Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy zakładac kierunki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 21:31, 17 Gru 2008    Temat postu: Czy zakładac kierunki

Witam . w mojej jawie posiadam oryginalną prądnicę 45W pytanie brzmi czy Prądnica wyda na kierunki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Śro 21:45, 17 Gru 2008    Temat postu:

Hmm można to obejść- nie zasilaj kierunków z prądnicy tylko z akumulatora bezpośrednio- w układzie Aku---przerywacz------przełącznik----kier.lewy/prawy. Bo nie obciążasz wtedy prądnicy a stosując żarówki 10W akumulatora również nie zamęczysz. Taki przerywacz 2x10W 6V robi właśnie dla mnie kolega Schiso.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 22:04, 17 Gru 2008    Temat postu:

Można też wsadzić prądnicę z nowszych Jaw/CZ o mocy 75W. Seryjna ma problem z ładowaniem akumulatora przy załączonych cały czas światłach.

Macie jakieś kierunkowskazy które pasują do linii kyvacki? Większość wygląda po prostu szpetnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Śro 22:17, 17 Gru 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

te nie wyglądają źle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 7:47, 18 Gru 2008    Temat postu:

co do zmiany prądnicy to nie ma mowy bo mam nówkę sztukę funkiel nie smiganą i ładuje zajebiaszczo. A propo przerywacza to od cz 350 6V nie podejdzie? A i co z przełącznikiem?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Czw 7:47, 18 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 10:13, 18 Gru 2008    Temat postu:

Gustaw od cz 350 jest 2x21w a to za dużo,spokojnie wystarczy 2x10w,chodzi o to,żeby za nadto nie obciążać mimo wszystko akusia. A jak dasz dwie żarówki 10w przy zwykłym przerywaczu to nie będą migały, Od biedy można dać klasyczny przerywacz i jedna żarówkę 21 a jedną 10W. Co do przełącznika to ja kupiłem sobie taki- wygląda ok.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 18:58, 18 Gru 2008    Temat postu:

ten przełącznik jest od Pannoni .Ile on ma pozycji? czasem nie 2??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 20:28, 18 Gru 2008    Temat postu:

Nie jest od panonii, może w panonii jest podobny- to polski wyrób , uniwersalny- słuchaj jakby miał dwie pozycje to jakbym go założył do kierunków Laughing ?? hehe, ma trzy. na 100% Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drummer
Pan Henio



Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:33, 02 Sty 2009    Temat postu: kierunkowskazy

Witam,

Chciałbym sprostować wypowiedź kolegi o obejściu prądnicy gdyż jest to totalną nieprawdą. Bez względu na to z którego punktu w instalacji będziemy zasilać dany odbiornik, w czasie pracy silnika bedziemy czerpać prąd z prądnicy. Prąd zawsze płynie w kierunku od napięcia wyższego do niższego.W momencie gdy prądnica osiąga odpowiednie obroty zaczyna wytwarzać prąd o napięciu wyższym niż napięcie akumulatora, wtedy wyłącznik prąduzwrotnego załącza się i prąd płynie w kierunku od prądnicy do aku zasilając odbiorniki i doładowując auku, lampka ładowania gaśnie. Jak napięcie prądnicy obniży się poniżej napięcia akumulatora prąd płynie w drógą stronę i zasila odbiorniki, lamka ładowania zapala się.Wyłącznik prądu zwrotnego blokuje dopływ prądu z aku do prądnicy. Jakbyś nie podłączył kierunków przy tej prądnicy 45W na biegu jałowym zawsze będziesz miał pobór prądu z akumulatora bo prądnica jest za słaba. W czasie jazdy jest szansa że jakoś to będzie funkcjonować. Bilans mocy w instalacji to suma wszystkich mocy pobieranych przez odbiorniki. Światła to 15Wreflektor +5W przednie postojowe +5W tył +20W kierunki i już brak mocy na zapłon niemówiąc o doładowywaniu aku. Oczywiście kierunki nie chodzą non stop ale to już limit wydajności instalacji. Duża moc odbiorników może też uszkodzić prądnice bo będzie pracować w przeciążeniu.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Sob 5:40, 03 Sty 2009    Temat postu:

Dobra moze inaczej. W takim podlaczeniu nie spadła skuteczność świateł przy włączonych kierunkowskazach a przy podłaczeniu zasilania do stacyjki spadała. Światła słabły w chwili właczania kierunku a i kierunki migały mizernie przy niskich obrotach. Bezpośrednio z aku nie odczuwam tego wcale.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Czw 22:33, 12 Mar 2009    Temat postu:

a po co szpecić motór kierunkami,bleeeeeeeee

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 23:25, 12 Mar 2009    Temat postu:

Nie szpecić a ułatwić życie oraz zadbać o własne bezpieczeństwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ChaoticBiker
Pan Henio



Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edynburg

PostWysłany: Czw 20:19, 07 Lip 2011    Temat postu:

Tak sobie trafiłem na ten temat, i skoro się już tutaj zarejestrowałem, to dorzucę swoje trzy grosze.
Otóż diagności na przeglądach są różni.
Przepisy również się zmieniają.
Na chwilę obecną TRZEBA MIEĆ KIERUNKI!
I nie ważne, czy jawiszon zarejestrowany normalnie czy jako zabytek.
Moja jawa zarejestrowana jest normalnie, w tym przypadku nie ma innej opcji - kierunkowskazy muszą być. Ja mam szpetne, stare od mojej japonii Suzuki, przerywacz od MZ. Bardzo dobrze się spisują i były proste w montażu.
Co do zabytku - to po 1sze moim skromnym zdaniem się to nie opłaca,
natomiast kwestia wyposażenia takiego pojazdu jest mocno dyskusyjna.
I zależy to, jak był pojazd wcześniej zarejestrowany.
Np. Jawy w wersji na eksport praktycznie wszystkie fabrycznie kierunki posiadały. Bez kierunków się tylko w samych Czechach (Czechosłowacji) kupowało.
Na pewno światło stopu jest wymagane (starsze WSKi nie miały, i trzeba dorabiać - nie ma możliwości legalnego zarejestrowania bez światła STOP)
Kierunki? Praktycznie zależy od diagnosty.
Tak czy siak, ja jestem zdania, że w dzisiejszym świecie, przy obecnym natężeniu ruchu, kierunkowskazy to jest nie tylko wygoda, ale wręcz konieczność.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin