Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 175 typ 356 czy 250 typ 353-podobieństwa i różnice.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 21:01, 22 Gru 2008    Temat postu: Jawa 175 typ 356 czy 250 typ 353-podobieństwa i różnice.

Ehhh, ile to ja się nasłuchałem,że moje Jawy-175 i 250 są takie same... Że tylko tłumiki inne,albo,że nawet silnik z zewnątrz jest taki sam.... pora więc rozwiać wszelkie wątpliwości <hammer>
Te motocykle są bardzo różne,praktycznie tylko sylwetka i stylistyka je łączy oraz kilka elementów oporządzenia. Jako,że miałem w swoich paskudnych łapach kazdą śrubkę z obu sprzętów moge z całą odpowiedzialnością udzielić wskazówek przyszłym kivackowcom,żeby nie kupili na bazarze lub alledrogo części nie do swego motocykla.
Lecimy- czy te dwie "takie same" Jawy się różnią- porównam modele z 60 roku ( jedną mam z 59 a drugą z 61 ale przez te dwa lata nie zaszły w nich zmiany i równie dobrze daty mogłyby być przypisane 61 i 59)

- Ramy- 175 jest krótsza,ma inny kąt główki ( stad krótsza ) poza tym ma stałe mocowania przednie silnika-250 ma odkręcane od belki ramy no i sama belka jest inna- 175 ma profil prostokątny tak jak i 250,ale o mniejszych wymiarach (ramy 250 i 350 354 są identyczne) - podsumowując rama 175 jest delikatniejsza,krótsza i w ogóle nieco inna. Podstawka centralna jest równiez inna-w 175 stalowa a w 250 alu. W przypadku Jawy 175 należy pamiętać,że nie pasuje ona od CZ 175 typ 450- jeden wydech,inne puszki narzędziowe i CZ ma rame z rury okrągłej.
-zawieszenie przednie- 175 ma słabsze sprężyny (cieńszy drut i rzadszy splot),inne teleskopy-i mocowanie zaciskowe osi koła równiez inne-odsadzenie i średnica. Poza tym odstęp między lagami w 175 jest mniejszy niż w 250 o około 10mm. Inne są osłony spręzyn ( w 250 u góry mają kołnierz,który opiera się o sprężynę a 175 maja na zewnątrz metalowe uszko z paska blachy,które przykręcamy do śruby zaciskającej uchwyt lagi w dolnej półce)i oczywiście półki- mniejszy rozstaw otworów na lagi w 175.
-zawieszenie tylne- bardziej miękkie amortyzatory ( po założeniu od 356 do 353 będą dobijały szybciej a odwrotnie to nasza 175 stanie się sztywniejsza ) wahacz też jest inny,ale to z reguły przy ramie jest.
-koła - węższe obręcze w 175,zwłaszcza przednia z tytułu węższego rozstawu teleskopów- ważne by nie zakładać koła od 250 na przód 175 bo będzie tarło o błotnik. Poza tym w 250 większe sa bębny i co za tym idzie krótsze szprychy.
-silnik- no inny i już i nie da się wsadzić pieca od 250 do 175 a odwrotnie tak,bo przednie mocowanie w ramie 250 jest demontowalne i można dorobić szersze nieco-ale po co <blink>
-kolanka i wydechy-175 malutkie cygarka rozbieralne-tylne stożki schodzą (można pokusić sie o założenie końcówek typu rybi ogon z pierwszych lat produkcji 175/125) nakrętki kolanek mają mniejszą średnice-oczywista oczywistość.
-elementy "nadwozia":
w 175 dolna część czaszy lampy jest węższa i czasem jako stalowa wytłoczka a czasem aluminiowy odlew jak w CZ 175 typ 450- wszak 175/125 były tam produkowane,w zakładach CZ.Górna część po lekkim jej dostosowaniu da się założyć i do 250 i 175,ale i tak ma nieco inny kształt- przetłoczenie obok ramki licznika.
Zbiornik paliwa- 175 ma mniejszą pojemność baku bo sam bak ma-tak tak zgadliście- węższy niż 250 Smile
Blachy osłaniające filtr powietrza i tłumik szmerów ssania-zupełnie inaczej ukształtowane z racji różnych silników
Przedni błotnik w 175 jest również węższy,na co warto zwrócic uwagę przy zakupie bo wkładając błotasa od 250 do 175 możemy być pewni,że będzie nam tarł o osłony teleskopów ( sprężyn ).
Osłona łańcucha- z racji mniejszego koła łańcuchowego w 175 356 i zupełnie innego mocowania z przodu osłony są dedykowane tylko konkretnemu modelowi Kivacki,podobnie jak osłona ocynkowana tylnego koła zębatego łańcucha-zabieraka. Tłumik szmerów ssania jest także różny w tych dwóch motocyklach-zupełnie inaczej mocowany no i po prostu inny i juz Smile
Hmmm,ciągle ktoś uważa,że sa takie same? :>
To teraz wymienię elementy wspólne (zakładając,że żaden motocykl nie ma już amperomierza i ma stacyjke w lampie)
-automat stopu,cewka WN,instalcja,stacyjka,prądnica i regulator napięcia
-przedni klosz i ramka lampy
-kierownica z osprzętem,czyli manetki,dźwignie i przełącznik
-prędkościomierz z drogomierzem- ale tylko dla 125/175 bo już 250 i 350 ma wyskalowany do 140 (160 ?)i nieco inaczej umieszczone cyfry sugerujące porę na zmianę biegu. Aha - tu tez trzeba uważac bo czasami w 250 skala jest taka jak w 125/175 czyli do 120,ale już liczby sugerujące zmianę biegu są inaczej umieszczone z racji innej mocy tych motocykli.
-linki bez wyjątku
-kanapa
-tylna lampa i błotnik
-puszki narzędziowe
-podstawa kanapy z uchwytem tylnym- czasem w 175 występował równiez boczny,ale regułą był on w 250/350.
-podnóżki kierowcy i pasażera
i tyle.... mam nadzieję,że komuś te informacje się przydadzą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 22:57, 22 Gru 2008    Temat postu:

Widzę że z tym prędkościomierzem wypracowaliśmy kompromis Laughing należy pamiętać że te cyfry z biegami nie zawsze były malowanie na cyferblatach, ale nie wiem niestety kiedy ewentualnie je wprowadzono. Moja 58r ich niema.
Dobre porównanie.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danio dnia Czw 22:24, 25 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 23:03, 22 Gru 2008    Temat postu:

Tak,ale ciagle uważam,że do 125/175 teoretycznie powinni montować te do 120km/h Wink Smile Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 10:22, 26 Gru 2008    Temat postu:

Jawsim napisał:
Tak,ale ciagle uważam,że do 125/175 teoretycznie powinni montować te do 120km/h Wink Smile Dzięki.

No i ja również tak uważam, nie spotkałem się z informacją o liczniku do 140km/h w mniejszych pojemnościach, chodziło mi o 353 w której pisałeś że montowano do 120 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 11:27, 26 Gru 2008    Temat postu:

Wiec ja mam 58 rok 175 i mam czerwone cyferki.... temat dla Muldera i Scully

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 13:21, 26 Gru 2008    Temat postu:

Najprawdopodobniej zależało to od tego co mieli akurat na magazynie, tak jak napisałeś my się już tego raczej nie dowiemy, tak to już jest z wschodnim blokiem, rozumiem że masz oryginalny (fabryczny) zegar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benn_s
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 9:49, 25 Sty 2009    Temat postu:

Moim zdaniem te czerwone cyferki do biegów na liczniku to były bardzo puźno i niewiem czy przypadkiem w orginale wogle ich niebyło. Licznik z cyferkami można zakupic teraz w sklepie. Miałem pare starych liczników od jaw i w żadnym niebyło Jeden rozebrałem z ciekawości czy cyferblat da sie jakoś odrestałrowac i niestety stwierdzam że nieee!! Cyferblat jest pomalowany specjalną farbą która sie ściera i rozmazuje Sad więc piękny i biały cyferblat w motorach był raczej wymieniany bo po 50 latach nie będzie biały i idealny. A wszystkie takie cyferblaty jakie oglądałrem na zdj były bielusieńkie Sad To jest tylko moje zdanie i moge sie mylic bo niejestem ekspertem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 15:40, 25 Sty 2009    Temat postu:

Ja mam kilka zegarów- w kazdym są cyferki. Problem w tym,że one blakły więc jeśli tarcza jest już żółtawa to cyferek na bank nie widać. W 1958 roku były juz takie na 100%- taki miałem w 175 356 i nie był on wymieniany bo na lince i liczniku była plomba- ta jawa stała 30 lat ponad- z zewnątrz oberwała zębem czasu,ale była dla mnie wzorcem do odrestaurowywania kolejnej-z 1959.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 16:57, 25 Sty 2009    Temat postu:

ja mam jeden z cyferkami i jeden bez, raczej aż tak nie wyblakły chyba że ktoś je właśnie starł.
Co do czyszczenia cyferblatu, możecie o to poprosić starego prawdziwego zegarmistrza, oni mają taki płyn który nie zmywa tej farby, ale też nie czyści do białego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 23:36, 25 Sty 2009    Temat postu:

Też jakoś niechce mi się wierzyć że te cyferki tak wyblakły że nie ma po nich śladu, kurde aż obejrzę dokładnie ten mój zegar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 1:24, 26 Sty 2009    Temat postu:

Ehhh
Blakły,nie blakły- jakie to ma znaczenie. Może nie wyblakły aż tak,że ich wcale nie widac,ale jeśli najpierw czerwień zamieniła się w taki jakby pomarańcz a potem biała tarcza mocno zżółkła to wtedy już nie jest czerwone na białym tylko pomarańczowe na żółtym i SŁABO widać. Ale może i stosowano takie zegary bez tych liczb. Ciul z tym to nie istotne. Są bardziej poważne różnice między tymi motocyklami i szkoda gadac nad takim duperelem.

Tu opracowanie tych wszelkich niuansów w zwartej formie wspartej niekiedy fotkami.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Pią 19:55, 06 Lut 2009    Temat postu:

A tak zapytam jak się różnią "wnętrzem" czy części silnika od 250 pasują do 175 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 23:32, 06 Lut 2009    Temat postu:

Nie, nic nie pasuje. Tylko pradnica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dannier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubawa

PostWysłany: Śro 23:19, 03 Cze 2009    Temat postu:

Jawsim dzięki za dobra robotę z opracowaniem podobieństw i różnic, ja mam 250 z 60r. i po wyczyszczeniu tarczy zobaczyłem ze ma czerwone cyfry zmiany biegu na białym(żółtawym)tle,2 od 20km/h,3 od 52,5 km/h i 4 od 80km/h

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 18:02, 04 Cze 2009    Temat postu:

Jeden pochwalił a nie czepiał się dupereli Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin