Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kompletny brak ladowania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matik11
Pan Henio



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Wto 8:46, 10 Sie 2010    Temat postu: kompletny brak ladowania

Witam wszytskich posaidam jawa 175 po dziadku bodajże z roku 1958/59
Problem jest taki ze wogole nie ma ladowania, nie mam pojecia od czego zacząć i gdzie szukać i jak się za to zabrać. Czytałem wiele postów w tym temacie szukałem na necie, ale boje się brdziej popsuć coś co jest nie sprawne. Poszukuje kogos kto się zna i wie jak naprawić usterke z okolicy dąbrowy górniczej, katowic, gdyż nikt w mojej okolicy , żadem mechanik nie potrafi tego zrobić. Pozdrawiam, dzieki i proszę o pomoc. W razie czego pisac [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:53, 10 Sie 2010    Temat postu:

No to świetnych masz mechaników w tej Dąbrowie Smile

Proponuje wydrukować układ instalacji i porównać ze swoim... i w razie potrzeby

wykonać poprawki. Jeśli nic to nie da, wtedy szukać przyczyny w regulatorze lub

prądnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Wto 21:07, 10 Sie 2010    Temat postu:

Tak jak kolega pisze wczesniej- 90% przyczyn braku ładowania to zepsyty regulator lub zużyte szczotki. W starej Jawie wyciągniętej ze szopy po xx latach regultaor napięcia ma na pewno zaśniedziałe styki i wyciągniete spręzynki. Także czyszczenie i regulacja konieczna. To, że w chwili obecnej jest mało elektromechaników, którzy potrafią ten układ wyregulowac to prawda ( w tej chwili stosuje się regulatory elektroniczne), ale jak dobrze poszukasz to na pewno znajdziesz fachowca.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wikings
Pan Henio



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pią 8:35, 20 Sie 2010    Temat postu:

Spróbuj sprawdzić cewkę wzbudzenia wielkości 5 zlotowk, przykręcona jest wewnatrz prądnicy. Prawdopodobnie jest przepalona, u mnie też był z tym problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Pią 21:40, 20 Sie 2010    Temat postu:

Panowie,
ta "5 złotowa cewka" to nie zadna cewka i nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem !!!. Jest to po prostu opornik drutowy, który "współpracuje" z regulatorem - a własciwie jest integralną częścią regulatora. Czesto w klasycznych regulatorach mechanicznych zawarty jest w jednej wspólnej obudowie. W Jawie styki regulatora są na prądnicy a rezystor powędrował tam gdzie konstruktorzy znaleźli dla niego miejsce. Całośc działa mniej więcej tak że jeżeli obroty sa niskie i ładowanie słabe regultaor "puszcza" całe napiecie bezpośrednio na cewki stojana aby wyciągnąc maksymlaną moc. Jezli obroty sa troche wyższe i napięcie podskoczy do właściwej wartosci regulator przełączy i puści prąd na cewki stojana przez włąśnie ten rezystor, a po to by wartośc tego prądu zmniejszyć i zmniejszyć napięcie na wyjściu pradnicy. Jeżeli podkręcimy obroty silnika to napięcie podskoczy jeszcze bardziej i regulator całkowicie wyłaczy prąd cewek stojana, po czym się znowu załaączy itd. idt. Także własciwie nasz regulator pracuje w 3 stanach - maksymalny prad wzbudzenia, średni prąd wzbudzenia i braku pradu wzbudzenia. W zaleznosci od obrotów silnika i zapotrzebowania na prąd steruje prądem stojana tak aby na wyjściu było wlasciwe napięcie. Jezeli ktoś planuje założyc regulator elektroniczny może się tego rezystora spokojnie pozbyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin