Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Proszę o pomoc
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Śro 14:05, 03 Sie 2022    Temat postu:

To ja Ci już powiem żeby ten wał zregenerować i zrobić nowy szlif i bedziesz jezdzil na spokojnie. Jak to zostawisz bez regeneracji to bedzie jezdzic słabo i nie wiadomo kiedy padnie. Aby ocenic kondycje wału i cylindra/ tłoka trzeba miec trochę doświadczenia i obycia ze sprzętami.

Powiem Ci tylko z wlasnego doswiadczenia, że oszczedności prędzej czy później w jawie się mszczą. Sam 2x remontowałem silnik przez swoją głupotę i kosztowało mnie to bardzo dużo pieniędzy, czasu i nerwów. Skoro już remontujesz to zrób to za jednym bałaganem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmsko
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:53, 04 Sie 2022    Temat postu:

Dzięki za dobrą rade. Rozważę to...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:50, 04 Sie 2022    Temat postu:

Cytat:
A ocenę czy w ogóle trzeba regenerować mogę zrobić sam ? Jeśli tak to co oceniać i na co zwrócić uwagę (oczywiście chodzi o wał i cylinder)


Naprawa motocykli A.Cichowski - strona 87. Ksiązka do znalezienia w necie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmsko
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:51, 05 Sie 2022    Temat postu:

Jawor napisał:
Naprawa motocykli A.Cichowski - strona 87. Ksiązka do znalezienia w necie.


Wielkie dzięki. Kolejna ciekawa lektura... Na pewno się zapoznam, już zaciągnięta Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 10:54, 05 Sie 2022    Temat postu:

Ja jestem innego zdania niż Misiek89gdz, doświadczenie mi podpowiada że lepiej odpalić silnik tak jak jest i zobaczyć co mu dolega czy np skrzynia dziala dobrze. luz na wale i cylinder do szlifu to nie jest problem przy odpaleniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmsko
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:00, 05 Sie 2022    Temat postu:

seba napisał:
Ja jestem innego zdania niż Misiek89gdz, doświadczenie mi podpowiada że lepiej odpalić silnik tak jak jest i zobaczyć co mu dolega czy np skrzynia dziala dobrze. luz na wale i cylinder do szlifu to nie jest problem przy odpaleniu.


Pewnie tak jest logicznie jak masz motocykl w całości. Mój nie był uruchamiany od 20 lat i w dodatku jest w proszku. Składam go do kupy więc wydaje mi się, że prościej będzie pewne rzeczy zrobić zanim go złożę, niż później z powrotem rozkładać. Tym bardziej, że nie wiem czy silnik jest w środku kompletny bo np. tłoka na korbowodzie nie ma tylko leżał osobno... po oleju został jakiś osad w silniku więc i tak trzeba wszystko rozebrać i oczyścić.
Dużo też jest zależne od kosztów... Jeśli szlif będzie drogi to pewnie złoże tak jak jest i wtedy zobaczę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 13:38, 05 Sie 2022    Temat postu:

Tak, w pelni się zgodzę z Sebą, że jeśli silnik jest cały to warto go dokladnie sprawdzić i spróbować odpalić.
przyznam, ze nie pamiętam już co było na początku tematu i jakoś założyłem że wszystko masz w proszku. Sam szlif to najmniejszy koszt, niestety najdrozej wychodzi regeneracja wału, może też się okazać, że wał nie nada się do regeneracji i trzeba będzie szukać innego. Pamiętam jak do poznania Panu Markowi wysyłalem fotki mojego wału i napisał ze mam tego nie przesyłać, bo może mu się nie udać..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmsko
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:56, 05 Sie 2022    Temat postu:

Czyli co...? Nie rozkładać i nie czyścić, złożyć silnik nalać olej i spróbować, odpalić??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 8:18, 07 Sie 2022    Temat postu:

Problemy które nie odkryjesz teraz, pojawią się na pewno później. Jeśli nie masz na tyle doświadczenia żeby ocenić czy warto składać czy też nie, w pierwszej kolejności zajrzeć instrukcje obslugi. Tam często podane są akcje serwisowe kiedy należy je wykonać. Ksiązka cichowskiego również zawiera wszelkie informacje na ten temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmsko
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:43, 08 Sie 2022    Temat postu:

Witam,
Zdecydowałem, że nie rozpoławiam silnika. Wyczyszczę osad po oleju który został, przejrzę sprzęgło czy jest nie posklejane, wymienię uszczelki pokryw i złoże silnik z powrotem. Większą zagwozdkę mam z cylindrem, głowicą i tłokiem bo wszystko jest rozkręcone i rozdzielone i teraz nie wiem, czy był z tym jakiś problem...?? Złoże to do kupy i zobaczę czy śmiga, mam nadzieje że jakiejś poważnej szkody nie zrobię...
Jest jeszcze problem z gaźnikiem bo też jest porozkręcany i widzę, że nie wszystko się odliczyło. Zobaczę czego brakuje i będę uzupełniał.
Doradźcie mi proszę czy kupować nowe części czy szukać używek np. do gaźnika??
To na razie na tyle....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 9:04, 08 Sie 2022    Temat postu:

Dysze do gaźnika zdecydowanie nowe. Jeśli silnik był rozkręcony to musiał być tego jakiś powód.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmsko
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:28, 08 Sie 2022    Temat postu:

Jawor napisał:
Jeśli silnik był rozkręcony to musiał być tego jakiś powód.

Tak jak pisałem zdjęta była głowica, cylinder i tłok z korbowodu... ciężko powiedzieć jaka była przyczyna, bo ja żadnych uszkodzeń nie widzę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:03, 08 Sie 2022    Temat postu:

w takim razie załóż nowe pierścienie, sprawdź przerwę na zamkach i składaj Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmsko
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:23, 08 Sie 2022    Temat postu:

Jawor napisał:
w takim razie załóż nowe pierścienie, sprawdź przerwę na zamkach i składaj Smile


Patrząc do sklepu, rozumiem, że mam kupić pierścienie nominał czyli 65 mm...??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mmsko dnia Pon 10:46, 08 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 10:42, 08 Sie 2022    Temat postu:

Ustal jaki masz szlif na cylindrze, zmierz średnicę cylindra na samej górze. Ja bym kupił takie pierścienie, tak będzie najprościej. na tłoku masz jakies uszkodzenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin