Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cylindry - różnice???
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Nie 15:49, 13 Mar 2011    Temat postu: cylindry - różnice???

Witam

Proszę znawców kolegów o info.... skąd wynika ta różnica w budowie cylindrów poniżej:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Ten jest z mojej Kyvacki 353/04 z 59r.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Oba są do JAWY 250....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Nie 16:55, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Nie 15:57, 13 Mar 2011    Temat postu:

lepszy docisk miedzy elementami jest w tych nowszych to i uszczelnienie lepsze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 21:33, 13 Mar 2011    Temat postu:

ten u góry jest od typowych 353 a ten na dole jest od pierwszych wersji, mam 3 silniki 353- dwa z nich mają okrągłą przylgnię (numery silnika 353 158 i 306...) a jeden taka pięciokątną (numer 000 788) . czyli ten na dole jest starszy. czy moja odpowiedź oznacza że jestem znawcą ? Wink Smile Wink ha ha

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:39, 13 Mar 2011    Temat postu:

ten na dole to stary typ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Pon 17:18, 14 Mar 2011    Temat postu:

znawcą...hmmm... może... tego nie wykluczam, lub tylko posiadasz większą liczbę tych części do porównania Smile

Bądź, co bądź... dzięki za info


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Pon 17:19, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:20, 14 Mar 2011    Temat postu:

zerknij sobie jak wygląda niska głowica do peraka. Przylgnie ma taką jak na 2 foto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 21:08, 14 Mar 2011    Temat postu:

zartowałem z tym ,,znawcą,,- napisałeś ,,Proszę znawców kolegów o info,, więc napisałem informacje i zapytałem czy to znaczy ze jestem znawcą- to efekt posiadania poczucia humoru a nie chęci urażenia kogoś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 21:21, 14 Mar 2011    Temat postu:

do tego cylindra z pięciokątną przylgnią w komplecie powinieneś mieć głowice z taką inną komorą spalania- dużo większą, silniki z tymi cylindrami i głowicami oraz gaźnikami z gardzielą 24mm osiągały 9 koni (silnik zbliżony jak w peraku z nieznacznymi modernizacjami,)- a te z wyższym stopniem sprężania i gażnikiem 26,, miały 12koni. te słabsze tylko przez krótki okres były montowane, one miały też wał inny i po bliższych oględzinach jest też różnica w kształcie karterów w kilku miejscach, jak sie postawi te silniki obok siebie to wtedy widać. mocowanie tej osłony gaźnika tez takie na wcisk było a nie dokręcane do gaźnika. tak czy inaczej z zewnątrz po zmontowaniu nie widać róznic między tymi cylindrami, więc załozenie starszego typu do normalnego silnika 353 nie sprawi wizualnej różnicy, a w zestawie z głowicą da mniejszą moc. teraz to już jestem znawcą ha ha ha

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 10:19, 15 Mar 2011    Temat postu:

A co z oknami? Mają te same wysokości i wymiary?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Wto 19:17, 15 Mar 2011    Temat postu:

dziwne... bo na ramie mam tabliczkę znamionową z informacją, że jawa ma 12KM... nr silnika również się zgadza z tym numerem na tabliczce

[link widoczny dla zalogowanych]

Przylgnia w karterach jest pięciokątna (te nowsze były w ogóle okrągłe??? czy jakie?)

[link widoczny dla zalogowanych]

Mi się wydaje, że z tego nowszego typu cylinder ma mniejsze te wloty paliwa od spodu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Wto 19:18, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:52, 15 Mar 2011    Temat postu:

silnik możesz mieć oryginalny, ale cylinder już nie koniecznie Wink zatarł komuś się i wymienił na inny.

wejdź sobie na aukro i popatrz jak dużo było rodzai głowic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 23:01, 15 Mar 2011    Temat postu:

co do wymiarów okien to musiał bym zmierzyć, a dziś juz nie ide do swojej garażowej świątyni , nie chodziło mi o powierzchnie styku cylindra z karterem tylko cylindra z głowicą- zobacz na tych zdięciach cylindrów na saamej górze. a co do numerów i tabliczki znamionowej- a jeśli np do wsk która ma 7km założe cylinder od wfm która ma 5 to tez pojedzie a cylinder będzie inny. jednoznacznie cylinder z,,pięciokątną,, powierzchnią styku z głowicą jest starszy, a ten z okrągłą nowszy. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 23:06, 15 Mar 2011    Temat postu:

podaj meila to wyśle ci zdięcie starej głowicy z dużą komorą spalania i nowej z małą i sam zorjentujesz która jest nowa a która stara

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Śro 8:07, 16 Mar 2011    Temat postu:

Kolego 353-tuner może te fotki o których piszesz wrzuć na wspólnego mail-a

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:25, 16 Mar 2011    Temat postu:

u mnie sytuacja wygląda podobnie. Jawa z 62r., kartery zgodne z tabliczką znamionową, a cylinder, wał i glowica starego typu. Pewnie było tak jak napisał Jawor. Ktos robił remont i brał to, co akurat w ręce mu wpadło. Do tej starej głowicy są też inne nakrętki szpilek. Takie z tuleją.
Jak skończę remont, będę szukał nowszego cylindra i głowicy na podmiankę w przyszłości, bo ten co mam to już 5-ty szlif:-(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin