Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont skrzyni biegow

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Pią 20:29, 06 Lut 2009    Temat postu: Remont skrzyni biegow

Na co zwracacie uwagę przy składaniu skrzyni, gdzieś wyczytałem że jak biegi wypadają to wina zaokrąglonych "kłów" koła zębatego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 23:29, 06 Lut 2009    Temat postu:

Zła regulacja sprzegła też jest winą wypadania biegów- na co ja zwracam? Zeby było czysto,czy poszczególne elementy nie są zużyte. Żeby nie tylko wymieniac jednego koła z pary współpracujących kół zębatych ... reszta to podstawowe zasady- nic na siłe itp. No i warto skontrolowac korpus czujnika biegu jałowego- bo czasem bywa spekany a lepiej jest go wymienić od razu niż potem kroić dobrze złożony silnik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Pią 23:30, 06 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Sob 0:19, 07 Lut 2009    Temat postu:

zawsze jak wyciągam skrzynie to najpierw składam kartery bez wału, sprawdzam czy biegi wchodzą, rozdzielam i składam z wałem. Z doświadczenia wiem że warto obejrzeć wodziki, kiedyś prawie wypadły z nich prawie te kołeczki, w porę rozebrałem silnik, bo mogłoby być nie ciekawie jakby wpadł taki między tryby...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Wto 14:26, 10 Lut 2009    Temat postu:

to już mam dwa koła do wymiany,
a można pomierzyć jakoś czy wodziki nie są wygięte ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 15:55, 10 Lut 2009    Temat postu:

wodziki się przeważnie wycierają zresztą rozbierz zrób zdjęcia każdego elementu i Ci powiemy co jest nie tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m-bartosz
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STARACHOWICE

PostWysłany: Wto 11:53, 14 Lip 2009    Temat postu:

witam, mam mały problem ze skrzynią biegów właśnie, na początku szarpało na 3-im biegu jak to często bywa w jawach 353, teraz mam tylko 2 biegi ---1 i 2-kę, reszta czyli 3-ka i 4-ka brak-jest tak jakby na luzie, czuję że automat zmiany przeskakuje na 3 i 4 i do końca ale nie zazębia coś, zdjąłem dekiel od strony sprzęgła, odkręciłem ile się dało ale chyba nie obędzie się bez połowienia silnika, od strony sprzęgła widać że 1 wodzik jest na swoim miejscu i pracuje chyba normalnie, niewiem jak drugi bo go nie widać, czy ktoś z was koledzy miał podobny przypadek lub ma jakieś przupuszczenia o co chodzi? Pytam zanim wezmę się za rozbieranie silnika, pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 21:38, 14 Lip 2009    Temat postu:

powiem krotko urwał się wodzik od 3 i 4 robiłem to dzisiaj objawy identyczne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Śro 18:54, 11 Lis 2009    Temat postu:

przy składaniu zobaczyłem że brakuje mi podkładki na rys nr 18 i z tego wałek nr 2 ma luz, jaka to jest podkładka najlepiej proszę o wymiary, czy może być mosiężna, czy zwykła stalowa ? jak jest u WAS
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez neronman dnia Śro 18:56, 11 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 22:24, 11 Lis 2009    Temat postu:

Ja tej podkładki nie mam. Możliwe ze ta podkładka była stosowana w celu zmniejszenia luzu walka. Jeszcze jedno jest dziwne bo na drugim walku jest pokazana mosiężna tulejka a na tym nie ma. Skłaniam sie ku temu ze ta podkładka to tulejka zamknięta z kołnierzem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Śro 23:44, 11 Lis 2009    Temat postu:

tulejka zamknięta z kołnierzem jest w korpusie silnika. Patrzałem na schemat skrzyni 353 i też jest podkładka dystansowa tylko z drugiej strony od strony sprzęgła. Wnioskuje z tego, że trzeba ustalić właściwy luz osiowy tego wałka aby koła skrzyni współpracowały ze sobą w jednej płaszczyźnie (lub po prostu żeby nie było luzu u mnie np wynosi ok 2 mm)tylko jak to dobrać ? i z czego ma być ta podkładka ? hartowana ? czekam na rozwiązania

EDIT
znalazłem Very Happy wg. książki naprawa motocykli str 189 luz wałków powinien wynosić 0,2-0,3 mm, a reguluje się stalowymi podkładkami. Ciekawe czy znajdę takie podkładki w mojej wielkiej mieścinie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez neronman dnia Czw 0:23, 12 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 14:02, 12 Lis 2009    Temat postu:

podkładka pod sprzęgło jest takiej wielkości i jest dość solidna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Czw 14:12, 12 Lis 2009    Temat postu:

już sprawdzałem grubością by pasowała ale ma za duży otwór wew i za dużą średnicę, bo obciera o koło zębate. Muszę szukać podkładek stalowych, ale nawet w necie ciężko dostać więc trzeba szukać

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez neronman dnia Czw 14:13, 12 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Śro 20:19, 20 Sty 2010    Temat postu:

Kolego powiedz mi że nie możez dostać podkładki stalowej?

w 1 lepszym żelażniaku dostaniesz. Całe sklepy mają zawalone metalem. Od malej śróbeczki po sróby 42 kiedyś kupowałem z nietypowym gwintem
Podkładki do wyboru do koloru, cunkowane, pręty no wszystko
jak nie mają to w ciągu tygodnia bedą mieli.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Śro 21:16, 20 Sty 2010    Temat postu:

to ma być podkładka stalowa chyba hartowana a nie zwykła stal St3,
a w pierwszym lepszym żelaźniaku nie mają grubości 0,1 mm czy 0,2 mm bynajmniej nie w miejscowości poniżej 20 tyś mieszkańców Very Happy

ps. podkładki dystansowe znalazłem takie jak mnie interesowały na alledrogo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez neronman dnia Śro 21:17, 20 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin