Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prądnica elektroniczna Vape do jawy 250
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 7:39, 12 Sty 2009    Temat postu: Prądnica elektroniczna Vape do jawy 250

Chodzi mi po głowie zakup tego ustrojstwa,a w zasadzie chodził... Modyfikacja ta ma pewne zalety- napięcie 12V -w końcu nawet głupią żarówkę kupimy na stacji benzynowej bez Shocked na słowa 6V. No i moc urządzenia-150W czyli instalujemy do przodu nawet H5 45/45W,21W do każdego kierunku ( u mnie bo nie kazdy toleruje kierunki) do tyłu w sumie z 15W jakies kontrolki i inne około 15W. Zapłon ten pobiera około 10W niby. czyli jadąc wieczorem pobór mocy to około70-80W więc spooooro zostaje. Kolejna zaleta to możliwość jazdy bez akumulatora,ale wtedy nalezy sie liczyć ze wzrostem napięcia do nawet 17V z racji nie funkcjonowania regulatora napięcia.Zaletą jest także łatwośc montażu-klocki lego.
A wady? Najważniejsza to wyprzedzenie zapłonu. Żaden sprzedawca nie określił mi,ćzy zestaw ten jest [rzeznaczony do jawy 175 czy 250.... a rożnica 3 w przypadku 175 i około4,5-5 mm przed GMP w przypadku 250 jest bardzo duża i nie można tego zamiennie stosowac.
nastepna wada- zakładam,ze takie zabiegi elektryczne mamy w małym palcu i wszystko robimy sami. Cena. Zestaw z wysyłką kosztuje ponad 670zł. To wszystko? O nie moi Panowie! Do tego dochodzi wymiana żarówek-jakies 20zł, akumulator - około 100 zł,i sygnał dźwiękowy. Plus jakies tam materiały do wykonania przeróbki daje w sumie ponad 800zł... mało to nie jest.... więc polecam ... jak mamy mało prądu załozyć prądnicę od CZ/Jawa 350 6V 75W ,można to kupić nawet za 100-150 zł kpl, a za reszte z tych 800 nakupic kilkanascie opakowań zbiorczych żarówek na zapas Laughing Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 15:16, 12 Sty 2009    Temat postu:

jawsim chodzi/ło ci o coś takiego co sprzedają na mz-b ?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

kilka zdjęć jak to wygląda

dokładnie zalety i wady

z jednej strony fakt lepiej się jedzie i bezpieczniej, ale koszty?
i jeszcze bym dodał:
nie wiem czy to ustrojstwo co masz na myśli ma koło zamachowe jak to. nasuwa mi się myśl co z obciążeniami czy są takie same co w przypadku prądnicy.
raczej jak to ktoś wymyślił to sprawdził ale to wie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 16:16, 12 Sty 2009    Temat postu:

Już wiem,że nie ma regulacji żadnej. ma koło zamachowe. tak na dobrą sprawę to wygląda jak Magneto od simsona, tyle,że jest dużo cewek. Sądzę,że koło magnesowe wa,zy mniej więcej tyle co wirnik,ale coraz bardziej zaczynam wątpić w jakość urządzenia... eee, kupie sobie nową prądnice JAWA/CZ 350 6V 75W i po zawodach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pon 23:38, 09 Mar 2009    Temat postu:

więc ile to kosztuje?i gdzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Wto 17:06, 10 Mar 2009    Temat postu:

około 700 zł nawet na jawacześci.pl ale warto im zasugerować,że to do singla ma być bo wyślą z podwójną cewką. Nadaje się jak najbardziej do jawy 350 i 175- do 250 się nie nadaje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Sob 19:34, 28 Sie 2010    Temat postu:

Stałem się posiadaczem Vape 12V Smile
Zapłon ma otwory do ustawienia czujnika magnetycznego dla Jawy 350 i 175 (prawe) i 250 (lewe) więc do 250 jest dostosowany.
Założenie tego zajęło mi ok 4h, trochę namęczyłem się z przetykaniem kabli i początkowo nie pasował mi wirnik (przyczyną był zniszczony kołek ustalający, idealnie pasuje igiełka z dolnego łożyska korbowodu). Z ciekawości przed założeniem zważyłem elementy wirujące. Wirnik Vape jest ok 120g lżejszy od wirnika prądnicy z krzywką.
Wrażenia z użytkowania(mam od 3 dni): silnik łatwiej zapala, łatwiej wchodzi na obroty, podczas jazdy lepiej przyspiesza i z mniejszym wysiłkiem jedzie z większą prędkością. Prędkość maksymalna raczej nie wzrosła. Spalanie nie wiem, nie bawiłem się jeszcze w zwiększanie odstępu na elektrodach świecy. Mój jedyny problem to to że nie bardzo wiem do czego wpiąć kabel do amperomierza który ma pokazywać czy jest ładowanie (jest bo sprawdziłem miernikiem), na schemacie jest tylko że do stacyjki. Ruszczyk z głowy nie powie, czekam na odpowiedź kolegi hofek, ale chyba nie ma dostępu do internetu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 7:30, 29 Sie 2010    Temat postu:

JAWA/CZ 350 6V 75W ,mówimy o starszej jawie/cz-one już miały chyba regulatory napięcia osobno,poprawcie jeżeli się mylę Confused [/img]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Nie 7:54, 29 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 9:42, 29 Sie 2010    Temat postu:

nie rozumiem pytania...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Pią 8:48, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Witam
Pozwólcie że się podepnę pod temat gdyż przeglądałem forum i znalazłem co nieco ale chyb a to nie tom
Chodzi mi o ładowanie w 353 4.
Bowiem jak odpalę silnik i wejdzie na obroty po odłączeniu aku pracuje dalej po podłączeniu miernika napięcie ładowania 7,2v po włączeniu świateł także chodzi. Aku przed podłączeniem ma napięcie 6,48.
Gdy na pracującym silniku podłączę aku i zmierzę prąd ładowania oscyluje mi w granicach 6,8 - 6,9. Zdaje sobie sprawę z tego że po podłączeniu napięcie spadnie. Moje pytanie to to czy jest to normalne napięcie ładowania czy coś mam źle.
Stojan mam z CZ 350 6V 75W.
Proszę o pomoc i przepraszam jeśli ktoś uzna że zaśmiecam forum.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Sob 17:49, 25 Wrz 2010    Temat postu:

raczej jest wszystko ok, ale to nie ten temat
czy nikt nie wie gdzie podłączyć ten kabel? próbowałem do 51 bo tak powinno być na zdrowy rozum, ale nic z tego
Ma ktoś jeszcze to cudo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kanioot
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:15, 28 Paź 2010    Temat postu:

hej
podaj jakies schematy tego ustrojstwa ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 20:18, 27 Cze 2011    Temat postu:

chłopaki , też myślałem o tej prądnicy 75w ale a 353 jest masa na ,,+,, a jak jest w tej nowszej? bo podejrzewam ze na minusie jest masa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 0:07, 28 Cze 2011    Temat postu:

jeśli przekładasz całą prądnice z nowszej Jawy + regler, to nie ma znaczenia jaka jest masa, czy + czy -

Jak założysz 75W to po prostu dajesz - na masie i wszystko gra i buczy :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa2-5-0
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:44, 04 Sie 2014    Temat postu:

Kolego Aker6 możesz napisać jak sprawuje się vape ile zrobiłeś km, czy są z tym jakieś problemy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bladzik
Pan Henio



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 12:56, 14 Paź 2014    Temat postu:

Zastanawiam się nad zakupem Vape i kilku innych części bezpośrednio z republiki Czeskiej. Taki zestaw widnieje teraz w cenie zimowej za 162,60 Euro, wychodzi 682,92zl, wliczając strasznie droga przesyłkę dochodząca nawet do 80zl to i tak jest o 100zl taniej niż u Polskiego sprzedawcy (zakładając że nie będzie reklamacji i problemów z wysyłaniem) inne części też są raczej tańsze o jakieś 20%.
Czy może kupić jedną więcej na handel?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin