Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wałek zmiany biegów Perak 250 a 350

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Wto 16:20, 15 Lis 2011    Temat postu: Wałek zmiany biegów Perak 250 a 350

Koledzy czy wałki zmiany biegów w Peraku 250 i 350 są takie same?? Wiem, że na pewno oba mają średnicę 14mm ale czy długością są takie same??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 21:01, 16 Lis 2011    Temat postu:

Szkoda, że nie zapytałeś 3 dni wcześniej, bo już poskładałem silniki.
Wydaje mi się, że są takie same.
Jutro postaram się to jakoś pomierzyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Śro 21:51, 16 Lis 2011    Temat postu:

Byłbym wdzięczny Smile Pytam bo mam u mnie do wymiany wałek bo frez jest w fatalnym stanie, a raczej prawie już go nie ma Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 19:05, 18 Lis 2011    Temat postu:

w 250 mam długość 250mm, a w 350 mam 255mm.
Przy mierzeniu przypomniało mi się, że w 250 mam ucinany wałek i wspawany frez od wsk.
Frez też miałem fatalny, a przy okazji pozbyłem się problemu z szukaniem dźwigni od peraka; mam dobry frez i dźwignię za 15zł Very Happy ale nie oryginał Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Pią 19:29, 18 Lis 2011    Temat postu:

Słono mnie to kosztowało ale udało mi się zdobyć oryginalny nigdy nieużywany wałek do mojej perełki Smile Ma on długość 283mm, a miałem też w ręce wałek do 250 i miał on długość 267mm. Różnią się one 16mm. Jak robiłeś pomiar tych wałków?? Mogłeś się o tyle pomylić czy ja mam niewłaściwy??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Pią 19:34, 18 Lis 2011    Temat postu:

Aha...wałek kopniaka tez kwalifikuje się u mnie do wymiany ale wydaje mi się, ze są one identyczne w Peraku 250 i 350. Mam rację?? Czy różnią się czymś??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 9:23, 19 Lis 2011    Temat postu:

Mierzyłem na złożonym silniku, dwie suwmiarki i miara.
Możliwe, że wkradł się błąd pomiaru, przykładałem suwmiarki do końców wałka i mierzyłem odległość między nimi. Wystarczyło, że jedna nie była w pionie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Sob 15:11, 19 Lis 2011    Temat postu:

A jak z wałkiem kopniaka?? Są takie same??
Wałek zmiany biegów jestem w stanie wymienić bez rozpoławiania silnika??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 21:45, 19 Lis 2011    Temat postu:

Na pierwszy rzut oka takie same ale czy na pewno to nie wiem.
Wymiana wałka odbedzie się bez rozpoławiana,
1. zdejmujesz obie pokrywy
2. wybijasz bolec lizaka od sprzęgła - do góry
3. zsuwasz wałek startera ze sprężyną
4. wyciągasz wałek startera
5. uważaj na sprężynki i ...., ( nie wiem jak to nazywa się ale to są dwa elementy które odpowiadają za zmianę biegów ), bolce ze sprężynką w środku.
i po kłopocie.

Sprężyna ma naciąg jednego obrotu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Nie 8:54, 20 Lis 2011    Temat postu:

Wielkie dzięki za podpowiedź. Zrobię według Twoich instrukcji Smile
Na razie zamierzam wymienić tylko ten wałek i odpalić silnik no a za parę miesięcy wezmę się za konkretny remont. Na pewno na starcie wymieniam wszystkie oringi łożyska. Jaką firmę polecasz?? Moze masz gdzieś rozpiskę ile jakie części są mi potrzebne??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 11:23, 20 Lis 2011    Temat postu:

zapomniałem o jednej ważnej rzeczy, koniecznie trzeba do wymiany wałka odkręcić kosz sprzęgłowy.
Wystarczy wyciągnąć tuleję spod zabieraka i cały kosz się odchyli lekko do przodu; wałek z zębatką odkręcasz do tyłu i wychodzi.

Uważnie przyjrzyj się w jakim stanie są oringi na wałku zmiany biegów i na wałku startera, ciężko jest je dostać - bynajmniej ja nie mogłem nigdzie takich dostać.

Łożyska na wał najlepiej z luzem C3 a jakiej marki to jak już kto jakie uważa ( koyo, kinex, FŁT ITD. )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Nie 15:26, 20 Lis 2011    Temat postu:

Wielkie dzięki za pomoc Smile Jakby coś to będę pisał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin