Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linka napędu licznika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yui23
Pan Henio



Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczytniki

PostWysłany: Pon 14:09, 24 Sty 2011    Temat postu: Linka napędu licznika

Witajcie!!!
Mam problem, bo nie wiem jak mam zamontować linkę od licznika. W silniku jest tylko że tak napiszę dziura z przodu i zabezpieczająca śruba na dole. Linka natomiast ma kołnierz z gwintem na obu końcach. Do licznika się przykręciła elegancko i jak nią pokręcę to wskazówka licznika podskakuje OK. Pytanie moje brzmi więc jak mam założyć tą linkę z drugiej strony nijak to mi nie pasuje.
Linki kupowałem na allegro niby do tej jawy.
Linka wygląda tak:
h t t p : / / allegro.pl/jawa-250-linka-szybkosciomierza-oryginalna-czeska-i1420276093.html

JAWA 250 353/03 1958r


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pon 15:03, 24 Sty 2011    Temat postu:

jeden koniec bedzie pasował na pewno,a drugi prawdopodobnie jak usuniesz tą nakrętke,jeżeli będzie ta sama średnica to tak jak pisałeś dziura z przodu i zabezpieczająca śruba na dole.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yui23
Pan Henio



Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczytniki

PostWysłany: Pon 17:08, 24 Sty 2011    Temat postu:

Właśnie tą nakrętkę mam usunąć odciąć ją?
A ta końcówka wchodzi do środka ale się nie trzyma nie wiem tam nie powinno być jeszcze jakiejś tulejki?
Jak to powinno wyglądać?
Opisowo proszę jak dziecku pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Pon 17:09, 24 Sty 2011    Temat postu:

Zasadniczo na dwie nakretki jest linka do 175, w nich jest wyjscie na nakretke.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pon 17:21, 24 Sty 2011    Temat postu:

yui23 napisał:
Właśnie tą nakrętkę mam usunąć odciąć ją?
A ta końcówka wchodzi do środka ale się nie trzyma nie wiem tam nie powinno być jeszcze jakiejś tulejki?
Jak to powinno wyglądać?
Opisowo proszę jak dziecku pozdrawiam.

linka wchodzi luźno do środka,no chyba że faktycznie lata -to coś jest nie tak -po to masz tą kontrę od dołu,przykręcasz i powinno być dobrze jeżeli nie to średnica trzpienia linki jest nie odpowiednia i z tond luzy,zerkne jak bede w domu na starą linkę,bo coś mnie sie wydaje że jeszcze dodatkowo powinien być jakiś oring,nie pamiętam,jak ktoś pamięta to niech mnie poprawi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Pon 17:28, 24 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 20:28, 24 Sty 2011    Temat postu:

Są dwa rodzaje linek :
Z dwóch stron nakrętki lub z jednej nakrętka a z drugiej wpust do karteru . Obie linki są do poszczególnych modeli jaw.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Pon 21:23, 24 Sty 2011    Temat postu:

No gustaw dokładnie o to mi chodziło Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yui23
Pan Henio



Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczytniki

PostWysłany: Wto 9:57, 25 Sty 2011    Temat postu:

Dzięki za pomoc.
Linka tak czy siak na razie nie pasuje. Może uda mi się coś zrobić ale raczej będę musiał kupić drugą linkę.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yui23
Pan Henio



Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczytniki

PostWysłany: Wto 15:33, 25 Sty 2011    Temat postu:

Kontynuując wątek wykręciłem linkę z drugiego motocykla jak na zdjęciu i ta powiedzmy pasuje. Ale jak robiłem remont silnika to do uszczelnienia tego miejsca sprzedali mi taki mały simmering i go tam włożyłem a teraz jest ta dziura na linkę za płytka i nie mogę skontrować tą śrubką od dołu. Dzwoniłem do firmy grze sprzedają uszczelnienia i powiedzieli mi że takich małych nie robi się w ogóle, chyba że na zamówienia ale to dużo kosztuje. W książce jest napisane że ma tam być pierścień uszczelniający 16/8x1. Co to ma być konkretnie i gdzie to mogę kupić. Jak rozkręcałem to nie było nic, a jak wyjmę ten za gruby to będzie leciał olej. Podpowiedzcie jak to mogę rozwiązać.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 23:11, 26 Sty 2011    Temat postu:

jak dasz linkę z pierwszego linku gustawa to nie będzie cieknąć, ew może lekko się pocić. Ja nie mam am żadnego uszczelnienia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 1:33, 27 Sty 2011    Temat postu:

aker był montowany filc kiedyś a teraz daja simery mozna je kupic w czechach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yui23
Pan Henio



Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczytniki

PostWysłany: Czw 16:33, 27 Sty 2011    Temat postu:

Dzięki Panowie dałem o ring 14/2 w sklepie z uszczelnieniami najbardziej mi pod pasował. Założyłem i wszystko OK.
tzn. z tym, bo reszta...
- sprzęgłoWink nie mam koncepcji jak to jeszcze regulować, o regulatorze napięcia nie wspomnę, ale to inna bajka.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 17:27, 27 Sty 2011    Temat postu:

O regulacji sprzęgła już było na forum, poszukaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sułek
Pan Henio



Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okrzeja-ząbki

PostWysłany: Nie 16:10, 10 Mar 2013    Temat postu:

Sorki ale muszę odkopać temat. Problem jaki napotkałem to różne długości linek ale tych częsci zamocowanych w silniku z przekładnią ślimakową. Jak to jest Question bo w tej jawce z 1958 jest o pare cm krótsza od tej z 1963. Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin