Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłok

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jareckiz
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DST

PostWysłany: Sob 14:22, 22 Paź 2011    Temat postu: Tłok

Panowie, przeglądam allegro i z ciekawości pytam, jak rozponac oryginalny Czeski tłok do naszych maszyn. Na jednej z aukcji oferuje sklep 4motor tłok produkcji Czeskiej i pisze że jest oryginalny. Kto wie jak rozponac oryginał? od Chińszczyzny?
link:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:31, 22 Paź 2011    Temat postu:

przede wszystkim cecha na denku. Tłok bez oznaczeń to jak zapalniczka bez kamienia Smile To są przywiezione z Czech ale czy czeskie nie wiadomo...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Sob 17:32, 22 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diesel90
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:14, 10 Sty 2012    Temat postu:

a ma ktos zalozonego chinczyka jak dlugo wytrzymuje??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 22:56, 10 Sty 2012    Temat postu:

Wg mnie lepiej darować sobie jakiegoś no name chińczyka i zakupić jakiś polski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 21:07, 14 Sty 2012    Temat postu:

te ,,nieoryginalne,, tłoki to nie tyle chińszczyzna co tak zwane tłoki rzemieślnicze (tak wytłumaczył mi gość który od kilkudziesięciu lat szlifuje cylindry itd)
sam materiał czasem jest nawet dobry- tylko jakaś nieduża firma która sama sobie wykonuje formy do odlewów itd nie zawsze dba o drobne szczegóły - a takie wydawałoby się,,pierdoły,, jak np kształt tłoka od wewnątrz na który nikt nie zwraca uwagi ma duże znaczenie:
- po pierwsze ułatwia lub utrudnia odprowadzenie ciepła,
- po drugie zmniejsza lub zwiększa mase tłoka (wał jest wyrównoważony na pewną wage tłoka z tolerancją około 5 gramów - zakładając tłok ciążysz np o 40 gr silnik się nie rozleci ale będzie drgał w pewnym zakresie obrotów bo wyrównoważenie się zmieni)
- po trzecie jeśli np płaszcz tłoka będzie krótszy lub dłuższy od oryginału zmieni się czas otwarcia okienek (dolotowego od strony gaźnika jeśli mówimy o dolnej stronie lub przelotowych i wylotowych jeśli mowa o górnej części tłoka- może to być korzystne, ale jak wiadomo częściej bywa odwrotnie(np zadługi płaszcz od dołu spowoduje późniejsze odsłonięcie dolotu od gaźnika, wcześniejsze jego zamknięcie a więc silnik będzie miał mniej czasu na zassanie mieszanki a w dodatku dłuższy płaszcz lekko przesłoni okenko bo nie otworzy go do kończ - mam kilka takich tłoków które gwarantują spadek mocy po założeniu- trzeba by je lekko przerobić)
- po czwarte możecie wierzyć lub nie ale tłok ma wpływ na stopień sprężania (tłok z większym ,,garbem,, na denku zmniejsza komorę spalania a więc zwiększa stopień sprężania a płaski tłok analogicznie odwrotnie
jest jeszcze kilka rzeczy o których już nie chce mi się pisać, ale sam mam kilka tłoków do jednego z silników i każdy jest inny , do jawy też mam kilka różnych tłoków - a w dwusuwie wymiary tłoka są ważniejsze niż w czterotakcie
podczas ,,usprawniania,, jednego z silników zdziwiłem się gdy po zważeniu okazało się ze tłok po obróbce i odchudzenia jest cięższy niż inny tłok przed odchudzeniem !
więc trwałość jest ważna ale zbieg okoliczności może spowodować ze nasz silnik osłabnie (nie aż tak drastycznie ale jednak) i będzie drgał po założeniu nowego tłoka a kolega który taksamo starannie zrobił remont ale zdobył inny tłok będzie zadowolony
może wydaje się to dziwne co napisałem ale jestem w stanie to uzasadnić
a kupując tłok albo możemy zdać się na farta albo zdobyć stary ale na 200% oryginalny starej produkcji i porównywać z nowymi w celu uniknięcia odchyłek od wymiarów i bubli
ja kiedyś nakupiłem na zapas i teraz mam spokój Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Sob 21:13, 14 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 9:13, 15 Sty 2012    Temat postu:

Ja mam rzemiosło i jak na razie nie ma z nim problemów, nawet bardzo nie dzwoni, od remontu przejechałem może 1000km, udało mi się raz rozpędzić do 100-105km/h i silnik to przetrwał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 11:06, 15 Sty 2012    Temat postu:

dzwonić będzie dopiero jak luz między cylindrem i tłokiem będzie duży lub jak pierścienie będą uderzać o tak-zwany ,,próg,,
ewentualnie jak na sworzniu tłokowym już luzy będą
ja też ,,żemiosło,, założyłem ale po oględzinach nie miałem zastrzeżeń
a kupiłem go przypadkiem od człowieka który sprzedawał kilka pochromowanych drobiazgów od jawy i nówke tłok zaproponował ze może dorzucić za 20pln kupiłem mimo że wtedy nie pasowałby do moich silników - póżniej trofił mi się cylinder po drugim szlifie a tłok był na trzeci więc akurat się przydał, później jeszcze kilka kupiłem przypadkiem ale mnustwo części tak kupuje jak się trafi okazja i nieraz leżą długo nieużywane, raz na jakiś czas jednak czegoś pilnie potrzeba i akurat mam Smile np tłoków do różnych motocykli mam ze trzydzieści, troche cylindrów, wałów , i różnych takich - może to głupie, ale wole mieć nowe ze starej produkcji niż później jakieś buble w ciemno z allegro i to jeszcze czasem dwa razy drożej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Nie 0:32, 26 Lut 2012    Temat postu:

Panowie doradzcie gdzie wybrać tłok :
[link widoczny dla zalogowanych]
czy może skuter dębica ale nie maja 4 szlifu i nie wiadomo kiedy bedzie. Może jakieś inne propozycje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin