Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tylna zębatka - jak zdjąć ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Pon 21:28, 26 Paź 2009    Temat postu: Tylna zębatka - jak zdjąć ?

Witam
Jak się zdejmuje zębatkę koła tylnego ? Chodzi o rozdzielenie zębatki od zabieraka, bo mam już bardzo wyrobioną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zober
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ełk

PostWysłany: Wto 19:14, 30 Mar 2010    Temat postu:

cześć. jeżeli masz CZ 175 lub Jawkę 175 to masz pewnie ten sam problem co ja. z tego co się orientowałem to te dwa elementy były łączone na stałe. ja rozdzieliłem to w następujący sposób: zębatka jest osadzona na wieloklinie którego zęby są jakby delikatnie zaprasowane od strony zewnętrznej. za pomocą pilnika spiłowałem te zaprasowania i wybiłem zębatkę. problem w tym że po założeniu nowej zębatki nie ma jak jej zabezpieczyć żeby nie spadła z zabieraka. ja prawdopodobnie dorobię pierścień który na ścisk będzie nabity na zabierak tak że zetknie się z zębatką w miejscu gdzie kiedyś były zaprasowania wieloklinu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Wto 22:33, 30 Mar 2010    Temat postu:

można lekko złapać migomatem,skoro jest na wieloklinie to to wystarczy,z pierścieniem może nie być miejsca na wyfrezowanie,a spaw zawsze możesz zeszlifować przy wymianie następnej,ale to już chyba potomni zrobią!!!pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zober
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ełk

PostWysłany: Czw 21:38, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Przerobiłem metodę ze spawaniem i pojawił się mały problem. Po osadzeniu na wieloklinie i przyłapaniu zębatka nie ma centryczności tzn. po założeniu na oś i zakręceniu wyraźnie widać jak koło zębate faluje delikatnie na boki pomimo że przed spawaniem wszystko wydawało się równo ułożone. Czyli jak już spawać to może w taki sposób aby na bieżąco kontrolować centryczność i przed ostatecznym zespawaniem wszystko dobrze skorygować.
Ostatecznie udało mi się nabyć oryginalną zębatkę w niezłym stanie a próby naprawy starej odłożyłem na później.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin