Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

350 - 354 za i przeciw...?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:57, 03 Lip 2009    Temat postu: 350 - 354 za i przeciw...?

AhOj! Wink

Jak w temacie a dokładniej mówiąc...

Chciałbym poznać opinie "za a nawet przeciw" wszystkich, którzy mieli/mają/maja zamiar... Wink mieć do czynienia z Jawą Panelką 350, czyli model 354 na dwóch garach! Wink

Dostępność części, osiągi, plusy/minusy w porównaniu do Kyvacek 175/250 - 356/353 itd. Wiadomo o co chodzi... Wink

Dziękuję z góry i dołu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 23:05, 03 Lip 2009    Temat postu:

Po pierwsze primo- Panelka to nie tylko 350. Akurat Jawa 350 panel to już typ bodajże 360. Były tez Jawy Panel 250. Jawa 354 350 to jest nadal kivacka. Ogólnie to to samo co 250-rama i zawieszenie- w kwestii silnika - mocy nieco więcej niż w 250- za to sporo więcej momentu obrotowego. Troszkę bardziej pracochłonna jest obsługa tego silnika no i bywa,że brakuje pradu przy włączonych światłach i pracy na wolnych obrotach z racji dwóch prądożernych cewek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:29, 03 Lip 2009    Temat postu:

Jawsim - dzięki za naukę. Wink Staram się , staram, ale wciąż nie ogarniam czeskiego nazewnictwa, normalnie... "czeski film" Wink

Rozumiem, że sugerujesz, iż pomiędzy 250 a 350 nie ma aż tak znacznej różnicy z korzyścią na 250...?

Na pewno jest zdecydowanie więcej części do 250 a jak z prędkością podróżną...?
175 jest bardzo kochana, ale jednak za słabiutka, dlatego myślę nad zmianą...

Co radzicie Drodzy Koledzy, że tak pod włos Was wezmę...? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 23:49, 03 Lip 2009    Temat postu:

w kwestii części silnikowych można sobie poradzić: skrzynia, wał.... znajdziesz w innym temacie, jedynie problem jest z cylindrami, karterami czyli po prostu z tym czego nie dopasujesz od 353 lub CZ350
i bez baterii 4,5V nigdzie się nie wybieram Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 8:40, 04 Lip 2009    Temat postu:

Ja jakoś nie mogę się przekonać do kyvacek z sercem typu twin. Jakoś mi to nie brzmi, bardziej czasochłonna obsługa silnika. Ja jestem jednak zwolennikiem starych i dobrych 250-tek. Zboczenie dźwiękowe. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Sob 22:52, 04 Lip 2009    Temat postu:

Dźwięk też mi mniej pasuje, co single to single... jak chodzi o osiągi to tak teoretycznie nie jest dużo szybsza, trzeba by zmienic zębatkę. 350 bardziej do kosza była chyba myślana. o Części na pewno trudniej, w wyglądzie kivacki aż tak mocno 2 gary nie szkodzą jak w perakach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 6:50, 05 Lip 2009    Temat postu:

Czas na mnie:)
A wiec największym problemem są cylindry bo one po prostu się wypracowują i w pewnym momencie już nam braknie możliwości szlifu. zaraz po nich to łańcuszek sprzęgłowy ponieważ trzeba skuwać z dwóch jeden. Jawa o pojemności 350 jest bardzo mocna nie redukuje się biegów pod górkę lecz żeby akumulator nie siadał trzeba ja trzymać na prędkości około 70km/h. Co do jazdy to są czasami nie przyjemne stuki z silnika przy dodawaniu gazu.Pali tyle co 250 może ciut więcej. Czasochłonna obsługa silnika?? Panowie przecież tego się nie robi co 1000km tylko co 4000 -5000tys km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:45, 05 Lip 2009    Temat postu:

Dziękuję za cenne wskazówki! Wink

Ogólnie rzecz biorąc, to namawiają mnie na 250 (że zdecydowanie mocniejsza od 175, niewiele słabsza od 350 największy wybór części), ale to właśnie 350 najbardziej mnie kusi... Wink

Mając teraz 175 odczuwam zdecydowanie gorszą dostępność części niż do 250, to mnie troszkę odstrasza od 350, ale korci, że można spokojnie jechać pod górkę bez redukcji... Wink

Co z Waszego doświadczenia mając do wyboru 250 i 350 (na razie nie mam konkretnego motocykla do kupienia) bralibyście jeszcze pod uwagę?

Dla pełnej jasności nie chcę mieć więcej mocy by "latać", ale poczucie pewności, że gdy potrzeba, to spokojnie wyprzedzę... autobus czy podróżną prędkość 90-100 bez wysilenia na kontemplowanie tak pięknych okoliczności przyrody... Wink

W dalekich planach może kosz lub Pav, ale to na zaś.

P.S. Przedwczoraj się dowiedziałem, że przeszła mi koło nosa (z mojej okolicy!!!) oryginalna 350 z koszem, papierami, oczywiście do odbudowy, zapewne trochę niekompletna, bo w kartonach, ale nie widziałem, więc nie znam szczegółów za... 800 złociszy!!! SadSadSad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 18:02, 08 Lip 2009    Temat postu:

250 pod górę też nie trzeba redukowac, chyba ze górka duuuża albo z pasazerem jedziesz.
Prędkości podróżnej 90-100 kivacką żadną nie bedziesz miał, chyba ze w 350 zmienisz przełożenie, Jawy najlepiej czują sie do 80, co potwierdza też Naczelny Filozof na CZ 350


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin