Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakłócenia na mirniku - czyli jak znalezc przebicie?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 11:47, 24 Paź 2009    Temat postu: Zakłócenia na mirniku - czyli jak znalezc przebicie?

Zakłócenia które dręczą moja jawę oraz mój umysł są już nie do zniesienia.
Odpalam motocykl podpinam miernik a tam na wyświetlaczu wariacja na max, regulator przełącza kontrolka gaśnie - czyli wszystko niby jest ok. Stwierdziłem ze to może być gdzieś przebicie plusa na masę . Rozbebeszyłem cala instalacje i nic nie znalazłem... wszystkie kable są ok, szczotki wirnik regulator również . Pozostał mi stojan oraz cewki WN . Proszę Was o jakieś jeszcze pomysły co może być przyczyna . Pozdrawiam

P.S: Z tego co pamiętam kiedyś dało się normalnie sprawdzić miernikiem , miernik jest dobry- Sprawdzony ,zresztą na innych tez tak głupieje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Sob 11:50, 24 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 18:27, 25 Paź 2009    Temat postu:

załóż ekranizowane fajki jeżeli ich nie masz. mniej wiecej miejsce skąd idą zakłócenia znajdziesz właśnie dzięki wariującemu miernikowi, przesuwaj wzdłuż moto aż się zaczną i tak z kilku stron
Wariuje już po przekręceniu kluczyka czy po odpaleniu, czy powyzej jakichś obr?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Nie 18:32, 25 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 19:07, 25 Paź 2009    Temat postu:

wariuje w każdym miejscu tak samo, i dopiero przy zapalonym silniku . Dziwne bo wcześniej tego nie było

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Sob 19:09, 31 Paź 2009    Temat postu:

no to pewnie gdzies przy cewkach, chyba ze od obr ładowania to mechaniczny regler

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 15:26, 08 Lut 2010    Temat postu:

Sprawa rozwiązana, dziś postanowiłem troszeczkę poprawić ustawienie zapłonu . Rozebrałem wszystko wyczyściłem wymyłem założyłem i zacząłem ustawianie najpierw lewy cylinder -wszystko ładnie i pięknie. No i lewy ... ustawiłem sobie i sprawdzam iskrę w którym miejscu daje iskrę ... lekko przekręcam wałem iskry nie ma a słychać delikatne cyk , obracam szybciej iskra jest idealna , znów wolno iskry brak i cyk ... przystawiam ucho do cewki a tam słychać przeskok iskry. Szybka wymiana na wiekową brązową cewkę i jak ręką odjął. Odpalam motocykl i ładnie chodzi równo ale niestety na mierniku tylko -4V--5.4V ( w zależności od dodawania gazu ) jak mocno przegazuje to napięcie spada do 4V jak pyrka na średnich to ma około -5,2 V , zaraz jak zejdzie z wysokich obrotów pokazuje -6.20V . Nie wiem teraz o co chodzi ładowanie jakieś jest bo po odłączeniu akumulatora motocykl chodzi . Światła wyraźnie świecą i po dodaniu gazu robią sie jaśniejsze. W czym więc jest problem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agmus1
Pan Henio



Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:07, 04 Maj 2010    Temat postu:

Może sam akumulator jest już uszkodzony i nie przyjmuje prądu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 8:23, 04 Maj 2010    Temat postu:

naprawiłem to już jakiś czas temu, przyczyn było kilka ...
-przebicie na fajce ( dowiedziałem się jak dotknąłem )
- lekko jedna cewka niedomagała ( nie grzała się ani nic tylko tak cicho pykała i w tedy brak iskry)
- wyczyściłem wirnik z pyłu po szczotkach
To wszystko wystarczyło żeby zakłócić mój miernik za całe 10zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin