Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ściąganie cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moto Novi
Pan Henio



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:05, 07 Mar 2012    Temat postu: Ściąganie cylindra

Witam po dłuższej nieobecności na forum, mam może dla niektórych, dosyć amatorskie pytanie, ale ma ktoś może jakieś patenty na wyjęcie cylindra ,chodzi o silnik modelu 356 175ccm, silniczek wygląda na dziewice bo nie ma śladów rozbiórki typowych dla PRL-owskich mechaników i jest złożony prawdopodobnie na krygielitowych uszczelkach bez żadnych klejów ,co ciekawe cylinder (bez uszczerbków użebrowania) z tłokiem są nominalne, jednak próg jest jak góra Kamieńsk ,miałem zamiar go przeszlifować ale nie chce zejść po dobroci ,ani po podważaniu śrubokrętem czy meslem ,a nie chce go uszkodzić.Proszę o porady w tej prostej sprawie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1910
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 0:27, 08 Mar 2012    Temat postu:

odkręć szpilki,zdejmij głowice, oblej wszystko ładnie wd40, opukaj gumowym młotkiem cylinder i zacznij ściąganie. Filozofii tu nie ma Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1551
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 18:58, 08 Mar 2012    Temat postu:

Nie kombinuj nic tam ze śrubokrętem, bo coś, uszkodzisz.
W ostateczności poświęć tłok i po sprawie.
Poszukaj dobrze w tematach, bo już gdzieś była podobna rozprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moto Novi
Pan Henio



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 20:18, 08 Mar 2012    Temat postu:

To że mój sposób nie ma skutków a może spowodować szkody o tym już wiem. Szpilki wykręciłem już na samym początku, jak na razie spróbuję to czymś oczyścić dopiero potem będą próby z gumowym młoteczkiem, nie chciałbym uszkodzić kołnierza cylindra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 18:33, 09 Mar 2012    Temat postu:

Gumowy się nie nada, najlepiej miedziany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Pią 18:50, 09 Mar 2012    Temat postu:

Ja zawsze opukuję gumowym młotkiem...zawsze pomaga Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 21:32, 09 Mar 2012    Temat postu:

możesz spróbować wykorzystać ,,rozszerzalność cieplną metali,,- tzn metal po nagrzaniu minimalnie zwiększa swoją objętość (aluminium i żeliwo mają delikatnie inną rozszerzalność) - jeśli jesteś w stanie zdobyć mały palnik - taki jak np do opalania farby (na propan butan) albo elektryczną opalarkę, to spróbuj podgrzać tą ,,użebrowaną,, część karteru która imituje przedłużenie cylindra - grzej w kilku miejscach, a nie w jednym aby nic nie stopić lub spalić Smile po pierwsze powinno to osłabić hermetyk lub inne cudo którym ktoś mógł to uszczelnić kiedyś, po drugie jeśli wszystko poszło by zgodnie z planem to nagrzane aluminium powinno odkleić się od tulei cylindra - zawczasu tylko wszystko pozabezpieczaj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin