Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożyska kryte czy bez krycia
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Sob 20:06, 15 Cze 2013    Temat postu: Łożyska kryte czy bez krycia

Koledzy krótkie pytanko. Z motoren mam kupiony komplet łożysk do silnika. wszystkie są obustronnie kryte gumą. Rozebrałem silnik a tam wszystkie łożyska bez krycia. Zarówno na wale jak i w skrzyni. Jak radzicie? Pozostawić je kryte czy wyrzucić gumy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 21:23, 15 Cze 2013    Temat postu:

Wyrzuć, nie są tam potrzebne. A czemu zamawiałeś łożyska aż z motorenu? Przecież u nas nie brakuje dobrych łożysk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Sob 22:28, 15 Cze 2013    Temat postu:

Akurat było zbierane zamówienie na forum a że chciałem inne pierdoły z motoren to i te łożyska wziąłem. Tak też sobie myślałem, że wyrzucę te osłonki na pewno w skrzyni, ew waham się co do wału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 22:56, 15 Cze 2013    Temat postu:

A ja radziłbym odwrotnie pozostawił bym łożyska w taki stanie w jakim kupił , bo przecież je produkują nie dla widzi misie a po to to żeby jak najlepiej służyły i dlatego mają te osłony gumowe , kiedyś nie było takich nowoczesnych technologi do produkcji łożysk , dlatego była golizna Guma jest odporna na temperatury i olej a dodatkowo chroni kulki przed nadmiernym ścieraniem ot to takie moje zdanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:19, 16 Cze 2013    Temat postu:

uszczelniacze też muszą mieć smarowanie i jeśli zostawisz te przesłonki to po czasie się spalą. Z wału wyrzucaj, ewentualnie na skrzyni możesz zostawić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 9:31, 16 Cze 2013    Temat postu:

To i ja dorzucę swoje 5 groszy.
Ja zostawiam uszczelniacze od strony siemeringów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Nie 10:12, 16 Cze 2013    Temat postu:

No to teraz już nie wiem co mam zrobić Smile Każdy radzi co innego. Mój tok myślenia był taki. W skrzyni wyrzucam bo i tak będą miały smarowanie od oleju a na wale chciałem zostawić bo bałem się, ze nie będzie odpowiedniego smarowania. Po rozebraniu silnika okazało się, że łożyska na wale pomimo golizny są tłuste, elegancko zakonserwowane i nawet w pełni sprawne. Pomysł blacka mi się całkiem podoba. Ale i jawor ma rację. Po czasie osłoni mogą się spalić. I jak jest z simeringami? To taka duża konieczność żeby miały smarowanie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 21:24, 16 Cze 2013    Temat postu:

Jak zostawisz od strony simeringów, to simeringi mogą się przypalić lub piszczeć (u mnie pod prądnicą kwiczy) bo mogą nie dostać oleju. Ja tam gdzie jest olej wywalam osłony, a zostawiam tylko tam, gdzie jest sucho i może pojawić się kurz (piasty kół, zębatka tylna).

Wbrew poprzednim wypowiedziom guma nie chroni przed ścieraniem, no bo jak ma to robić? jak zostawisz gumki to może się okazać, że gdy silnik się zagrzeje, smar w łożyskach zrobi się płynny, ciśnienie w szczelnie zakrytym łożysku wzrośnie i smar wyleci, a potem zostanie susza, a tak to olej z mieszanki jest cały czas świeży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:23, 16 Cze 2013    Temat postu:

Nie tyle co osłonki mogą się spalić ale uszczelniacze. W większości książek przeczytasz że podczas montażu nowego simera należy posmarować jego wargę olejem lub smarem stałym aby zapobiec "spaleniu" zanim dojdzie olej z mieszanki lub skrzyni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 5:15, 17 Cze 2013    Temat postu:

Zrób tak jak pisze muczos.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Wto 21:39, 18 Cze 2013    Temat postu:

Dziekanował koledzy za pomoc i rady. Osłonki wyrzucam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Pon 18:59, 24 Cze 2013    Temat postu:

Panowie jeszcze jedno pytanko. W skrzyni może być łożysko z luzem C3? Bo własnie zorientowałem się, że jedno z dwóch łożysk ze skrzyni jest z luzem C3. Najwyraźniej ktoś pomylił się przy pakowaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 20:45, 24 Cze 2013    Temat postu:

Może być, nawet wszystkie łożyska w silniku powinny być z takim luzem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Pon 21:28, 24 Cze 2013    Temat postu:

Skoro powinny być z takim luzem wszystkie do dlaczego nie są? Fabrycznie luz jest tylko na wale. W czym są lepsze takie łożyska?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 7:46, 25 Cze 2013    Temat postu:

Dlatego że gdy silnik się nagrzewa, to części się rozszerzają od ciepła i wszystkie luzy stają się mniejsze niż na zimno. Dlatego lepiej jest dać większy luz, bo gdy luz jest za mały to po solidnym nagrzaniu sprzęta (jazda pod górę parę km we 2 osoby) łożyska bez luzu mogą się pozacierać. A w praktyce skrzynia Jawy jest taka, że łożyska mogą mieć po 1mm luzu a i tak będzie działać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin