Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

JAWA PERAK 250 rocznik 1953 - wersja eksportowa??
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto-maniak
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:58, 29 Kwi 2012    Temat postu: JAWA PERAK 250 rocznik 1953 - wersja eksportowa??

Część wam! Smile
Po ciężkich trudach i szukaniu udało mi się kupić piękne cudeńko Smile
JAWA PERAK 250 rocznik 1953 zgodność ramy i silnika taka sama, oryginał (tylko że ktoś pomalował ją na żółto :/). Silnik w stanie idealnym zero luzów, kompletność w 100% oryginał, ogólnie w bardzo dobrym stanie(jedynie musze wymienić podstawowe rzeczy ale o tym zachwile) już trafił na stół, zdjęcia przedstawiają jej stan zaraz po przywiezieniu. Dodaje też kilka fotech z tego co jest i było i troche jest tego na sprzedaż wszelkie info na PW Smile

Ale co najgorsze nie wiem co to jest za wersja, podobno jest to wersja eksportowa, kojaży ktoś takie coś? Smile


ZDJĘCIA:



(dodam jutro bo nie mogę wrzucić ze względów technicznych)


Troche tego w życiu było, te zdjęcia to może 1/100 wszystkiego Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez moto-maniak dnia Nie 11:21, 29 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:07, 29 Kwi 2012    Temat postu:

daj zdjęcia to ocenimy czy eksport. w jakim języki masz tabliczkę znamionową?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto-maniak
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:20, 29 Kwi 2012    Temat postu:

Kurde nie moge dodać musi upłynąć czas 24h. Chyba że tu w galerii ale gdzie to bo zielony troche tu jestem. Smile Kto chce zdjęcia niech pisze na PW a jutro już będę mógł dodać na forum Smile Tabliczka znamionowa po angielsku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 13:30, 29 Kwi 2012    Temat postu:

,,eksportowe,, były wszystkie jawy sprzedane na innych rynkach aniżeli czechosłowacki
tabliczki były co najmniej w trzech językach - ja mam np po niemiecku

ale zaobserwowałem że ,,eksportowe wersje,, na nasz rynek wcale nie były jakieś tam ekskluzywne, ba, nawet więcej - w na czeskim rynku widziałem mnóstwo wersji wyposażonych w gadżety których u nas nikt nie widział Smile

jeśli ktoś z forumowiczów kupił jawe w Czechach i tu ją ściągnął to ma ,,wersję nie eksportową,, Smile natomiast wszyscy pozostali mają niestety wersjie eksportowe i nie jest to szczególne wyróżnienie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto-maniak
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:22, 29 Kwi 2012    Temat postu:

A no to chyba że tak Smile moja akurat jest podobno z Belgii ale tabliczke mam po angielsku Smile tylko to siedzenie, nie widzałem nigdzie drugiej takiej a jest ono oryginalne Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto-maniak
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:33, 30 Kwi 2012    Temat postu:

ZDJĘCIA:


[link widoczny dla zalogowanych]



Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto-maniak
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:40, 28 Maj 2012    Temat postu:

Jawa przechodzi już drobny remont za niedługo wrzuce foto. Chce ją sprawnie odpalić i się już przejechać. Ostatnio zastanawiałem się nad Sprzedaniem jej i kupnem Jawy 250 - 353. Choć sam nie wiem. W spisie Jaw na forum to Peraków nie ma za dużo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirk25
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon 14:45, 28 Maj 2012    Temat postu:

ładnie zrobiony Komarek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:51, 28 Maj 2012    Temat postu:

nie sprzedawaj jej. Przyzwoitego knedla można już za 1500 zł dorwać a peraki sam wiesz jakie ceny osiągają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rommel
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.opolskie

PostWysłany: Pon 16:08, 28 Maj 2012    Temat postu:

353-tuner odnośnie twego postu ",,eksportowe,, były wszystkie jawy sprzedane na innych rynkach aniżeli czechosłowacki
tabliczki były co najmniej w trzech językach - ja mam np po niemiecku

ale zaobserwowałem że ,,eksportowe wersje,, na nasz rynek wcale nie były jakieś tam ekskluzywne, ba, nawet więcej - w na czeskim rynku widziałem mnóstwo wersji wyposażonych w gadżety których u nas nikt nie widział

jeśli ktoś z forumowiczów kupił jawe w Czechach i tu ją ściągnął to ma ,,wersję nie eksportową,, natomiast wszyscy pozostali mają niestety wersjie eksportowe i nie jest to szczególne wyróżnienie"

wersie ekspo to wersie wysyłane na rynek zachodni za żelazną kurtyne, tabliczka w jezyku ang, lub jak w twoim przypadku niem. na rynek socialistyczny tabliczki wszystkie były w jezyku czeskim, co do wyposażenia to niewielkie różnice np. mało kto wie że to właśnie nabywcy z zachodu wymusili na konstruktorach zmiane obudowy łancucha, zmiane tłumników na cichsze ( cygara) oraz podniesienie mocy. A wersja ekspo to już coś bo mało jest takich maszyn w belgi, ameryce i na całym dawniej rozumianym zachodzie wiec tabliczka w jezyku angielskim niemieckim nie czesto sie pojawia na jawach przynajmiej u nas w pl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto-maniak
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:52, 29 Maj 2012    Temat postu:

No własnie ja mam taką tabliczke i jest to już dla mnie zrozumiałe Smile no w sumie racja szkoda mi jej a ceny peraka miazga... A były wózki boczne do Peraka? Dzięki robił go brat sam ale niestety już sprzedany Smile teraz czas na Wanderera 100 wersja damska rocznik 1936 Smile Co ciekawe z tego co wiem a wiem praktycznie nic o tym modelu Wanderera bo jest pare zdjęć tego na internecie, to jest to bardzo rzadki model i może jest tego pare sztuk Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 17:46, 29 Maj 2012    Temat postu:

Rommel napisał:


1) wersie ekspo to wersie wysyłane na rynek zachodni za żelazną kurtyne,
2) tabliczka w jezyku ang, lub jak w twoim przypadku niem. na rynek socialistyczny tabliczki wszystkie były w jezyku czeskim,
3) co do wyposażenia to niewielkie różnice np. mało kto wie że to właśnie nabywcy z zachodu wymusili na konstruktorach zmiane obudowy łancucha, zmiane tłumników na cichsze ( cygara) oraz podniesienie mocy.
4) A wersja ekspo to już coś bo mało jest takich maszyn w belgi, ameryce i na całym dawniej rozumianym zachodzie wiec tabliczka w jezyku angielskim niemieckim nie czesto sie pojawia na jawach przynajmiej u nas w pl.


1) a np na runku rosyjskim sporo jest jaw - peraków kiwaczek Te-eSek i innych -niektóre w luksusowej wersji z chromowanymi błotnikami itd - mam rozumieć że te nie były na export bo nie poszły na zachód? Smile
kiedyś chodziłem do szkoły ekonomicznej i tam miałem zajęcia o imporcie i eksporcie i nie było podziału że ,,sprzedaż towaru poza granice to eksport, ale tylko na zachód, a na wschód to już nie Wink a o północy i południu już nie wspomne ha ha - nie pisze tego złośliwie tylko w formie żartu

2) moja jawa była na rynek polski bo tu ją gość kupił w sklepie(czyli tu została wyeksportowana z czechosłowacji) a tabliczka jest po niemiecku - według mnie to nie czyni z niej jakiegoś wyjątkowego egzemplarza - cały motocykl jest przeciętną 353 - tylko na blaszce zamiast ,,vykon motoru,, (moc silnika) napisane jest np ,,engine power,, lub coś tam po niemiecku

3)niewiem kto co wymusił i na kim - ale prawa rynku są takie że jeśli nie unowocześnia się pojazdu to maleje na niego popyt - widocznie czesi to rozumieli i modernizowali motocykle aby nie stracić klienteli zagranicznej i na rynku wewnętrznym


4)w krajach o których piszesz mniej jest jaw bo poprostu mniej ich tam zostało wyeksportowanych - kraje sąsiadujące z czechosłowacją były chłonnym rynkiem i tu wysyłanu dużą część produkcji - ,,w Belgii i USA,, może i jest mało jaw, ale i w czechach jest mało motocykli belgijskich i amerykańskich z lat pięćdziesiątych zapewne


5) motocykl eksportowy to jedno, a wersja jego wykonania to drugie - np jest taki polski motocykl SHL M11 i jest SHL M11LUX - ta druga jest podobna do standardowej ale ma aluminiowy cylinder zamiast żeliwnego, chromowane dolne i górne szklanki amortyzatorów z tyłu i z przodu, 10 koni zamiast dziewięciu, niektóre miały też chromowany bak zamiast białej farby po bokach zbiornika itp itd - i to są różnice w wykonaniu - a nie tylka inna tabliczka - podobnie były jawy na rynki zachodnie w malowaniu czarno grafitowym zamiast wiśniowym , nawet z dozownikami oleju, jawy ,,California,, i inne niestandardowe odmiany - ale to jest inna wersja wykonania - i taki egzemplaż jest rarytasem jeśli mamy oryginał bo mało ich przetrwało - natomiast zwykła zwyczajna jawa ale z inną tabliczką to według mnie piękna maszyna ale nie odbiegająca od wersji z tabliczką po czesku

6)czasem motocykle które miały być sprzedawane w bogatszych krajach były staranniej wykonane aby był porównywalnie atrakcyjne z tamtejszymi - np więcej elementów chromowanych lub głębokie błotniki zamiast płytkich i inne takie - ale znam gościa który ma jawe z tabliczką po czesku i jest ona taka sama jak moja

7) - jeśli ktoś niechce niech niezgadza się z tym, ale każdy motocykl produkcji czechosłowackiej sprzedany poza czechosłowacją ,,poszedł na eksport,, i wcale nie jest tak że każdy z nich to mega unikat na skale światową bo ma tabliczke w innym języku
mimo to itak zabytkowe motocykle są wspaniałe,

przepraszam jeśli kogoś uraziłem lub zanudziłem , ale czułem potrzebe przedstawienia swojego zdania


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Wto 17:53, 29 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto-maniak
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:40, 29 Maj 2012    Temat postu:

No no no ładnie długi tekst i konkretny Smile no i wszystko już wiem. Dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto-maniak
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:10, 06 Cze 2012    Temat postu:

Ogólnie prace idą do przodu i stwierdziłem że przyda się pare fotek Smile silnik już rozebrany był ale nie cały tylko podstawowe rzeczy do wymiany. Jeszcze w trakcie prac ale części już wszystkie.

Pare fotek:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto-maniak
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:27, 06 Cze 2012    Temat postu:

Zmieniając dętki stwierdziłem że stare opony są już kiepskie ale narazie muszą wystarczyć. Nowe mitasy zagoszczą dopiero przy Renowacji póki co musi starczyć to co jest Smile Skusiłem się by namalować biały pas, zawsze mi się to podobało a nie będe dawał 270zł na nakładki Atlas tym bardziej że narazie będę miał taką jaka jest. Troche poczytałem i kupiłem farbę chlorokauczukową do malowania pasów. Cała zabawa wyszła mnie 45zł więc nie dużo a efekt uważam za w miare niezły Smile. Parę fotek z prac:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin