Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cdi, a stacyjka z amperomierzem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
b4nd1t
Pan Henio



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:53, 23 Sty 2017    Temat postu: cdi, a stacyjka z amperomierzem

Cześć.

Tak do pomocy by nie szukać
schemat cdi: http://www.jawa250.fora.pl/images/galleries/107452528956b49fee92411-677998-wm.jpg
schemat modułu: [link widoczny dla zalogowanych]
schemat jawki: [link widoczny dla zalogowanych]

Sprawa nr1:
Upewnić się, ze do stacyjki pod nr 51, do którego idzie normalnie plus z prądnicy wrzucić przewód podpisany akumulator+? bo żółty to może iść do świateł

Sprawa nr2:
Czy jeśli z modułu CDI zabiorę kabel zasilający cewkę zasilającą CDI ( patrz schemat ) i wepnę go pod pin 54 to czy wówczas będzie działało włącznie i wyłączenie zapłonu?
Bo nie wiem jak rozwiązać gaszenie przez stacyjkę. Na chłopski rozum jeśli zabiorę zasilanie cewki poprzez odłączenie od aku/statora.
Obawa jedyna jest taka: czy prąd idący z akumulator+ jest taki sam jak ten w czerwonoczarnym przewodzie.
Niestety nie posiadam multimetru Sad


pozddr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez b4nd1t dnia Wto 11:15, 24 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:32, 24 Sty 2017    Temat postu:

Jakieś dziwne kombinacje wymyślasz, jak podepniesz cewkę pod 54 to skąd będzie ona wiedziała w którym momencie ma wytworzyć iskrę na świecy?
Po to startor jest podpięty do modułu i później moduł do cewki aby iskra przeskakiwała w ściśle ustalonym momencie.

Rozwiązanie na gaszenie już Ci podpowiedziałem i innej opcji nie ma.
Widać że nie masz pojęcia jak ten układ działa, od kogo kupiłeś ten zestaw?
Sprzedawca który Ci to sprzedał powinien dać instrukcję, ewentualnie pomóc w podłączeniu.
Jak będziesz tak zamieniał kabelki to zaraz coś spalisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
b4nd1t
Pan Henio



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:12, 24 Sty 2017    Temat postu:

aaa mój błąd, źle się wyraziłem. kabel zasilający cewkę modułu cdi!


Cytat:
Po to startor jest podpięty do modułu i później moduł do cewki aby iskra przeskakiwała w ściśle ustalonym momencie.

do modułu idą dwa przewody - ze statora i z impulsatora, który odpowiada własnie za sygnał do cewki.


Cytat:
idać że nie masz pojęcia jak ten układ działa, od kogo kupiłeś ten zestaw?

dlatego chcę go rozgryźć Smile

Cytat:
Rozwiązanie na gaszenie już Ci podpowiedziałem i innej opcji nie ma.

Tak wiem i dzięki za info bo jeśli mój tok myślenia jest zły to zastosuję przekaźnik.

Problemem jest dla mnie włączenie/wyłączenie zapłonu przez kluczyk nie mając akumulatora.
Bo jak będę miał aku to wówczas Twój patent będzie działał Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez b4nd1t dnia Wto 11:15, 24 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
b4nd1t
Pan Henio



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:13, 24 Sty 2017    Temat postu:

Opierałem się na schematach podanych w pierwszym poście.
Podejrzewam, że tak może być, nie jest to fakt, a nie chce spalić dlatego pisze na forum Wink


[link widoczny dla zalogowanych]

Nie mam akumulatora.

Mój tok myślenia.

Moduł cewki CDI potrzebuje* prądu inaczej nie będzie działać.
Po przekręceniu kluczyka prąd idzie do 54 zasilając moduł i wszystko działa.
Kluczyk przekręca się ponownie, moduł traci zasilanie i motór gaśnie.

Obawy: czy z seledynowego przeowdu na schemacie idzie taki sam prąd jak z czerwonego, który wychodzi ze statora

Fakt faktem, nie działa mi wówczas amperomierz.
Zadziała jeśli podłącze wg patentu kolegi KML i wepnę go w styk 30 Smile


*sprawdze to dzisiaj odłączając zasilanie, jeśli nie odpali znaczy to, że go potrzebuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
b4nd1t
Pan Henio



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:03, 26 Sty 2017    Temat postu:

jeśli zasilanie w czarnoczerwonym przewodzie idącym ze statora byłoby takie samo jak w żółtym czy białoczarnym to rozwiązanie by się sprawdziło.

niestety, dostałem informacje, że przewód zasilający cewkę ( czerwonoczarny) ma inną wartość prądową i plan spalił na panewce Sad

pozostaje zakupić akumulator i iść na patencie KMLa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin