zadowolony. W niektórych miejscach trzeba poprawić polerkę ale to drobiazg:










Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Czw 21:51, 13 Lut 2014    Temat postu:

Jak z fabryki : )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rommel
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.opolskie

PostWysłany: Czw 22:39, 13 Lut 2014    Temat postu:

Piękna maszynka sie szykuje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:11, 01 Mar 2014    Temat postu:

Produkcja części idzie pełną parą Smile

Dorobiłem w końcu element z wielowypustem przenoszący napęd na tylne koło (brakuje trzech otworów gwintowanych). Pytanie do was koledzy. Jest ten element w jakimś stopniu choćby minimalnym widoczny z zewnątrz? Jak bym był nawet mocno upierdliwy? Very Happy Pytam bo mam dylemat czy dać niklować czy nic nie robić. Bo stal jest dosyć dobra gatunkowo i nie powinna mocno rdzewieć, ewentualnie pokryje się drobnym nalotem.



Oprawa zamka do wózka też dorabiana.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:57, 02 Mar 2014    Temat postu:

daj na ocynk będzie ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:53, 30 Paź 2014    Temat postu:

Cześć Panowie,
temat nie umarł, małymi kroczkami posuwam się to przodu. Na dzień dzisiejszy części malowane są u lakiernika, reszta w chromowaniu, czeka mnie jeszcze cynkowanie, kompletowanie gumowych części i reszta drobiazgów.

Gotowe felgi, efekt taki jaki chciałem połączenie polerki i szkiełkowania na bębnach dobrze współgra:



Wypolerowane dekielki felg:



Nowa tylna zębatka, zostało kupienie łańcucha i cały układ przeniesienia napędu bedzie nowy


Naprawa maskownic/uchytów do szyby wózka bocznego. Wlutowałem nowe śruby ze stali nierdzewnej


Przeróbka oryginalnego ramienia amortyzatora jawy pod potrzeby wózka bocznego:


Naprawa ogranicznika skrętu, przed naprawą obudowa lampy ocierała delikatnie o bak


Wszystkie części oddane do lakierowania, na zdjęciach brakuje baku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin