Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Demontaż silnika, szybkie pytania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Śro 8:52, 26 Cze 2013    Temat postu: Demontaż silnika, szybkie pytania

Przepraszam, że zakładam ten temat. Pewnie na wiele pytań odpowiedzi juz są na forum. Zacząłem demontować silnik i w tym temacie chciałbym zadawać szybkie pytania jak coś ściągnąć. Szukanie w archiwum troche może zająć i chyba szybciej na niektóre pytania odpowiedź mógłbym dostać tutaj. W przyszłości komuś też to się może przydać jak będzie pierwszy raz silnik rozbierał.

Pierwsze pytanie:
Doszedłem do wirnika. ściągnąłem całą prądnicę (?) od góry odkręciłem krzywkę po której chodzi przerywacz i co teraz. Wirnik w palcach nie chce wyjść a nie chce na siłę podważać go od dołu, żeby kabelków nie pozrywać. Jest na to jakiś patent, czy trzeba śrubokręt wsadzić od dołu i się z tym szarpać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 9:51, 26 Cze 2013    Temat postu:

Wkręcasz w wirnik długa śrubę bodajże M8 (ale nie jestem pewien) wkręcając śruba oprze się o czop wału i wówczas "wyskoczy" z czopa.
Zaopatrz się w przyrząd do "rozpoławiania" silnika, jest gdzieś schemat. Bardzo pomocny i nie uszkodzisz karterów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:08, 26 Cze 2013    Temat postu:

Stasiek, pozwoliłem sobie na małą poprawkę Twojego posta.

Broń Boże M6!!!!

Do kudłaty: Wszystko jest na forum, wystarczy poszukać Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Śro 11:10, 26 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Śro 21:17, 26 Cze 2013    Temat postu:

Ja to ostatnio leciutko gumowym młotkiem opukałem i zeszedł bez problemów Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 21:39, 26 Cze 2013    Temat postu:

Tylko żeby wkręcić śrubę musisz zdjąć krzywkę.
Czyli kolejno:
-jest sobie krzywka, która napędza przerywacz, odkręcasz śrubę która trzyma ją i wirnik (na klucz 10)
-zdejmujesz tą krzywkę, może iść ciężko, polej ją WD-40, opukaj młotkiem, podważ śrubokrętem, albo rozruszaj kleszczami, łatwo nie zejdzie
-jak masz zdjętą krzywkę, to musisz znaleźć długą śrubę M8, którą wkręcasz w miejsce krzywki i dokręcasz aż wirnik zeskoczy z wału.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Czw 8:52, 27 Cze 2013    Temat postu:

Śruba M8 na 100%!!!!!!!!!!! Zbyt wcześnie rano chyba się za to zabrałem,zaspany byłem, nie myślałem;/ Zdziwiło mnie co prawda jak śruba która przytrzymuje wirnik może go ściągać... nie pomyślałem, wkręciłem i ... wielkie KUR**;/ Dodatkowej roboty sobie narobiłem bo złamana śruba M6 nie wystaje z wału;/ ehh... Człowiek uczy się na błędach... Teraz będę czytał ze zrozumieniem i wyśpie się przed robotą;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 9:25, 27 Cze 2013    Temat postu:

o kurcze to narobiłeś sobie problemu i to troszkę jest mojej winy bo napisałem wcześniej o śrubie M6 ale napisałem że nie jestem pewien, na dodatek bardzo dobrze i wyraźnie poprawił mnie jawor.
mówisz że nie wystaje ukręcona śruba, hmm to poważna sprawa ale powinno dać się wykręcić. spróbuj czymś ostrym i cienkim postukać w ukręconą śrubę może pójdzie.
Nie wiem jakie masz możliwości warsztatowe może masz możliwości wywiercenia w osi ukręconej śruby otworu (tak aby nie uszkodzić gwintu w wale) i wówczas wykrętakiem wykręcisz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Czw 9:29, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 11:06, 27 Cze 2013    Temat postu:

jeśli chcesz wyciągnąć tą śrubę to tylko po demontażu wału, nic z ręki bo uszkodzisz czop, złamiesz kilka wierteł i wykrętaków do zerwanych śrub Very Happy

tylko i wyłącznie na wiertarce kolumnowej da rade to sensownie zrobić Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 11:39, 27 Cze 2013    Temat postu:

Oczywiście że po demontażu wału, o tym nie wspominałem bo myślałem że to oczywiste.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Pią 8:03, 28 Cze 2013    Temat postu:

Nie było by problemu gdyby śruba chociaż trochę wystawała. mówi się trudno. Tragedii jeszcze nie ma bo jest to do wyciągnięcia. Jak będę miał wał wyciągnięty to oddam do kogo trzeba i myślę, że nie będzie problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin