Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęgło w 175

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slavek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Wto 12:26, 20 Sty 2009    Temat postu: Sprzęgło w 175

Panowie - rozbierając silnik w 175 "stanołem" na sprzęgle, otóż nie moge odkręcić sprężyn - blokują je zawleczki ( problem z ich wyciągnięciem).
Czy może być to przyczyna że od nowości nie było rozbierane ???

Dzięki za każde info.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Wto 18:30, 20 Sty 2009    Temat postu:

Nie, problem w tym,że trzeba zacisnąc zęby i je wyjąć. Najlepiej w dwie osoby bo bywa,że zabraknie nam rąk. Jedna osoba doczołowo dociska podkładkę-a razem z nia sprężynę- a druga musi wyjąc zawleczkę. nie wybucha z reguły. Ciesz się,że to nie 250- tam trzeba mieć nerwy i krzepę z racji twardszych sprężyn. Modlitwa czasem pomaga Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slavek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Wto 18:46, 20 Sty 2009    Temat postu:

Jawsim napisał:
Nie, problem w tym,że trzeba zacisnąc zęby i je wyjąć. Najlepiej w dwie osoby bo bywa,że zabraknie nam rąk. Jedna osoba doczołowo dociska podkładkę-a razem z nia sprężynę- a druga musi wyjąc zawleczkę. nie wybucha z reguły. Ciesz się,że to nie 250- tam trzeba mieć nerwy i krzepę z racji twardszych sprężyn. Modlitwa czasem pomaga Wink


Robiłem to w ten sposób ale sam,doszłem do wniosku że do takiej "małej"sprawy nie potrzeba dwóch osób - a jednak Shocked .
Zawleczki po obu stronach są zaklepane - tak jakby trzeba jedną strone zeszlifować .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Wto 20:16, 20 Sty 2009    Temat postu:

Nie nie są zaklepane- maja kształt takiej małej hantli? To po to,żeby nie wypadły bo one sie potrafią obracać wkoło własnej osi. Ich przekrój wzdłużny ma kształt dwuteownika jakby. Takie mają być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slavek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Wto 20:29, 20 Sty 2009    Temat postu:

Jawsim napisał:
Nie nie są zaklepane- maja kształt takiej małej hantli? To po to,żeby nie wypadły bo one sie potrafią obracać wkoło własnej osi. Ich przekrój wzdłużny ma kształt dwuteownika jakby. Takie mają być.


To już pójdę na łatwizne Wink - Czym najlepiej je wybić,usunąć ( kąbinerki,coś w stylu punktaka ,młoteczek)???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Wto 21:16, 20 Sty 2009    Temat postu:

najprościej wkrętakiem przy 175 ale potrzeba trochę nacisku na podkładkę na zdj poz 10
http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=329 (foto z 250) lub robisz prostą dźwignię wkręcasz śrubę w blok silnika przy sprzęgle i do tego szukasz coś w kształcie litery T dociskasz podkładkę i wyjmujesz kombinerkami bolec

Dzięki Jawsim za poprawkę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez neronman dnia Wto 21:32, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Wto 21:25, 20 Sty 2009    Temat postu:

neronman nie na nakrętkę tylko na podkładkę. Slavek fajnie fajnie,możesz nawet je wybic,ale pomyśl,że potem będziesz musiał to złożyć. Więc i tak czeka Cię walka i tak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZAJBUS_SzeF
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lędziny woj. Śląskie

PostWysłany: Wto 23:14, 20 Sty 2009    Temat postu:

Teoretycznie trzeba do tego dwóch osób jednak jak się na spokojnie przy piwku stanie przed silnikiem to można to zrobić samemu. W Jawie 90 użyłem płaskiego klucza (bodajże 14 który jest szerszy niż seger a węższy niż podkładka sprężyny), młotka i małego płaskiego śrubokręta. Klucz przyłożyłem do podkładki i trzymałem lewą ręką, młotek oparłem o klucz i klatkę piersiową i prawą ręką za pomocą śrubokręta zdjąłem owy seger jednak tutaj sprawa jest troszkę inna. Miałem też inny sposób na to ale doprowadził do wystrzelenia sprężyny w moje zęby. Wink

W Jawie 90 wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 20:15, 21 Sty 2009    Temat postu:

znajdź kawałek rurki, wytnij flexem dwa nacięcia, owin drugi koniec szmatą/taśmą klejącą i masz gotowy przyrząd

w moim przypadku trafiła się rurka od kotwicy (metalowego kołka rozporowego) idealnie pasująca średnicą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:34, 21 Sty 2009    Temat postu:

Panowie no nie przesadzajmy, sprężynę trzeba nacisnąć i tyle, co z tego ze ją wybijesz, jak wspomniał Jawsim i tak trzeba ją potem założyć, więc docisnąć. Druga sprawa przy wybijaniu napewno wszystko porozlatuje się po garażu i bedziesz szukał sprężyn przez godzinę Confused średni sposób. Faktycznie za pierwszym razem moze być trochę ciężko z racji braku doświadczenia, ale da się. Ja w 250 wyjąłem je sam, a do Pudzianowskiego trochę mi brakuje Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 15:11, 22 Sty 2009    Temat postu:

mój patent w 450 wygląda tak, że przekręcam bolcem w dół naciskam energicznie dwa trzy razy i zabezpieczenie samo wypada, a używam do tego co mi w ręce wpadnie, a ostatnio posłużył kawałek rurki z przecięciem
sam tez nie jestem olbrzymem 65kg chłopa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slavek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Czw 20:21, 22 Sty 2009    Temat postu:

Widocznie bolec bolcowi nierówny Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin