Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

maly problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soltys80
Pan Henio



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:11, 04 Wrz 2011    Temat postu: maly problem

Witam mam taki problem jawa 175 356 z 60 roku nowy gaznik niby od CZ ma pasowac aku w nie za dobrym stanie po chwili chodzenia nie ma pradu, lecz jak mi wiadomo jawa potrzebuje ako tylko do rozruchu. Jawa odpala bez problemu po zalaniu gaznika lecz po paru sekundach gasnie do odpalenia musze gaz miec odkrecony a jak odpali to caly czas musze nim manipulowac zeby chociaz chwile chodzila. iglica juz byla ustawiana na 1,2,3 wcieciu i caly czas to samo, w starym gazniku byly tylko 3 wciecia na iglicy a tu jest chyba 5 czy cos to robi? prosze o pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:55, 05 Wrz 2011    Temat postu:

Jawa musi mieć aku żeby chodzić. Żeby trzymała obroty to musisz podkręcić śrubę położenia przepustnicy (w wielkim skrócie, najlepiej jak zobaczysz w jaki sposób reguluje się gaźnik). Iglicą reguluje się tylko ilość mieszanki która ma trafić do cylindra!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 21:08, 07 Wrz 2011    Temat postu:

ilość mieszanki która ma trafić do cylindra jest regulowana przepustnicą Smile a nie iglicą- iglica ma wpływ na jej skład- proporcje paliwa i powietrza. a co do problemu z tematu- objawy o których piszesz to nie wina ustawienia przepustnicy- ja bym pożyczył do sprawdzenia inny akumulator albo nawet kupił- to nie jest kosmiczny wydatek , ja za swój na oldtimer-bazarze dałem 50zł, na allegro popatrz (6 volt i mase podłączasz na plusie) i albo będzie lepiej albo szukasz dalej, gaźnik i do jawy i do CZ były z tej samej wytwórni- tylko różne modele różniły sie dyszami itd- ale np 175 na sprawnym gaźniku od 250 lub 350 będzie działać -średnice gardzieli były dwa typy ale różnica nieduża a w dyszach też wbrew pozorom dużych różnic niema więc łatwo jakiś zdobyć- najlepiej taki który na 100procent jest sprawny,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soltys80
Pan Henio



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 21:03, 08 Wrz 2011    Temat postu:

dziekuje za odpowiedz a jest taka mozliwosc ze pradnica sie przebiegunowala bo mozliwe ze kiedys podlaczylem akumulator i jawa chodzila, a teraz jak jest wszystko podlaczone dobrze to pradnica daje na odwrot prad a motor ciagnie prad z aku i dlatego gasnie jak aku sie rozladuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 14:25, 09 Wrz 2011    Temat postu:

najlepiej sprawdź na innym akumulatorze to będziesz blirzej wyjaśnienia zagadki Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pią 14:26, 09 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soltys80
Pan Henio



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 16:55, 10 Wrz 2011    Temat postu:

no dzis zalozony nowy akumulator i dalej to samo zamontowalem takze dzis kontrolke od ladowania i nic wogole sie nie pali na wlaczonym zaplonie jak i przy chodzacym motocyklu zaopserwowalem tez jak motor zgasl to jakby dym wydobywal sie z za prodnicy czy moze byc to tym spowodowane z gory dziekuje za odpowiedzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 13:36, 11 Wrz 2011    Temat postu:

może simmeringi masz do wymiany albo zwarcie było w prądnicy, ja kiedyś bez ładowania na samym akumulatorze jeździłem 40 minut- może godzine - więc jeśli szybko gaśnie nawet na nowym aku to jeszcze możesz podpiąć na krótko ,jeśli dalej tak będzie to usterka jest gdzieindziej- dasz rade podpiąć na krótko czy opisać jak ja to kiedyś robiłem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soltys80
Pan Henio



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 19:17, 11 Wrz 2011    Temat postu:

no bym byl wdzieczny za jakies drobne wskazowki jak to podpiac, czym jest spowodowane ze w gumie laczacej gaznik z filtrem zbiera sie paliwo troche bym zrozumial ale u mnie wydaje mi ze troche jest za duzo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 19:46, 14 Wrz 2011    Temat postu:

troche paliwa tam się moze dostać bo tłok schodząc w dół zaczyna sprężać mieszanke w skrzyni korbowej a okno dolotowe od strony gaźnika jeszcze przez chwile jest otwarte i mała ilość mieszanki wraca do gaźnika zpowrotem- pozatym paliwo skrapla się na ściankach gómowego łącznika , a po odparowaniu zostaje olej taki trochę żadszy który może tam zalegać jeśli niema którędy spływać. - drógi bardziej pasujący do opisu powód to zalewanie gażnika np w wyniku niedomykaniu zaworka przez pływak- wtedy paliwo nadmiernie wydostające się z rozpylacza może powodować gaśnięcie silnika i ewentualnie dostać się do łącznika, ściągnij łącznik, spróbój odpalić i obserwój, mgiełka to nie az taki drastyczny problem, jak zacznie kapać to lipa

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soltys80
Pan Henio



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 19:50, 14 Wrz 2011    Temat postu:

dziekuje za wyczerpujace opdpowiedzi dzieki nim udalo mi sie jakos dojsc do ladu ale jak zwykle jest jakies ale i teraz walcze z ladowaniem:(Sad (temat wyzej) pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin