Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łańcuch - jego długość

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Sob 10:04, 18 Wrz 2010    Temat postu: Łańcuch - jego długość

Witam poradziłem sobie z przednim zawieszeniem i biorę się za tył. Wypakowałem łańcuch z pudełka i jest on o jakieś 5 cm. za długi. Może ktoś wie jaki długi jest łańcuch w Jawa 250/353. Jest on fabrycznie smarowany jakimś dziwnym smarem takim klejącym się czy trzeba go dodatkowo smarować. Czytałem gdzieś że kiedyś nowy łańcuch gotowano w smarze Confused .Może ktoś wie do czego służy to okrągłe okienko w obudowie łańcucha wydaję mi się że do smarowania ale nie jestem pewny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 10:14, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Nie pamiętam jaka długość ale możesz to ominąć.
Zakładasz łańcuch i ustalasz na tylnym widelcu najkrótsza długość jaka jest możliwa - uwzględniając jeszcze luz łańcucha w połowie długości między przednią a tylna zębatką ~ 15mm
skręcasz naciągacze tak aby oś była najbliżej amortyzatora + luz = gotowe

Smar, którym jest zabezpieczony łańcuch jest wystarczający, a z gotowaniem to nie wydaje mi się, że to raczej nie te czasy, nie ten materiał

A okienko tak jak piszesz służy do smarowania i kontroli łańcucha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Nie 8:26, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Gotowanie łańcucha w samarze (grafitowym!) ma na celu lepszą jego penetracje do wnętrza rolek. To chyba najlepszy sposób na porządne nasmarowanie. Zwykłe smarowanie na zimno po wierzchu łańcucha niewiele da bo smar nie wniknie między trzpienie w ogniwach a to tam się głównie wyrabia łańcuch. Kiedyś się tak robiło teraz jak masz dużo czasu to też możesz, ale chyba łatwiej kupić smar do łańcuchów w spray'u i po kłopocie. Po popsiukaniu trzeba tylko poczekać ok. 20 minut przed jazdą, żeby rozpuszczalnik odparował i tyle. W Jawie najłatwiej nasmarować łańcuch zdejmując prawy dekiel, bo przez to okienko nie da rady psiukać i obracać kołem. Jak masz nówkę to psiukaj go dopiero po założeniu, bo musi pracować, żeby smar lepiej go spenetrował.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz
Pan Henio



Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:16, 26 Sty 2011    Temat postu:

Witam Koledzy
Przy okazji tematu o długości łańcucha napędowego.
Czy ktoś mi podpowie jaki luz powinien miec łańcuszek sprżegłowym?.
Po odpaleniu silnika w 250 słyszę metaliczny stuk , który raz jest a raz go nie ma . wydaje misie że to łańcuszek sprzęgłowy obija sie o obudowę.
Chciałbym go ewentualnie wymieni ale jak określic jego zużycie-długośc.

Pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 9:26, 26 Sty 2011    Temat postu:

Łańcuszek sprzęgłowy jak dotyka karteru to jest już za luźny , w zasadzie gdy są nowe zębatki to powinien być napięty , jednak gdy tylko wymienisz łańcuszek na nowy to może mieć lekki luz około 3mm do góry i do dołu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz
Pan Henio



Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:36, 26 Sty 2011    Temat postu:

Dzięki za błyskawiczną reakcję.
Dzisiaj po południu sprawdzę.
Pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Czw 7:50, 19 Maj 2011    Temat postu:

Podstawowe info o rodzajach łańcuchów - może się przyda.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin