Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dławienie silnika z pojemności 175 na 125.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markus
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lublin/Swidnik

PostWysłany: Sob 17:37, 11 Sie 2018    Temat postu: Dławienie silnika z pojemności 175 na 125.

Pytanko, zastanawiam się nad zdławieniem Jawy 175 356 do pojemności 125.
Teraz pytanie mam 2 cylindry od 175 jeden 58mm, 59mm. Pojemność 125 ma rozmiar tłoka 52mm, i na taki wymiar chciałbym zatulejować jeden z cylindrów.
Teraz pytanie czy tłok od WSK 125 który też ma 52mm podejdzie mi do Jawy? Tulejkę sobie dorobię do korby. Może ktoś orientuje się czy wystarczy sama wizyta na stacji diagnostycznej czy muszę mieć opinię rzeczoznawcy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 20:42, 11 Sie 2018    Temat postu:

Zapytam się po co? Prawo jazdy?

Średnica tłoka to nie wszystko, jest jeszcze jego skok. Pojemność jest związana ze skokiem tłoka i jego średnica. Kolejna strawa to położenie okien w nowym tłoku vs położenie okien w tłoku od wsk. potem kwestia gaźnik, na oryginalnym będzie słabo, będziesz musiał myśleć o innym gaźnik ew o zmianie dysz, nigdzie na takim gaźnik nie pojedziesz bez modyfikacji, a potem się okaże że wał korbowy jest za ciężki i nie ma mocy.


Jeżeli to kwestia prawka to zrób sobie kategorie A, będziesz zdrowszy, stracisz mniej nerwów, jeżeli to ma być chellenge dla Ciebie to powodzenia, trzymam za Ciebie kciuki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Sob 21:09, 11 Sie 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 17:50, 09 Wrz 2018    Temat postu:

Prostuję z racji posiadania obu modeli.

Nowy cylinder z tłokiem, wymiana dysz gaźnika, regulacja i to wszystko.
zasadnicze pytanie: Po co?
Dostępność części jest.
PSUJESZ TYLKO ORYGINALNOŚĆ MOTO.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 16:17, 25 Mar 2021    Temat postu:

Wzór na pojemność to połowa średnicy cylindra do kwadratu razy 3,1415 razy skok - zobacz czy to ma sens : 5,2cm : 2 =2,6cm
2,6x2,6x3,1415x6,5= 138cm sześciennych - rozumiesz w czym żecz? Żeby uzyskać silnik 125 z tłokiem od wsk nie tylko musiał byś dać mniejsza średnicę, ale i skok tloka. Załóżmy teraz skok 58mm : 5,2 : 2 =2,6 dalej 2,6x2,6x3,1415x5,8=123cm szescienne

Czyli pomijajac wiele mega ważnych kwestji technicznych, zakładając, że założysz taki tłok uzyskasz "stoczterdziestke" - pytanie poco?

Co do gaźnika, to nie problem - wpłynie to na charakterystykę silnika, ale nie uniemożliwi jazdy- sprawny gaźnik dalej będzie sprawnym gaźnikiem - zobaczcie :shl m04ma silnik 125 i gaźnik 16mm a jawa mustang ma silnik 50cm i gaźnik 17mm. Widziałem silnik 50cm do bicia rekordu prędkości z gaźnikiem ponad 30mm - wszystko zależy czemu to ma służyć. Stare jawy 350 miały gaźnik 24mm, późniejsze 26 a TS350 miała 28 - i wszystkie działały.

Ale wszystkie te rozważania nie mają senu przedewszystkim z jednego powodu : INNA WYSOKOŚĆ TLOKA. To zdanie powinno zamknąć temat.
Jeśli odległość od osi swoznia do denka tloka jest lekko mniejsza to mocno spada stopień sprężania, kanał wylotowy i kanały płuczące są za wcześnie otwarte i za późno zamknięte (ale mogło by to działać) natomiast jeśli ta odległość jest znacznie mniejszą to sprężania oraz odpowiednich faz rozrządu praktycznie NIEMA. Jeśli natomiast ta odległość jest większa, przy rozruchu tłok jeb...nie w głowice i zablokuje silnik...
To samo na dole. Jeśli odległość od osi swoznia do dolnej krawędzi jest mniejsza trochę, okno dolotowy będzie wcześniej się otwierać i później zamykac (ale może nawet odpalić) natomiast jeszcze krótszy tłok da taki czas otwarcia okna że mieszanka zassana zdąży z powrotem wylecieć (dynamiczne odbicie gazów) a przy jeszcze krutszym tłoku okno wogole się nie zamyka...
Przy zadlugim tłoku, jesli dolna część przy rozruchu jeb....nie o kartery i wal, zblokuje silnik (u brata w kx500 tłok przy takim jeb...nieciu popękał w dwóch miejscach - był dorobiony na zamówienie i zrobili dłuższy...)
DO TEGO SKOK 65 ZAMIAST 58 TOTALNIE ROZWALA SYSTEM FAZ ROZRZĄDU.

DŁUGI SKOK, okna dostosowane do DLUGIEGO TLOKA, i do DŁUGIEGO SKOKU z zamontowanym KRÓTKIM Tłokiem dostosowanym do KRÓTSZEGO SKOKU - to może nie pyknąć delikatnie żecz ujmując 🤔🤔🤔🤯🤯🤯

Kiedyś w innym temacie gość chciał do jawy 350 założyć cylindry od 250 i mieć pięćsetkę..... Powiedzmy że też nie pyklo

W dobrej wierze sugeruje przy próbie przekonstruowania silnika poznać PODSTAWOWE prawa i zasady jego dzialani


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 16:32, 25 Mar 2021, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin