Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

JAWA 250 Sport (2 świece w głowicy) SCHEMAT??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Pią 7:06, 26 Cze 2015    Temat postu: JAWA 250 Sport (2 świece w głowicy) SCHEMAT??

Drodzy Jawerzy. Od kilkunastu dni (bez skutku) usiłuję znaleźć informacje o Jawie 250 Sport z 1957. Nie różni się ona wiele od 250 353, ale jednak pewne znaczące różnice są. Np. 1. ma kopniak startera niezależny od dźwigni zmiany biegów ( tak jak w WSK 125). 2. Ma dwie świece w głowicy (2 kondensatory, 2 cewki WN, ale jedne platynki). Z tego co wiem działać miało to w ten sposób, że pod zbiornikiem paliwa <przy> był przełącznik. Za jego pomocą przełączało się zapłon na pierwszą, lub drugą świecę <je>. I tu moja ogromna prośba. Czy dysponuje ktoś schemat jak dokonać podłączenia tego zestawu??Chodzi mi właśnie o podłączenie tego przełącznika, cewek WN i kondensatorów. Reszta instalacji jest taka jak w 250 353. Z góry dzięki za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 16:39, 26 Cze 2015    Temat postu:

Jeżeli coś takiego faktycznie tam było to musiał być to włącznik z dwoma stykami, jeden normalnie otwarty, drugi normalnie zamknięty. W trakcie przełączania raz jeden był zwarty raz drugi. Za pomocą tego włącznika zasilasz cewki WN i będzie to tak hulało jak mówisz. Kondensator podłączasz pod przerywacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:13, 27 Cze 2015    Temat postu:

Czesi mowia na nia Jawa Libenak, moze to ci pomoze w poszukiwaniach.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Sob 12:14, 27 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:09, 27 Cze 2015    Temat postu:

bardzo łatwo to wykonać. Wystarczy przełącznik 2 pozycyjny i sterować masą cewek (cewka ma 2 podłączenia, jedna to masa druga idzie do przerywacza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Nie 10:26, 28 Cze 2015    Temat postu:

Tak właśnie myślałem. Z tą różnicą, że myślałem nad takim podłączeniem: obie cewki WN podpięte pod masę. Każda zasila swoją świece. A przewód z przerywacz poprowadzony pod przełącznik 3-pozycyjny I-0-I W prawo zasila cewkę odpowiedzialną za prawą świece. W lewo lewą. Ale też zależy mi na oryginalności, wiec gdyby ktoś miał taki przełącznik oryginalny, to proszę o kontakt. A co z dwoma kondensatorami? Wydaje mi się, że to raczej domowy "tjuning" i w zupełności wystarczy jeden.
Obile dzięki za podpowiedź. Pochwała Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Nie 10:50, 28 Cze 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin