Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SMAROWANIE WAHACZA
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lacuch
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 15:30, 28 Sty 2011    Temat postu: SMAROWANIE WAHACZA

czy w 62 roku w 354 i 353 bylo jeszcze stosowane smarowanie wahacza za pomoca oleju z silnika.Jesli tak to jak wzglada ta sruba od silnika przez ktora dostaje sie olej do wahacza.
ps


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:52, 28 Sty 2011    Temat postu:

Cytat:
czy w 62 roku w 354 i 353 bylo jeszcze stosowane smarowanie wahacza za pomoca oleju z silnika


jasne.

Cytat:
Jesli tak to jak wzglada ta sruba od silnika przez ktora dostaje sie olej do wahacza.


to jest taka plastikowa rurka, zobacz sobie na skuterdebicy zdjęcie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 15:53, 28 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lacuch
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 16:41, 28 Sty 2011    Temat postu:

no mam tą rurkę,pytanie jak przez nią olej(opary) płynie do wahacza,jest przecież przykręcona do silnika śrubą(której nie mam),czy w tej śrubie do silnika jest jakiś otwór albo mniejsza średnica?czy jest to zwykła śruba jak reszta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 16:54, 28 Sty 2011    Temat postu:

Otwór w pokrywie jest ok 0,5mm szerszy niż śruba, jak odkręcisz dekiel to widać tam kanalik (taka jakby rynienka) którym olej jest doprowadzany do tego otworu, a potem rurką do wahacza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Pią 16:57, 28 Sty 2011    Temat postu:

Śruba jest normalna, olej jest podawany przez lewy dekiel.

PS. Ten silnik co masz na avatarze jest piaskowany czy szkiełkowany?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek.we dnia Pią 16:58, 28 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lacuch
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 17:25, 28 Sty 2011    Temat postu:

pokrywy szkiełkowane




dzięki za szybkie odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lacuch dnia Pią 17:26, 28 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Pią 20:33, 28 Sty 2011    Temat postu:

Dzieki Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Saladin
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ełk/Bajtkowo

PostWysłany: Sob 9:42, 29 Sty 2011    Temat postu:

Czy może ktoś wkleić fotkę jak to wygląda? U mnie jest wkręcona zwykła śrubka i nie mam pojęcia jak ma ona zasilać "smarowniczkę" na wahaczu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 20:46, 29 Sty 2011    Temat postu:

Dziura od mocowania dekla ma większą średnicę ( bodajże jest na śrubę M10 ) ten otwór ma małą szczelinkę do której dostaje się olej ze skrzyni. Gdy mamy olej w dziurze co wchodzi śruba od mocowania dekla to ona wchodzi w ten plastik . Plastik z strony od dekla ma lekko większą średnicę niż śruba co się dokręca dekiel. No i ten olej wpada do tej rurki i dalej do wahacza. Ciężko to wytłumaczyć inaczej, jak będzie mi się jutro chciało to zrobię fotki. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Saladin
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ełk/Bajtkowo

PostWysłany: Nie 8:33, 30 Sty 2011    Temat postu:

Byłbym wdzięczny za fotkę bo u mnie żadnego plastiku nie ma Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 15:43, 30 Sty 2011    Temat postu:

I byc może nigdy nie było- dekle w wersji z olejowym smarowaniem miały specjalne miejsce wkolo śruby dekla. Mam CZ 175 61r w garażu z tyłu i ona nie ma tego smarowania olejem- tylko smarowniczka na smar stały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Saladin
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ełk/Bajtkowo

PostWysłany: Nie 21:22, 30 Sty 2011    Temat postu:

U mnie na pewno było to smarowanie bo wnętrze dekla wokół tej śruby ma wycięcia , które na pewno były wykorzystywane "do czegoś" i "smarowniczka" to jest tylko z kształtu bo nie ma kulki tylko jest przelotowa na klucz 7 mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Sob 18:17, 26 Maj 2012    Temat postu:

czy może ktoś mi opisać sposób doprowadzenia oleju do sworznia wahacza? -To jak olej wchodzi do tej plastikowej rurki rozumiem tylko nie wiem co się dzieje przy sworzniu wahacza. U mnie sworzeń wygląda jak śruba z płaskim łbem na płaski wkrętak. Czy w sworzniu powinien być jakiś podłużny otwór przez który dochodzi olej do czopu i tulei? Jakieś zdjęcia lub szkic mile widzane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 9:12, 27 Maj 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] olej przez smarowniczkę wlatuje do wewnątrz sworznia i przez otwory smaruje tulejki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Nie 15:10, 27 Maj 2012    Temat postu:

Ok. Czop i tuleje mam takie same. Tylko jak tam dopływa olej? Na co zakłada się drugi koniec plastikowej rurki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin