Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Części silnikowe 354.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 11:25, 28 Lut 2011    Temat postu: Części silnikowe 354.

Zapewne każdy remontujący swoja jawę z silnikiem 354 zastanawia się gdzie lub skąd kupić części . W tym poście opiszę części które można dobrać od innych Jaw i Cz:
-cylindry - cylindry najlepiej oryginalne bo ładnie i estetycznie wyglądają przy tym silniku jednak jeśli nie posiadamy to możemy założyć od Cz 350 ( bez różnicy czy model miał in instalację 6V czy 12V ) .Trzeba również pamiętać że trzeba niestety zmienić kolanka i nakrętki bo Cz ma inne rozwiązanie połączenia.
-głowice - jeśli mamy oryginalne cylindry to ładnie wyglądają oryginalne głowice jednak jeśli głowic nie mamy to można założyć od Cz 350 .
-przegroda wału , labirynt ,wał - te wszystkie części możemy założyć bez problemowo do naszej 354 dlatego że wszystko pasuje bez przeróbek, jednak przegrodę wału proponował bym kupić oryginalną pełną ponieważ utrzyma nasze kartery dłużej przy życiu nie wybijając w nich rowków.
- skrzynia biegów - jest taka sama co w jawie 353 więc nie powinno być większych problemów ze znalezieniem na serwisach aukcyjnych.
- sprzęgło - tarcze i przekładki pasują z modelu 353 jednak nie mam pewnych informacji czy kosze są takie same.
- segment kopniaka - półksiężyc pasuje jednak nie wiem jak wałek kopniaka - tu chodzi o jego długość
- wirnik - stojan - regulator - jest taki sam jak w jawie 175 i 250 i pewnie jeszcze wiele modeli miało to samo rozwiązanie , wszystko pasuje jednak nowsze Cz 350 miały prądnicę 75W i w razie zamiany trzeba zmienić trochę instalację. Regulatory w starych jawach są bardzo odporne i wytrzymałe można kupić takie nowe w Czechach jednak ich cena może przekroczyć 200zł .
Chyba to tyle jeśli macie jakieś pytania to piszcie postaram się pomóc . Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Pon 13:17, 28 Lut 2011    Temat postu: Przegub

no, i teraz wszystko staje sie łatwiejsze:) i tańsze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 12:18, 01 Mar 2011    Temat postu:

A gaźniki i automaty do sprzęgła nie były takie same? Bo do 175 pasują od 250

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 14:51, 01 Mar 2011    Temat postu:

Automatów były dwa typy z biegami z jedynką do góry i drugi typ z jedynką do dołu , pasuje od 250 , a gaźniki były podobne ale też się różniły -co najmniej dysze , wystarczy zobaczyć jaki ma się typ gaźnika. Pewnie będzie chodziło jak należy na wszystkich jednak może nie mieć odpowiednich osiągów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 14:53, 01 Mar 2011    Temat postu:

Chodzi mi o automat który wyciska sprzęgło, a nie ten od biegów. Ten po prawej stronie silnika obok prądnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 21:10, 09 Cze 2011    Temat postu:

po założeniu wału od cz350 zębatka od łańcyszka sprzęgłowego na 100 procent jesr w tej samej płaszczyżnie co zębatka kosza sprzęgłowego? pytam bo zastanawiałem się zanim znalazłem ten temat nad właśnie wałem od cezety - - - cięzko dostać tłoki do 354 u nas? ja do tej pory robiłem trzy silniki od 250-ki a teraz kupiłem 350 i na nowo musze orientować się w niektórych kwestiach, pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 9:13, 10 Cze 2011    Temat postu:

Wałek zmiany biegów nie pasuje z 250,
łańcuszek sprzęgłowy od 250 nie podejdzie - 354 ma dłuższy,
od Cz350 nie pasuje ani kosz - za wysoki, nie mieści się w pokrywie, a automatycznie łańcuszek również bo jest dwurzędowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 8:18, 11 Cze 2011    Temat postu:

wał pasuje ale kosz i zębatka musi być z 354

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 9:23, 17 Cze 2011    Temat postu:

pytałem fachowca i tłoki od cz niby są zbliżone , ale okna są nieco inne i w zestawieniu z oryginalnymi cylindrami 354 zmieniają czasy otwierania okienek dolotowych, przelotowych czy jakoś tak, więc najlepiej razem z cylindrami od cz w komplecie zmienić- ale ja wolał bym orginał- ma ktoś namiary na tłoki do 354? przeglądałem strony z częściami które znam z poszukiwań gratów do 250 i mają tłoki tylko do 350ts i cz350

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pią 9:24, 17 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 11:13, 18 Cze 2011    Temat postu:

tłoki do 354 to już raczej w Czechach szukać
ja składam silnik 354 na wale i tłokach od Cz 6V i zobaczę co z tego wyjdzie.
Radził mi to stary "mechanior", który zajmuje się od wieków naprawą silników i ma ten zestaw działać. ...pożyjemy zobaczymy......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 19:58, 18 Cze 2011    Temat postu:

chłopaki, moge załatwić tłoki do 354 ze sworzniem 15mm (cezeta ma 16mm) na różne szlify, byli by chętni? dobrej jakości, polskiej produkcji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 10:45, 19 Cze 2011    Temat postu:

ja już mam, ale dobrze wiedzieć.
Masz stały dostęp czy tylko jednorazowy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 16:42, 20 Cze 2011    Temat postu:

jednorazowy, dam osobny temat zeby większa liczba osób zobaczyła informacje bo może ktoś był by zainteresowany - chyba ze ktoś chce mnie zaatakować że za śmiecam forum? zrobie wpis wieczorem, w razie ataku dajcie znać wcześniej. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pon 16:45, 20 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin