Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik 354 a 353 podobieńwa i róznice.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Śro 22:59, 11 Mar 2009    Temat postu: Silnik 354 a 353 podobieńwa i róznice.

Witam poraz kolejny kolegów jawerów.

Chciałbym abysmy zmierzyli sie z takim problemem.
Jakie częsci z silnika 250 pasuja do 350 i owrotnie...
Mysle że pradnice maja taka sama. Niewiem natomiast jak ze skrzynia biegów i wałkiem startera. Juz wiemy że kapy boczne nie pasuja (354 ma wieksze).

Jezeli ktos ma wiedze na ten temat mógłby sie podzielic.
To wazny dla mnie problem, poniewaz zacząłem sie bawic z silnikami 354 a mam pełno gratów do 353 i chciałbym wiedziec co pasuje.
Następne pytanie. Czy pasują części z jawy Cz 350 6V do 354 i co pasuje.
I ostatnie pytanie. Chcę włozyć silnik 354 do jednej z moich 250-tek. Czy beda jakies problemy. Mianowicie czy np. boczne blachy ramy (osłony filtra powietrza) będą pasować czy moze bedzie za mało miejsca, tzn za małe wycięcia na silnik.

Z góry dziekuje za pomoc.

Zmieniłem temat na bardziej konsekwentny- Jawsim


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 0:27, 12 Mar 2009    Temat postu:

Rama 353 i 354 sa takie same- róznica w przednim mocowaniu silnika stąd jest ono wymienne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 11:14, 12 Mar 2009    Temat postu:

Skrzynia biegów pasuje z 353 do 354. Blachy boczne się różnią ,do 354 są specjalnie dedykowane wybiciem na boku 350. Całe sprzęgło pasuje od 353, wałek kopniaka od cz 350, nakrętki kolanek pasują od 353. Na pewno instalacje musisz zmienić i kolanka. Ja wał polecam od Cz 350 ze względu na to że jest potężniejszy i tak szybko nie siada. Pozdr
Sorki poprawiłem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Czw 23:23, 12 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 21:48, 12 Mar 2009    Temat postu:

Gustaw zastosuj interpunkcje bo ciężko czasem zrozumieć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Czw 22:10, 12 Mar 2009    Temat postu:

Wałek kopniaka pasuje od CZ 350 ale czy pasuje tez od 353?
No i czy blachy róznia sie tylko napisem czy kształtem i wielkoscia równiez?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 0:20, 13 Mar 2009    Temat postu:

Blachy róznią się kształtem. Wałek w 250 jest grubszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Nie 22:10, 29 Mar 2009    Temat postu:

Witam
Teraz juz mogę sie podzielic wiadomosciami na temat podobienstw 353 i 354.
Jawsim troche mnie nastarszyłes że mocowanie silnika jest inne ale wsadziłem silnik 354 do mojej 353 no i pasuje idealnie.
Blaszane oslony filtra powietrza tez pasują, zatem moze róznia sie kształtem i wytłoczeniami 350 ale pasują Razz
Silnik 354 jest szersze szczególnie z prawej strony motocykla, dlatego nie wiem czy nie bedzie problemu ze stopka hamulca. Najwyzej sie troche ja odegnie Razz, trzeba sobie radzic. Myslałem, że bedzie gorzej z upchaniem jednostki 350cc do ramy 250 ale jest w miare dobrze jak na razie.
Zatem jak ktos ma silnik 350 to moze go śmiało wpakować w rame 250.
No cóz zawsze to 4 kucyki wiecej. Tylko z awaryjnoscia pewnie troszke gorzej...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 9:47, 30 Mar 2009    Temat postu:

nie prawda 354 jest również mało awaryjna;pp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Nie 9:43, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Witam

Mam pewien problem, może ktos pomoże.
W silnikach 353 i 354 sprężyna startera wraz z półksieżycem mocowana jest poprzez aluminiowy trójkąt na trzy śruby do kartera. Moje kartery od 354 sa w opłakanym stanie (pokrzywione, popekane) dlatego zaczałem skrzynie biegów i caly środek przekładac do karterów od 360. No i włożyłem cała skrzynke biegów wszystko ładnie pasuje i nagle zonk.
W 360 nie ma trzech otworów na sróby ani wyprofilowanego miejsca w karterach na trójkat od spreżyny i półksieżyca startera.
No wiec zdjałem trójkat, napiąłem sprężyne startera, włozyłem wałek no i jakoś to trzyma bez tego mocowania po załozeniu lewej kapy. Nie wydaje mi sie żeby to dobrze chodziło, nie wygląda to solidnie. Jednak ze stronki która podał Blak-dimon rzeczywiście wynika, że było to tak montowane.
Poniżej podaje linki dla porównania od 360 i 354:

[link widoczny dla zalogowanych] jawa 360

[link widoczny dla zalogowanych] jawa 354

Może ktos wie jak to powinno być. Jeżeli seryjnie konstruktorzy jawy robili tak jak to jest zamontowane u mnie to byli niezłymi hardcore'owcami...
Pozdrawiam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 9:53, 19 Kwi 2009    Temat postu:

360 ie maja takiego trójkąta ja go tez nie mam wszystko działa bez problemu .
P.S : te popsute kartery na sprzedaż??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 10:36, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Nie mówiłem,że jest inne tylko,że jest szersze- przynajmniej w modelach 03.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sachs98
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Óć

PostWysłany: Pią 11:31, 23 Kwi 2010    Temat postu:

1)Wałek kopniaka w 353 nie jest grubszy niż w 354 tylko krótszy.
2)Wałek kopniaka jest inny niż w cz/jawa 350. Myślę że dało by się stoczyć zbędny materiał i było by ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 17:09, 28 Sty 2011    Temat postu:

sachs98 napisał:
1)Wałek kopniaka w 353 nie jest grubszy niż w 354 tylko krótszy.
2)Wałek kopniaka jest inny niż w cz/jawa 350. Myślę że dało by się stoczyć zbędny materiał i było by ok.


Właśnie mi o to chodziło- jest grubszy niż w nowszych silnikach jak w CZ 350 i Jawie 634.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin